Ez nem Grabovoj számsor, hanem a július elsejétől érvényes taxitarifa Budapesten. 

A népharag persze a bejelentéskor megvolt. De konkurencia nélkül, a szocialista időket idéző fix tarifa nem is kell, hogy a versenyt hozza. Jelen pillanatban ugyanis max a szolgáltatás színvonalában lehet különbség. 

Valamilyen dress kód minden társaságnál van, de ha valaki körülnéz, akkor általános öltözködési mód a taxisok egy részénél - ebben a melegben - az izompóló, bermuda, flipp-flopp papucs kombó. Az átlag azért megtiszteli azzal az utasokat, hogy hosszúnadrágot vesz fel, és hozzá inget vagy pólót. Aztán van, ahol meg az az elvárás, hogy a sofőr úgy nézzen ki, mint a Jehova tanúi, már csak a Biblia hiányzik a hónuk alul.

Na de a tarifaemelésről. 

Persze, amikor bejelentették, hogy lesz emelés akkor felhördült az internet népe - általában azok, akik esetleg már kívülről láttak taxit. Vagy képen. Az utasaim még akkor sem emlegették, amikor a bejelentés volt.

Aztán voltak olyan képződmények a taxis berkeken belül, akik először támogatták az emelést, aztán nem támogatták, aztán kitalálták, hogy legyen reklámtábla az autó tetején, azután jött a blokád belengetése, fél nappal később pedig a Mi nem is mondtunk ilyet visszakozás.

Persze vannak érvek a nem fix tarifa mellett. Ez normális országban működne is, de itt, Budapesten erre volt már példa. Amikor volt olyan taxitársaság, ahol már olyan alacsonyak voltak az árak, hogy órpörgetés nélkül nem lehetett nyereséget termelni a taxisnak. Persze a sofőrök többsége bérelte (béreli) az autót, ami nem kevés pénz hetente. Magyarul a sofőr dolgozott éjjel-nappal, a bevételéből aztán kifizette az autó bérleti díját, és kihajtotta az autó lelkét.

Szóval normális országban működhetne az árverseny, nálunk max azok járnának jól, akik a fuvarszervezők, illetve akik autót adnak bérbe. 

Mert a taxisok többsége mindent okosban akar megoldani. Egy része pedig mindent szeret, csak dolgozni nem. Ami bármilyen hihetetlen, de taxisként is kell. 

Mert tény!

Lehet keresni, csak éppen azért dolgozni is kell. Nem is keveset. Aki meg nem szeret dolgozni, az egyrészt kitalál minde hülyeséget, hogy miket kellene rakni az autókra, vagy hiéna lesz. 

És akkor nézzük, hogy lesz-e változás július elseje után. Ugye volt olyan érv, hogy a 450 forintos kiállási díj kevés, nem éri meg a taxisnak elmenni nagyobb távolságra az utasért. Amit igazából nem érek, mert kb 10 km simán beleférne távolságban az utasért elmenetelnél. Na ekkora távolságra nincs rendelés. De akik a XII., XI., II. kerület hegyi részén laknak, bizony nem annyira boldogok, hogy nem megy fel értük senki. Nem akarom őket elkeseríteni, de ezután sem fog. 

Mert miért menne fel, amikor közelebb is van rendelés. Úgyhogy változni nem fog semmi.

De akkor ki fog jól járni? 

A fuvarszervezők többsége emel a havi tagdíjon, illetve van olyan, ahol nincs tagdíj, "csak" százalékot vesz le a cég. 

A sofőr abból a szempontból jár jól, hogy  arövid fuvarok, amiből van bőven, ott valami konpenzáció lesz az emelés, illetve az alapdíj.

JA!

Azt mondták a mőizék, hogy a taxisok 80%-a támogatta az emelést. Én nem tudom kit kérdeztek meg, mert engem ugyan nem. Mondjuk én a 20-ba tartoztam volna, mert abból is meg lehet élni. Szerintem ez a felmérés kb úgy lehetett, hogy egy asztalnál ült 10 taxis, XY megkérdezte, hogy gyerekek, ki támogatja, ki nem? Aztán ketten nemmel szavaztak, csak azért, nehogy 100% jöjjön ki.

Hogy vissza fog-e esni a forgalom? Szerinten nem, mivel itt a nyár, egyre több a külföldi, és a magyarok is egyre többet mozdul ki otthonról.

Tudom, ha lenne Uber... akkor minden nagyon szép lenne meg jó. (Erről majd máskor)

Azt viszont nem tudom, hogy a hiénák tarifái hogyan fognak változni?