Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

700, 300, 75

Ez nem Grabovoj számsor, hanem a július elsejétől érvényes taxitarifa Budapesten. 

A népharag persze a bejelentéskor megvolt. De konkurencia nélkül, a szocialista időket idéző fix tarifa nem is kell, hogy a versenyt hozza. Jelen pillanatban ugyanis max a szolgáltatás színvonalában lehet különbség. 

Valamilyen dress kód minden társaságnál van, de ha valaki körülnéz, akkor általános öltözködési mód a taxisok egy részénél - ebben a melegben - az izompóló, bermuda, flipp-flopp papucs kombó. Az átlag azért megtiszteli azzal az utasokat, hogy hosszúnadrágot vesz fel, és hozzá inget vagy pólót. Aztán van, ahol meg az az elvárás, hogy a sofőr úgy nézzen ki, mint a Jehova tanúi, már csak a Biblia hiányzik a hónuk alul.

Na de a tarifaemelésről. 

Persze, amikor bejelentették, hogy lesz emelés akkor felhördült az internet népe - általában azok, akik esetleg már kívülről láttak taxit. Vagy képen. Az utasaim még akkor sem emlegették, amikor a bejelentés volt.

Aztán voltak olyan képződmények a taxis berkeken belül, akik először támogatták az emelést, aztán nem támogatták, aztán kitalálták, hogy legyen reklámtábla az autó tetején, azután jött a blokád belengetése, fél nappal később pedig a Mi nem is mondtunk ilyet visszakozás.

Persze vannak érvek a nem fix tarifa mellett. Ez normális országban működne is, de itt, Budapesten erre volt már példa. Amikor volt olyan taxitársaság, ahol már olyan alacsonyak voltak az árak, hogy órpörgetés nélkül nem lehetett nyereséget termelni a taxisnak. Persze a sofőrök többsége bérelte (béreli) az autót, ami nem kevés pénz hetente. Magyarul a sofőr dolgozott éjjel-nappal, a bevételéből aztán kifizette az autó bérleti díját, és kihajtotta az autó lelkét.

Szóval normális országban működhetne az árverseny, nálunk max azok járnának jól, akik a fuvarszervezők, illetve akik autót adnak bérbe. 

Mert a taxisok többsége mindent okosban akar megoldani. Egy része pedig mindent szeret, csak dolgozni nem. Ami bármilyen hihetetlen, de taxisként is kell. 

Mert tény!

Lehet keresni, csak éppen azért dolgozni is kell. Nem is keveset. Aki meg nem szeret dolgozni, az egyrészt kitalál minde hülyeséget, hogy miket kellene rakni az autókra, vagy hiéna lesz. 

És akkor nézzük, hogy lesz-e változás július elseje után. Ugye volt olyan érv, hogy a 450 forintos kiállási díj kevés, nem éri meg a taxisnak elmenni nagyobb távolságra az utasért. Amit igazából nem érek, mert kb 10 km simán beleférne távolságban az utasért elmenetelnél. Na ekkora távolságra nincs rendelés. De akik a XII., XI., II. kerület hegyi részén laknak, bizony nem annyira boldogok, hogy nem megy fel értük senki. Nem akarom őket elkeseríteni, de ezután sem fog. 

Mert miért menne fel, amikor közelebb is van rendelés. Úgyhogy változni nem fog semmi.

De akkor ki fog jól járni? 

A fuvarszervezők többsége emel a havi tagdíjon, illetve van olyan, ahol nincs tagdíj, "csak" százalékot vesz le a cég. 

A sofőr abból a szempontból jár jól, hogy  arövid fuvarok, amiből van bőven, ott valami konpenzáció lesz az emelés, illetve az alapdíj.

JA!

Azt mondták a mőizék, hogy a taxisok 80%-a támogatta az emelést. Én nem tudom kit kérdeztek meg, mert engem ugyan nem. Mondjuk én a 20-ba tartoztam volna, mert abból is meg lehet élni. Szerintem ez a felmérés kb úgy lehetett, hogy egy asztalnál ült 10 taxis, XY megkérdezte, hogy gyerekek, ki támogatja, ki nem? Aztán ketten nemmel szavaztak, csak azért, nehogy 100% jöjjön ki.

Hogy vissza fog-e esni a forgalom? Szerinten nem, mivel itt a nyár, egyre több a külföldi, és a magyarok is egyre többet mozdul ki otthonról.

Tudom, ha lenne Uber... akkor minden nagyon szép lenne meg jó. (Erről majd máskor)

Azt viszont nem tudom, hogy a hiénák tarifái hogyan fognak változni?

 0
Tovább

Red Bull Air Race 2018

Napok óta tart a nagy felháborodás, hogy hetekkel a Red Bull Air Race előtt lezárták a Bem rakpartot. És kínomban csak röhögök. 2003 óta van Budapesten ez a verseny (igaz 2010 és 2014 között nem volt). Tehát 15 éve hébe-hóba azért repkednek a gépek a Duna fölött.

De szerencsére sok, amnéziában szenvedő politikus, meg magát szakértőnek nevező van, így minden évben rá lehet csodálkozni, hogy jééé, lezárták. Aztán a következő, hogy aprópénzért adja oda a főváros a területet.

Nem kell ahhoz oknyomozó újságírónak lenni, hogy csak pár évet visszanézzünk.

Idén ugye 12 milla üti a Főváros markát - baromi kevés, ha ennek a tízszeresét kérnék is ki tudná fizetni ez a cég. De hülye lenne többet fizetni.

Egyébként meg valami határozat szerint a kormány 2018-20 között 6 millió euróval támogatja a versenyt (1841/2016 - XII.23.)

De visszatérve a bérleti díjra. 

A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén 2016-ban úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.

2015 nem volt ennyire bőkezű a főváros: a közterület-hasznosítási bizottság a díj  10 %-ának megfizetéséről döntött a rendezvényterületek esetében, míg a kereskedelem, vendéglátás, reklámfelületek közterület-használatáról a rendelet szerinti díj 100 %-ának megfizetéséről határozott. Így akkor  3 840 124 forintot fizetett a Hungaroring Sport Zrt.

Szóval ehhez képest a mostani 12 millió egész csinos kis összeg.

A röhej egyébként a főpolgármester regálása volt - ő nem tudott róla, hogy ilyen kevés. Én megértem, hogy a bácsi öreg, de 8 éve főőpolgármester, ennyi idő alatt azért minden évben volt ez a rendezvény. De a legjobb hülyének tetetnie magát az embernek. 

A másik kedvencem a Közlekedő Tömeg, akinek az ügyeletes bohóca a Klubrádióban nyilatkozott, és okosan elmondta, hogy a lezárás milyen borzalmas, főleg, amikor a villamos sem tud közlekedni, mivel a közúti forgalomban nem okoz akkora fennakadást. 

Aztán anyukád jól van? Majd ülj fel a pótlóbuszra, amikor a villamos nem fog közlekedni, és megtudod, hogy milyen bonyodalmat okoz a lezárás a közúton. Tudom, az autóval közlekedő számukra egy senkik, de azért egy magát közlekedési szakértőnek gondoló ilyet nem ejthet ki a száján. 

Na de a lényeg, július végéig lezárják, kicsit megint lezárják a Bem rakpartot, meg a környéket. Addig a politikusok rugóznak a témán, hogy aztán egy év múlva ismét rácsodálkozzanak, hogy jéééé, lezárták, kevés a bérleti díj, stb... 

 0
Tovább

El is vitték meg nem is

Azért jó Budapesten (Magyarországon) közlekedni, és figyelni, mert mindig mosolyt (na jó, néha egy laza akurvaanyátok) csal az arcra a leszarom stílus.

Tegnap írtam arról, hogy a reptéri gyorsforgalmin több mint egy hétig volt sávlezárás közműjavítás miatt. Aztán a korlátozás ott maradt, mert hétvégén a korlátelvivők nem dolgoznak. 

Ma délutánra viszont csoda történt! A korlátok az út szélére kerültek. De egy huncut tábla azért ott maradt. Hát persze, hogy a sebességkorlátozó. Ha komolyan vesszük a dolgot, akkor a táblától majdnem Ferihegy 1-ig 30-cal lehetne csak menni, mert ott van a következő sebességkorlátozó tábla, ami 50-es. Tehát ha a szigorú szabályt nézzük, akkor ott kéne kicsit gyorsítani.

Vajon a rendőrök kapva kapnak majd az alkalmon, és jeltelen autóval követni fogják a magukról megfeledkezett autósokat, akik 70-nel mennek (300 ezer forint büntetés)? 

 2
Tovább

Taxik vitték az elakadt villamos utasait

Olvasom a 444-en, hogy Frankfurtban egy villamos elakadt egy szabálytalanul parkoló autós miatt. Az ottani közlekedési vállalat taxikat rendelt, utasokat elszállították, majd a taxiszámlát (ezer eurót), kifizettették a szabálytalan autóssal.

Röviden ennyi a hír.

Eljátszottam a gondolattal, hogy ez milyen is lenne, ha Budapesten történik?

Az index például címnek azt írná: Ma volt jó taxisnak lenni Budapesten. Természetesen elővenné kedvenc taxis képét, és a cikkhez a címlapon ezt mellékelné:

A Facebookon kb így néznének ki a hozzászólások

Vitézy Dávid külön posztban reagálna az esetre. Felhívná a figyelmet arra, hogy a BKK szétverésével megszűnt a normális szolgáltatás Budapesten. 

Természetesen a pártok sem maradnának csendben.

Az MSZP-s Horváth Csaba belengetné, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés.

A Fidesz üdvözölné a döntést, és a főpolgármesternek örök bársonyszéket ígérne a Városház utcában.

A Momentum elkezdene aláírást gyűjteni.

Az LMP felhívná a figyelmet a környezetszennyezésre.

Juhász Péter élőben jelentkezne be a Facebookon.

A Jobbikos Dúró Dóra pedig háttérben a doboló férjével megígérné, hogy minden más lenne, ha ők nyernének az önkormányzti választáson Budapesten. 

De persze ez mind csak egy kánikulai nap miatti abszurd történet, hiszen ilyen a valóságban nem történne meg Budapesten.

 1
Tovább

Piknikezés és a villamos

Nagy siker volt  Szabadság híd lezárása tavaly hátvágenként. Az emberek kimentek, leültek a hídra, beszélgettek, piknikeztek, jógáztak, buliztak. 

Sokak szerint hülyeség, hiszen ki az a hülye, aki nyáron, 40 fokban kimegy a hídhoz. Hát a képeket nézegetve sok ezer embernek tetszett. Elvileg idén is lesz.

Viszont a Közlekedő Tömeg előállt egy fantasztikus ötlettel, mely szerint ki kéne próbálni, hogy a lezárás idején a villamos azért csak átmehessen a hídon. Fel is hoznk példákat a világból, hogy ott milyen jól működik a rendszer, a villamosok és a gyalogosok között. Ezért ők firkantottak is egy levelet, el is küldték a megfelelő helyre, és most nagyon izgulva várják, hogy megjöjjön a válasz.

Remélem annyi esze lesz a Főpolgármesteri Hivatalban valakinek, hogy azt mondja, hogy NEM.

Mert miért is?

A Közlekedő Tömeg által felhozott példáknál valóban együtt közlekedik a villamos és a gyalogos. És pont ez a lényeg. Nem a hídon üldögélő emberek közé engedik be 10 percenként a villamost.

Most képzeljük el.

Épp jógáznak a hídon. Majd hipp-hopp jön a villamos. Polifon felkap, fiúk, lányok félrehúzódnak, eldöcög a villamos, majd folytatódik minden tovább. Itt egy kép tavalyról.


De itt egy másik életkép.

Szóval elég eszement ötlet, hogy egy piknikezős, bulizós tömegbe be kell engedni a villamost. Ráadásul pont ezen a vonalon szépen át lehet menni a föld alatt az M4-es metróval. Igaz ehhez le kell szállni a kényelmes villamosról, át kell szállni egy klímás metróra, és átmenni a Duna alatt. Felháborító! 9500 forintos bérletért azért többet várna a Nép! Még hogy holmi bulikázók miatt ilyet tenni.

Úgyhogy imádkozzunk Testvéreim, hogy talán mégsem olyan hülyék ülnek döntéspozícióban, akik erre a barom ötletre rábólintanának.

 0
Tovább

Jó munkához...

A közhelyszótár megfelelő fejezetében megtlálható a "Jó munkához idő kell". 

Ezt az okosságot ennél a luknál is lehet alkalmazni, bármennyire is elcsépelt.

Több mint egy hete csináltak egy lukat a Ferihegyi gyorsforgalmin befelé. Pár napig volt egy luk, aztán jöttek, kijavították, majd lebetonozták. Aztán három nappal később, pénteken délután megjelentek az aszfaltozók, és leaszfaltozták. Ez pontosan június elsején volt.

Ma, június 4-én, hétfőn este a lezárás még mindig ott van. 

Fel lehet tenni a kérdést, hogy ugyan ha pénteken leaszfaltozták az utat, akkor három nappal később miért van még mindig a sávlezárás.

Az tudni kell, hogy azok, akik elvehetik onnan a léceket, hétvégén nem dolgoznak. Hétfő meg ugye a hét első napja, így aztán ha szerencséjük van a Vecsésről bejáróknak, akkor talán kedden elszedik onnan a terelést. Ha nem, akkor akár az idők végezetéig ott lesz a sávlezárás, mivel valaki elfelejtette a kis noteszében megnézni, hogy van egy sávlezárás a gyorsforgalmin. 

És Budapesten ez teljesen normális...

 0
Tovább
1234
»

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek