Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Drágult a 10 napos matrica!

Október elsejével drágult a 10 napos e-matrica minden kategóriában!

 0
Tovább

Frappáns válasz az autópálya-matrica miatt károgóknak

Egy ideje egyre többen károgtak amiatt, hogy ingyenessé kéne tenni a hazai autpályákat, mert olyan rossz minőségüek.

autópálya-matrica magyarország autópálya

A kormány meghallotta a nép szavát, és frappáns választ adott.

Januártól a 10 napos autópálya-matrica ára 2.950-ról 3.500 forintra csökken nő.

 4
Tovább

Tartson jobbra! Bosszankodjunk egy kicsi

Amióta kiszélesítést az M7-es autópályát Székesfehérvától Budapest felé három sávosra, azóta téma állandóan a jobbra tarts. Persze foganatja nincs, azok, akik a középső sávba születtek, soha nem olvastak még el egy ilyen cikket vagy nem néztek meg egy híradást sem arról, hogy lakott területen kívül hogyan is kell használni ezt a magyar autós számár megoldhatatlannak tűnő szituációt.

De azért bosszankodjunk együtt ismét kicsit.

Pár éve kiraktak táblákat, hogy “Tartson jobbra!!”. Ez sem zavarja a kedves autósokat. Ők büszkén mennek a középső sávban. Még akkor is, amikor teljesen üres a pálya, és mehetnének akadálytalanul a külsőben is. De az sokaknak szerintem ciki. Menjenek ott a lúzerek.

Tapasztalatom szerint márka, autó korától független, és még a sofőr nemétől, korától is független, hogy kik használják a középső sávot folyamatosan. Nem lehet kategorizálni, hogy csak a középkorú, öregebb autóval közlekedők használják.

A középső sáv folyamatos használata tehát kor és nem független. Sőt, külföldiek között is van ilyen, bár a szlovák rendszámú Dacia azért nem biztos, hogy szlovák állampolgárt is takar.

Persze vannak, akiket ez annyira zavar, hogy villognak, “büntetnek”. Ez egy felesleges dolog, mivel a középső sávba születettek fel sem fogják, hogy mi a baj?

Persze lehetne azt mondani, hogy miért nem büntetik a rendőrök? Az egyik ok valószínűleg a nagyon macerás lenne. Sokkal egyszerűbb egy felüljáróra felrakni egy kamerát, és sebességet mérni. Ott nem kell megállítani az autóst. Fotó elkészül, bünti kiküld, pénz behajt. Ez mennyivel egyszerűbb, mint szöszölni pár hülyével, és elmagyarázni nekik, hogy mi is a baj. Na meg nem is lenne egyszerű bizonyítani. Több perces videóknak kéne készülni, hogy az autóst utána meg lehessen büntetni.

Na és mi is történne még?

Gizike/Ferike első felindulásában már írná is a Facebook posztot, hogy micsoda felháborító dolog történt vele. Hogy a csúnya jeltelen rendőrautó kamerázta őt. ŐT! ŐT, akinek már 30 éve van jogosítványa, és ismeri a KRESZ-t. Meg miért is kéne neki kihúzódni a külső sávba, amikor 125-tel, biztonságosan vezet, és mennyivel praktikusabb, hogy nem kell neki 5 km-ként sávot váltani. Lenne sok megosztás, felháborodás.

Indíthatna kampányt is a rendőrség, de kb ugyanannyit érne, mint az évente megjelenő erről a problémáról szóló cikkeknek. Úgyhogy marad a bosszankodás a sok idióta miatt.

 20
Tovább

Betonba hajtott - biztos, hogy csak az autós volt hülye?

Szerdán immár a második autó hajtott a friss betonba a Nagykörúti vágányfelújításnál - ezúttal a Wesselényi utcánál. Az index kapott is fotót, jól fel is rakták. Az internet népe meg jót röhögött a hülye autóson.

De vajon csak az autós volt a hibás?

A Facebookra felkerült egy videó, amit sajnos azóta már töröltek. Azon az egyik jó munkásember épp osztotta az autóst, aki aztán nem állt félre, hanem elhajtott. Ez mondjuk nem volt túl elegáns. Valószínű ezért is törölték a videót, mert gyönyörűen látszott a Volvo rendszáma.

De ha már csak ez az egy kép van a neten az esetről, akkor nézzük meg egy kicsit jobban. Van ott egy terelőtábla, ami hogy, hogy nem, nem épp a frissen betonozott részre van húzva, hanem mellé. 

Aztán a törölt videó alatt egy hozzászóló azt írta, hogy azért nem lehetett átmenni egyenesen a Wesselényi utcából a Körúton, mert egy teherautó állta el az utat. Ennek egyébként a hátulját lehet is látni a képen.

Tehát felvetődik a kérdés.

A bizonyára több diplomával rendelkező brigádvezető mindent megtett-e azért, hogy a forgalom ne tudjon átmenni a Nagykörúton? Vajon minden tábla ki volt téve? Ne adj Isten egy jó munkásember terelte a forgalmat, hogy csak jobbr lehessen kanyarodni a Körútra? 

Persze ez nem menti fel 100%-ig az autóst, aki bele hajtott a betonba, de ha már valaki életében látott egy útfelújítást Budapesten, akkor van tapasztalata arról, hogy mire képesek a felújítást végzők... 

 0
Tovább

Nem értem! Segítsetek! Frissítve!

Vasárnpi hír, hogy Verőcén egy hölgy segítséget kért a rendőröktől, mert bezárta magát az autóba. A rendőrök egyszerűen megoldották a dolgot, betörték az ablakot.

De!

Hogyhogy belülről nem tudja valaki kinyitni az ajtót? Mert OK, hátul lehet gyerekzár, de nem hinném, hogy a höly ott ült.

Az is OK, hogy valaki kizárja magát. Kulcs bent, ő kint.

De hogy lehet, hogy valaki nem tudja belülről kinyitni egyik ajtót sem?

Szóval aki tudja a megfejtést, az kérem segítsen!

Frissítés!

Közben újabb részlet derült ki. Azt írják, hogy egy fiatal srác zárta be a nőt az autóba. 

Mondjuk így már kicsit érthetőbb, bár olyan autóba kellett bezárni, ahol a hátsó ülésről nem lehet előremászni.

 4
Tovább

Megnyugodhatunk, nem csak Budapesten van káosz az utakon

Az, hogy Budapesten nem lehet közlekedni a sok lezárás, felújítás miatt már lassan nem is hír. Ráadásul jól összehangoltan, hogy még menekülő útvonal se legyen. De az országban sem jobb a helyzet. 

autópálya felújítás torlódás balesetCsak ezen a hétvégén a police.hu összefoglalója szerint 24 helyszínen folyik - csak autópályán - felújítás. 

Mindjárt a főváros mellett az M0-s autóúton. Aminek a felújításába mikor is kezdtek bele? Persze, hogy akkor, amikor a vendégmunkások Németországba elindultak haza. De ott van az M5-ös, és ne feledkezzünk meg a borzalmas állapotban lévő M1-ről sem. 

De nem ússzák meg az M3-as autópályán autózók, ott is több helyen folyik munka.

A Blikk megkérdezte a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetőjét, aki szép hosszan válaszolt. Nekem egy rész "tetszett" nagyon, ahol azt taglalja, hogy a fényviszonyok miatt vannak olyan munkák, amiket éjszaka nem tudnak végezni. Háááát... A hanyatló Nyugaton már évekkel ezelőtt kitalálták a megfelelő reflektorokat, amiknek köszönhetően éjszaka is tudnak dolgozni. Meglepő ugye, így 2018-ban Magyarországon?

És hát arról sem szabad megfeledkezni, hogy ugye ezeket az utakat nem ingyen használjuk, hanem szépen veszünk matricát. Amiért cserébe a felújítások miatt kialakult dugókban hosszan élvezhetjük is az utat. 

Aztán persze ott vannak a rendkívüli események, úgy mint baleset. Az pedig szinte minden nap van valamelyik felújítás alatt lévő úton.

Az M3-on a napokban történt balesetnél aztán meg még elő is jött az agyatlan autós. Idézet a Blikk cikkéből:

"A múlt héten a Magyar Közút adott egy riadóztató közleményt, miután az M3-ason egy útszűkületnél történt tömeges baleset után életveszélyes forgalmi helyzet alakult ki. Az autósok önkényesen visszafordultak, keresve a menekülési lehetőséget."

Na de ez már egy másik történet... 

Fotó: Grnák László

 0
Tovább

Végre egymásra talált két gittegylet

Fél napja azon röhögök, hogy a Fővárosi Önkormányzat megállapodást írt alá a Magyar Autóklubbal. Ennél jobban nem is tudom, hogy két gittegylet hogy találhatott volna egymásra.

Anno, az átkosban, az Autóklub valóban létezett, szinte minden autós klubtag volt. Ma nem tudom mennyi a taglétszámuk, de a Sárgaangyal max bebikázásban tud segíteni, természetesen nem olcsón, de legalább drágán. 

Az Újpesten lévő tornyuk szép, meg van hozzá vezetéstechnikai pálya is. Igaz az is olyan kicsit falusi. Ha valaki volt már a Hungaroringen vagy Zsámbékon, akkor tudja, hogy miről beszélek. 

Emlékszem, amikor az Autóklubnak felépült ez az izéje Újpesten, akkor Dömsödi Gábor (volt autós újságíró, aztán polgármester) szerette volna megtudni, hogy mennyibe is került a házikó. Persze nem tudta meg.

Az Autóklub jelenleg egy kádertemető - illetve évek óta az. Most épp Hatala József az elnöke, akinek a neve ismerős lehet sokaknak, hiszen főrendőr volt anno, aztán nyugdíjba ment. Most meg ő az elnök. 

Mondjuk hogy ez a gittegylet hogy fogja képviselni a budapesti autósok érdekeit, az számomra még talány, de az egyszemélyes VEKE is elég jól behelyezte a hátsóját Tarlós mellé, úgyhogy van remény, hogy legalább ők jól járnak. 

De valószínűleg az idős bácsi nosztalgiával gondol arra, hogy amikor még gyerek volt, és lerobbant a Wartburgjuk, akkor apukája mindig a Sárgaangyalt hívta, és a szaki hogy megszerelte a lakótelep parkolójában a család szemefényét. Úgyhogy 2018-ban megragadta az alkalmat, mint főpolgi, és jól megkötötte a megállapodást.

A hivatalos közleményben itt lehet gyönyörködni

Együttműködési megállapodást kötött a főváros az autóklubbal

(fotó: budapest.hu)

 0
Tovább

Népi hurrá!

Pár hete posztolta valaki, hogy a 8-as főúton egy civil autónak álcázott rendőrautó gyorshajtásba hajszolta szegény autóst. Ha jól emlékszem 148 km/óráig nyomta fel a sebességet. Mondjuk hogy miért nem húzodott ki a külső sávba, az nem derült ki a posztból, de a sajtó és a Facebook népe egyből rácuppant a témára.

Nem akarom védeni a rendőröket, mert ha pénzbehajtásról van szó, akkor bármire képesek, de azért az a videó, amit aztán megosztott a rendőrség a honlapján, elég meredek dolgokat mutatott. 


Aztán megérkezett pár napja a Facebookra a fotósorozat, mely szerint összetörtek egy ilyen autót. A nép örvend, megosztja (jelenleg épp közel 5000 megosztásnál tart).

Vannak páran, akik megkérdőjelezték, hogy egyáltalán itthon készültek-e a fotók, de a NÉP, akik még azt is elhiszik, hogy egy megosztással BMW-t vagy házat nyerhetnek, felálva tapsol. Mocskos rendőrök így jártatok.

De mi is a valóság?

A valóság az, hogy a hír igaz. Tehát tapsolhatnának tovább.

De...

Az Audit majdnem egy éve törték össze Nagykanizsán. Itt a hír

Összetörték a civil autónak tűnő Audi elfogó rendőrkocsit

Szóval kedves posztoló. Valami más módját válaszd a népszerűséged növelésének...

 0
Tovább

Bölcselet mára

AZ IDŐ PÉNZ

Ezt véssük jól az eszünkbe, amikor türelmetlen, tolakodó, száguldozó közösségi autót látunk, mert nekik aztán tényleg az idő pénz. Kemény 66/65 forint egy perc.

ui:... és még a taxist hívják fillérb...nak

(Fotó: index)

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek