Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nincs itt semmi baj kérem szépen

Hétfőn és kedden kicsit mocorgott a NAV, meg a BKK, meg  rendőrség. Ellenőriztek a Keletinél és a reptéri pufferben. Az eredmény? Majd a hivatalos beszámolók szerint bizonyára fansztikusan jól sikerült. A valóság pedig?

Kicsit vissza kell menni pár hetet, amikor a Taxis Expón a NAV illetékese kapott egy olyan kérdést, hogy miért nincsenek ellenőrzések a reptéren? A válasz érdekes volt, kb annyi volt a lényeg, hogy azért nincs, mert az már nem Budapesthez, hanem Vecséshez tartozik. Vicces ugye?

Na de végül valamit csak összehozott a sok irodahuszár, és hétfőn jó nagy számban megjelentek a reptéren. 

Erről a taxi várakozóhelyről tudni kell, hogy itt várakozhatnak azok a taxik, akiket aztán majd berendelnek a terminálhoz.

Itt az összes társaság autója várakozhat, illetve a Függetlenek is. Természetesen van itt aztán mindenféle sárga autó. Meg nem sárga is. Mert ugye azt tudjuk, hogy Budapesten minden taxi sárga, de nem minden sárga autó taxi. Ezek általában (milyen érdekes?) 10 évnél öregebbek, vagy már nem taxiként működő autók, de a benne ülők szépen megélnek az illegális fuvarokból. Ők azok, akiknek veszteni valójuk nincs, mert nincs mit elvenni tőlük.

Na szóval ezek is ott szoktak álldogálni, senki nem bántja őket. Van olyan, amelyiknek az oldalán még 280 forint/km díj szerepel. Ami ugye július elseje óta a múlté. Elvileg akik nem ragasztották át a tarifát, azokat büntetnék is. Ehhez képest, egy olyan kihalt helyen, mint Budapest, novemberben még mindig vígan közlekedhet egy ilyen autó.

Akár még vicces is lehetett volna látni, ahogy hétfőn, ezeknek a semmilyen engedéllyel nem rendelkezők szétfutottak, amikor megjelentek a hatóságok. Ott árválkodott vagy 10 ilyen autó. Egy-kettő lúzer egyébként lebukott közülük, de a többség elpárolgott. Még a nagy, átfogó ellenőrzés után is ott árválkodtak az autók a droszt közepén. 

Aztán kedden következett a Keleti, ahol csak Függetlenek állnak a droszton, elkergetve onnan mindenkit. Kedden eltűntek onnan az ellenőrzés idejére. Ekkor pár bátrabb taxis oda is mert állni. De természetesen késő délutánra már ott is "visszafoglalták" helyüket a hiénák.

Szóval adtak a szarnak egy pofont a Hatóságok. Volt egy nagy ellenőrzés, de mit értek vele? Semmit. Azok, akik egy kb 3 kilométeres útra 1.500 forint helyett 15.000 forintot pörgetnek ki, amíg éjszakánként a Bulinegyedben vígan húzhatják le az ott bulizókat, amíg a reptér elnézi, hogy a fogdmeg emberek kapdossák el az utasokat, hogy aztán beültessék egy taxinak látszó valamibe, és fizettesenek velük 15 ezer forintot vagy többet, addig nem lesz semmi változás.

De miért lenne, amikor épp ma az index a reptéren a bőröndöket zsákmányolós cikkére a Budapest Airport rácsodálkozott, hogy nahát? Ilyen van? Közben meg évtizedek óta lehet tudni, hogy a rakodók bérébe be van építve a bőröndök kipakolása. Na ezek után mit várunk, hogy kicsit is tisztuljon a személyszállító szakma? 

 0
Tovább

M0, Csepel: az állatorvosi paci esete

Szinte mindenhol lehet napok óta olvasni arról, hogy mekkora káosz van az M0-ás autóúton, illetve Csepelen a nem összehangolt felújítások miatt. Az, hogy ez aztán kihat Budapest más részeire is - ahol szintén felújítások miatt vannak korlátozások -, már csak ráadás.

Nem is erről akarok írni, hogy mekkora dugók vannak a Soroksári úttól kezdve egész Csepelen, vagy a Petőfi hídon és környékén.

Az egész össze nem hangolás nagyon jól megmutatja, hogy mekkora szükség lenne egy központi adatbázisra, ahol ezek az országos, illetve helyi felújítások összefutnak, és már időben jönne a figyelmeztetés, hogy vigyázz, ott kezdődik másik felújítás is.

Anno, amikor létrejött a BKK, és összevont mindent, az útfelújítástól kezdve a közmű cégekig, nagyságrendekkel jobb volt a helyzet. Hiszen ők láttak mindent, tudták, hogy hol tervezne valamelyik közműcég mondjuk felújítást. Útfelújítás előtt egyeztettek a közműcégekkel, hogy mi a terv.

Persze annak a rendszernek is megvoltak a hibái, de azért ekkora káoszt nem hoztak össze, mint most, hogy három különböző csoportosulás kezdett bele szinte egyszerre a munkákba. Mondjuk azt sem értem, hogy amikor a csepeli önkormányzat beadta az engedélyeztetési terveket, akkor a Magyar Közútnál vagy feljebb nem volt senki, akinek feltűnt volna, hogy hoppá!, ez nem lesz jó. Pedig lehet, hogy ki rálehelte az engedélyre a pecsétet, az a szomszédos asztalnál ült. Csak mondjuk előfordulhat, hogy a munkaköri leírásban nem szerepel az, hogy a melletted ülővel egyeztess.

Mert visszatérve a BKK-hoz, onnantól kezdve, hogy a főpolgármester elkezdte szétverni a BKK-t, leválasztotta a Budapest Közutat, és ismét létrejöttek a kiskirályságok, lehet látni, hogy “kicsiben” hova vezet az, amikor nincs egyeztetés. Lásd 1-es villamos felújítással egyidőben 4-6-os, Szent István körúti közműcsere, Közraktár utcai közműépítés.

De  kedvencem jelenleg az Üllői út, ahol az Ecseri út és a Pöttyös utca között lassan két hónapja cserélik az aknafedlapokat. Amivel nem lenne gond, mert legalább egy hónapig nem döccennek az autók. A probléma, hogy amikor kiesik a lapát a munkások kezéből, akkor akár 1-2 napig is ott maradnak a terelések, és ember nem jár arra, hogy összeszedje azokat. Mert megtehetik, mert nincs, aki ellenőrizné őket, mert természetesen az a csoport volt az elsők között anno a Budapest Közút kiválásánál, akiket megszüntettek. Ők jártak ki ellenőrizni, hogy minden úgy történik-e, ahogy azt előírták.

Szóval ha úgy vesszük, semmi különös nem történik az M0 és a Csepel-szigeten, csak a szokásos mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, nem egyeztet senkivel, akik meg arra élnek, közlekednek, azok oldják meg, ahogy tudják. Azt a pár hetet, hónapot, évet kibírják!

És hogy mi lehetne a megoldás?

Egy olyan szakmai (édes Istenem ilyet leírni 2018-ban!), akiknél összefutnának ezek a dolgok, és koordinálni tudnának. Na ez egy olyan álom, ami valószínűleg soha nem fog megvalósulni, mert lásd BKK, elég ha egy valakinek csípi a szemét valakinek a személye, és máris szétver bármit.

 1
Tovább

Kezdődik a Sziget Fesztivál!

Ma elkezdődik, de vasárnap óta már a hardcore fesztiválózok elkezdtek beköltözni a Szigetre. Persze ez taxis szempontból sem rossz dolog, hiszen pörög ilyenkor az üzlet. 

A reptéren alig látni Főtaxis autót, pedig ugye ők a kegyeltek, akiknek külön kutricájuk is van a reptéren, ahol lehet rendelni autót. Van Sziget shuttle busz. Ma, amikor délelőtt arra jártam, épp hatalmas tömeg várta a megváltó buszt.

És persze vannak a hiénák, akik két napja szinte teljesen eltűntek a reptérről. De nem csak onnan, hanem a Nyugati, a Keletinél sem találni egyet sem. Hát igen, ők ott vadászgatnak az áldozatukra a Sziget környékén. Akik meg is fognak érkezni, mert hát egy külföldi honnan tudná, hogy melyik az a taxi, ahol normál tarifával működik a dolog, és melyik az, amelyik csak úgy néz ki, mintha taxi lenne. Mert van ám belőlük bőven, de azokat senki nem bántja. 

Emlékszik ugye mindenki erre a képre?

Persze a BKK végül lefülelte, lett taps, puszi, prémium, egyebek. Csak épp arra már nem figyelt senki, hogy vajon mi is lett a sorsa ennek az autónak? Mert azt tudja mindenki, hogy a BKK ugyan ellenőriz, de max a drosztengedélyt vonhatja be, egyébként a hatóságokhoz küldi el a feltárt visszaélést. Aztán majd azok csinálnak valamit. Ha csinálnak.

Az is szép és jó, hogy bevonja a drosztengedélyt, de ez vajon zavarja azt, aki odaragaszt egy egyest a tarifa elé? Nem. Hiszen sárga autóval, fehér rendszámmal, vígan áll a reptéri taxidroszton is egymás mellett az ilyen autó, és senki hozzájuk sem szól. Jó, ugye?

De mit tehetsz, ha figyelmetlen vagy, és beülsz egy ilyen autóba? A végcélnál általában a következő történik. Utas szeme kikerekedik, hogy 1.500 forint helyett 15.000 a végösszeg. Aztán közli, hogy ezt nem fizeti ki. Sofőr (nem taxis az ilyen) válaszul belengeti, hogy akkor rendőrt hív. Ez az esetek többségében hat, mert az utas mégis fizet. Hogy miért? Azt nem tudom. 

De az ilyen esetben észnél kell maradni, és bele kell menni abba, hogy rendőrt hívnak. Ez úgysem fog megtörténni, mert vagy sűrű káromkodás mellett elhajt a sárga autó, vagy megelégszik a normál végösszeggel. És akkor is srű káromkodás mellett elhajt. 

 0
Tovább

Taxik vitték az elakadt villamos utasait

Olvasom a 444-en, hogy Frankfurtban egy villamos elakadt egy szabálytalanul parkoló autós miatt. Az ottani közlekedési vállalat taxikat rendelt, utasokat elszállították, majd a taxiszámlát (ezer eurót), kifizettették a szabálytalan autóssal.

Röviden ennyi a hír.

Eljátszottam a gondolattal, hogy ez milyen is lenne, ha Budapesten történik?

Az index például címnek azt írná: Ma volt jó taxisnak lenni Budapesten. Természetesen elővenné kedvenc taxis képét, és a cikkhez a címlapon ezt mellékelné:

A Facebookon kb így néznének ki a hozzászólások

Vitézy Dávid külön posztban reagálna az esetre. Felhívná a figyelmet arra, hogy a BKK szétverésével megszűnt a normális szolgáltatás Budapesten. 

Természetesen a pártok sem maradnának csendben.

Az MSZP-s Horváth Csaba belengetné, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés.

A Fidesz üdvözölné a döntést, és a főpolgármesternek örök bársonyszéket ígérne a Városház utcában.

A Momentum elkezdene aláírást gyűjteni.

Az LMP felhívná a figyelmet a környezetszennyezésre.

Juhász Péter élőben jelentkezne be a Facebookon.

A Jobbikos Dúró Dóra pedig háttérben a doboló férjével megígérné, hogy minden más lenne, ha ők nyernének az önkormányzti választáson Budapesten. 

De persze ez mind csak egy kánikulai nap miatti abszurd történet, hiszen ilyen a valóságban nem történne meg Budapesten.

 1
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek