M0, Csepel: az állatorvosi paci esete

Szinte mindenhol lehet napok óta olvasni arról, hogy mekkora káosz van az M0-ás autóúton, illetve Csepelen a nem összehangolt felújítások miatt. Az, hogy ez aztán kihat Budapest más részeire is - ahol szintén felújítások miatt vannak korlátozások -, már csak ráadás.

Nem is erről akarok írni, hogy mekkora dugók vannak a Soroksári úttól kezdve egész Csepelen, vagy a Petőfi hídon és környékén.

Az egész össze nem hangolás nagyon jól megmutatja, hogy mekkora szükség lenne egy központi adatbázisra, ahol ezek az országos, illetve helyi felújítások összefutnak, és már időben jönne a figyelmeztetés, hogy vigyázz, ott kezdődik másik felújítás is.

Anno, amikor létrejött a BKK, és összevont mindent, az útfelújítástól kezdve a közmű cégekig, nagyságrendekkel jobb volt a helyzet. Hiszen ők láttak mindent, tudták, hogy hol tervezne valamelyik közműcég mondjuk felújítást. Útfelújítás előtt egyeztettek a közműcégekkel, hogy mi a terv.

Persze annak a rendszernek is megvoltak a hibái, de azért ekkora káoszt nem hoztak össze, mint most, hogy három különböző csoportosulás kezdett bele szinte egyszerre a munkákba. Mondjuk azt sem értem, hogy amikor a csepeli önkormányzat beadta az engedélyeztetési terveket, akkor a Magyar Közútnál vagy feljebb nem volt senki, akinek feltűnt volna, hogy hoppá!, ez nem lesz jó. Pedig lehet, hogy ki rálehelte az engedélyre a pecsétet, az a szomszédos asztalnál ült. Csak mondjuk előfordulhat, hogy a munkaköri leírásban nem szerepel az, hogy a melletted ülővel egyeztess.

Mert visszatérve a BKK-hoz, onnantól kezdve, hogy a főpolgármester elkezdte szétverni a BKK-t, leválasztotta a Budapest Közutat, és ismét létrejöttek a kiskirályságok, lehet látni, hogy “kicsiben” hova vezet az, amikor nincs egyeztetés. Lásd 1-es villamos felújítással egyidőben 4-6-os, Szent István körúti közműcsere, Közraktár utcai közműépítés.

De  kedvencem jelenleg az Üllői út, ahol az Ecseri út és a Pöttyös utca között lassan két hónapja cserélik az aknafedlapokat. Amivel nem lenne gond, mert legalább egy hónapig nem döccennek az autók. A probléma, hogy amikor kiesik a lapát a munkások kezéből, akkor akár 1-2 napig is ott maradnak a terelések, és ember nem jár arra, hogy összeszedje azokat. Mert megtehetik, mert nincs, aki ellenőrizné őket, mert természetesen az a csoport volt az elsők között anno a Budapest Közút kiválásánál, akiket megszüntettek. Ők jártak ki ellenőrizni, hogy minden úgy történik-e, ahogy azt előírták.

Szóval ha úgy vesszük, semmi különös nem történik az M0 és a Csepel-szigeten, csak a szokásos mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, nem egyeztet senkivel, akik meg arra élnek, közlekednek, azok oldják meg, ahogy tudják. Azt a pár hetet, hónapot, évet kibírják!

És hogy mi lehetne a megoldás?

Egy olyan szakmai (édes Istenem ilyet leírni 2018-ban!), akiknél összefutnának ezek a dolgok, és koordinálni tudnának. Na ez egy olyan álom, ami valószínűleg soha nem fog megvalósulni, mert lásd BKK, elég ha egy valakinek csípi a szemét valakinek a személye, és máris szétver bármit.

 1
Tovább

Kezdődik a Sziget Fesztivál!

Ma elkezdődik, de vasárnap óta már a hardcore fesztiválózok elkezdtek beköltözni a Szigetre. Persze ez taxis szempontból sem rossz dolog, hiszen pörög ilyenkor az üzlet. 

A reptéren alig látni Főtaxis autót, pedig ugye ők a kegyeltek, akiknek külön kutricájuk is van a reptéren, ahol lehet rendelni autót. Van Sziget shuttle busz. Ma, amikor délelőtt arra jártam, épp hatalmas tömeg várta a megváltó buszt.

És persze vannak a hiénák, akik két napja szinte teljesen eltűntek a reptérről. De nem csak onnan, hanem a Nyugati, a Keletinél sem találni egyet sem. Hát igen, ők ott vadászgatnak az áldozatukra a Sziget környékén. Akik meg is fognak érkezni, mert hát egy külföldi honnan tudná, hogy melyik az a taxi, ahol normál tarifával működik a dolog, és melyik az, amelyik csak úgy néz ki, mintha taxi lenne. Mert van ám belőlük bőven, de azokat senki nem bántja. 

Emlékszik ugye mindenki erre a képre?

Persze a BKK végül lefülelte, lett taps, puszi, prémium, egyebek. Csak épp arra már nem figyelt senki, hogy vajon mi is lett a sorsa ennek az autónak? Mert azt tudja mindenki, hogy a BKK ugyan ellenőriz, de max a drosztengedélyt vonhatja be, egyébként a hatóságokhoz küldi el a feltárt visszaélést. Aztán majd azok csinálnak valamit. Ha csinálnak.

Az is szép és jó, hogy bevonja a drosztengedélyt, de ez vajon zavarja azt, aki odaragaszt egy egyest a tarifa elé? Nem. Hiszen sárga autóval, fehér rendszámmal, vígan áll a reptéri taxidroszton is egymás mellett az ilyen autó, és senki hozzájuk sem szól. Jó, ugye?

De mit tehetsz, ha figyelmetlen vagy, és beülsz egy ilyen autóba? A végcélnál általában a következő történik. Utas szeme kikerekedik, hogy 1.500 forint helyett 15.000 a végösszeg. Aztán közli, hogy ezt nem fizeti ki. Sofőr (nem taxis az ilyen) válaszul belengeti, hogy akkor rendőrt hív. Ez az esetek többségében hat, mert az utas mégis fizet. Hogy miért? Azt nem tudom. 

De az ilyen esetben észnél kell maradni, és bele kell menni abba, hogy rendőrt hívnak. Ez úgysem fog megtörténni, mert vagy sűrű káromkodás mellett elhajt a sárga autó, vagy megelégszik a normál végösszeggel. És akkor is srű káromkodás mellett elhajt. 

 0
Tovább

Taxik vitték az elakadt villamos utasait

Olvasom a 444-en, hogy Frankfurtban egy villamos elakadt egy szabálytalanul parkoló autós miatt. Az ottani közlekedési vállalat taxikat rendelt, utasokat elszállították, majd a taxiszámlát (ezer eurót), kifizettették a szabálytalan autóssal.

Röviden ennyi a hír.

Eljátszottam a gondolattal, hogy ez milyen is lenne, ha Budapesten történik?

Az index például címnek azt írná: Ma volt jó taxisnak lenni Budapesten. Természetesen elővenné kedvenc taxis képét, és a cikkhez a címlapon ezt mellékelné:

A Facebookon kb így néznének ki a hozzászólások

Vitézy Dávid külön posztban reagálna az esetre. Felhívná a figyelmet arra, hogy a BKK szétverésével megszűnt a normális szolgáltatás Budapesten. 

Természetesen a pártok sem maradnának csendben.

Az MSZP-s Horváth Csaba belengetné, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés.

A Fidesz üdvözölné a döntést, és a főpolgármesternek örök bársonyszéket ígérne a Városház utcában.

A Momentum elkezdene aláírást gyűjteni.

Az LMP felhívná a figyelmet a környezetszennyezésre.

Juhász Péter élőben jelentkezne be a Facebookon.

A Jobbikos Dúró Dóra pedig háttérben a doboló férjével megígérné, hogy minden más lenne, ha ők nyernének az önkormányzti választáson Budapesten. 

De persze ez mind csak egy kánikulai nap miatti abszurd történet, hiszen ilyen a valóságban nem történne meg Budapesten.

 1
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (34),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),parkolás (4),autópálya (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),nagykörút (3),tarifa (3),szabály (3),kerékpár (3),főpolgármester (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),tábla (3),waze (2),megkülönböztető jelzés (2),abszurd (2),ferihegy (2),paraszt (2),kamion (2),sávlezárás (2),hiéna (2),magasságkorlátozó (2),villamospótlás (2),BKK (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),tarlós istván (2),rendőrség (2),facebook (2),büntetés (2),gyalogos (2),piros (1),lámpa (1),Büntetés Végrehajtás (1),m0 (1),tour de hongrie (1),magyar közút (1),csepel (1),gyalogátkelőhely (1),csaló (1),kék (1),csalás (1),bkk (1),engedély (1),liszt ferenc repülőtér (1),zebra (1),szentendre (1),repülőtér (1),MOL Limo (1),újságíró (1),leszarom (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),munkásember (1),autópálya matrica (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),skoda (1),villamos (1),limuzin (1),munkanap (1),megállni tilos (1),soros györgy (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),erdogan (1),e-matrica (1),idiótizmus (1),lánchíd (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),tanulóvezető (1),autópálya-matrica (1),magyarország (1),nyugati szektor (1),csoda (1),locsolás (1),hideg (1),fkf (1),barmok (1),sziget fesztivál (1),káosz (1),dudálás (1),megállapodás (1),index (1),magyar autóklub (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),útbeszakadás (1),tarlós (1),Nagyörút (1),Budapest (1),kátyú (1),I. kerület (1),segway (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),áremelés (1),metrópótlás (1),segítség (1),kerékpáros (1),kizár (1),bezár (1),autó (1),beint (1),piros lámpa (1),Nagykörút (1),M7 (1),hülye autós (1),beton (1),4-6-os felújítás (1),sufni tuning (1),facsavar (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),parkolóház (1),szervita tér (1),hátsó világítás (1),nagyító (1),ködlámpa (1),mentő (1),torlódás (1),jobbra tarts (1)

Utolsó kommentek