FIGYELEM! Lezárták a repteret!

A Budapest Airport nem valami bőbeszédű, de a lényeg:

"FIGYELEM! FONTOS INFORMÁCIÓ!
Hatósági vizsgálat miatt a Katasztrófavédelem elrendelte a 2B Terminál és környékének lezárását. 
Jelentős torlódások várhatók, valamint késések a menetrendben. Kérjük, figyelje a járatinformációt, a helyszínen pedig tájékozódjon a Rendőrség és a Repülőtér munkatársaitól! 
Türelmüket köszönjük!"

budapest ferihegy liszt ferenc repülőtér lezárás repülőtér

Különböző információk keringenek, ezek közül a legtöbbször a "veszélyes anyag" fordul elő legtöbbször. Van aki szerint az isztanbuli gépen volt sugárveszélyes anyag.

A lényeg, hogy aki emlékszik a júniusi eleji három órás reptér lezárásra, az kb tudja, hogy mire lehet számítani az elkövetkezendő két napban. Késések, járatok törlése. A Katasztrófavédelem feloldotta a lezárást, újraindul a forgalom. Kérjük utasainkat, figyeljék a járatinformációt járataik indulásáról és érkezéséről"

Frissítés (22:30)

A Katasztrófavédelem feloldotta a lezárást, újraindult a forgalom. 

Egyébként a Turkish Airlines egyik teherszállító gépe – teljesen legálisan –sugárzó anyagot szállított az Országos Sugárbiológiai Intézetnek, a szállításhoz használt ólomkonténer azonban megrepedt. A szállítmány lepakolásánál vették észre a reptér munkatársai, hogy a rakomány nagyon átmelegedett. 700 méter sugarú körben kordont húztak fel az esetleges sugárzásveszély miatt.

(A kép illusztráció)

 0
Tovább

Kezdődik a Sziget Fesztivál!

Ma elkezdődik, de vasárnap óta már a hardcore fesztiválózok elkezdtek beköltözni a Szigetre. Persze ez taxis szempontból sem rossz dolog, hiszen pörög ilyenkor az üzlet. 

A reptéren alig látni Főtaxis autót, pedig ugye ők a kegyeltek, akiknek külön kutricájuk is van a reptéren, ahol lehet rendelni autót. Van Sziget shuttle busz. Ma, amikor délelőtt arra jártam, épp hatalmas tömeg várta a megváltó buszt.

És persze vannak a hiénák, akik két napja szinte teljesen eltűntek a reptérről. De nem csak onnan, hanem a Nyugati, a Keletinél sem találni egyet sem. Hát igen, ők ott vadászgatnak az áldozatukra a Sziget környékén. Akik meg is fognak érkezni, mert hát egy külföldi honnan tudná, hogy melyik az a taxi, ahol normál tarifával működik a dolog, és melyik az, amelyik csak úgy néz ki, mintha taxi lenne. Mert van ám belőlük bőven, de azokat senki nem bántja. 

Emlékszik ugye mindenki erre a képre?

Persze a BKK végül lefülelte, lett taps, puszi, prémium, egyebek. Csak épp arra már nem figyelt senki, hogy vajon mi is lett a sorsa ennek az autónak? Mert azt tudja mindenki, hogy a BKK ugyan ellenőriz, de max a drosztengedélyt vonhatja be, egyébként a hatóságokhoz küldi el a feltárt visszaélést. Aztán majd azok csinálnak valamit. Ha csinálnak.

Az is szép és jó, hogy bevonja a drosztengedélyt, de ez vajon zavarja azt, aki odaragaszt egy egyest a tarifa elé? Nem. Hiszen sárga autóval, fehér rendszámmal, vígan áll a reptéri taxidroszton is egymás mellett az ilyen autó, és senki hozzájuk sem szól. Jó, ugye?

De mit tehetsz, ha figyelmetlen vagy, és beülsz egy ilyen autóba? A végcélnál általában a következő történik. Utas szeme kikerekedik, hogy 1.500 forint helyett 15.000 a végösszeg. Aztán közli, hogy ezt nem fizeti ki. Sofőr (nem taxis az ilyen) válaszul belengeti, hogy akkor rendőrt hív. Ez az esetek többségében hat, mert az utas mégis fizet. Hogy miért? Azt nem tudom. 

De az ilyen esetben észnél kell maradni, és bele kell menni abba, hogy rendőrt hívnak. Ez úgysem fog megtörténni, mert vagy sűrű káromkodás mellett elhajt a sárga autó, vagy megelégszik a normál végösszeggel. És akkor is srű káromkodás mellett elhajt. 

 0
Tovább

Betonba hajtott - biztos, hogy csak az autós volt hülye?

Szerdán immár a második autó hajtott a friss betonba a Nagykörúti vágányfelújításnál - ezúttal a Wesselényi utcánál. Az index kapott is fotót, jól fel is rakták. Az internet népe meg jót röhögött a hülye autóson.

De vajon csak az autós volt a hibás?

A Facebookra felkerült egy videó, amit sajnos azóta már töröltek. Azon az egyik jó munkásember épp osztotta az autóst, aki aztán nem állt félre, hanem elhajtott. Ez mondjuk nem volt túl elegáns. Valószínű ezért is törölték a videót, mert gyönyörűen látszott a Volvo rendszáma.

De ha már csak ez az egy kép van a neten az esetről, akkor nézzük meg egy kicsit jobban. Van ott egy terelőtábla, ami hogy, hogy nem, nem épp a frissen betonozott részre van húzva, hanem mellé. 

Aztán a törölt videó alatt egy hozzászóló azt írta, hogy azért nem lehetett átmenni egyenesen a Wesselényi utcából a Körúton, mert egy teherautó állta el az utat. Ennek egyébként a hátulját lehet is látni a képen.

Tehát felvetődik a kérdés.

A bizonyára több diplomával rendelkező brigádvezető mindent megtett-e azért, hogy a forgalom ne tudjon átmenni a Nagykörúton? Vajon minden tábla ki volt téve? Ne adj Isten egy jó munkásember terelte a forgalmat, hogy csak jobbr lehessen kanyarodni a Körútra? 

Persze ez nem menti fel 100%-ig az autóst, aki bele hajtott a betonba, de ha már valaki életében látott egy útfelújítást Budapesten, akkor van tapasztalata arról, hogy mire képesek a felújítást végzők... 

 0
Tovább

Páran megbuggyantak

Azért ez az időjárás pár autósnak az idegrendszerét megtépázta. Ma egy csomó baleset történt, ráadásul dugók is voltak. Aztán persze előkerült a csodaszer, melynek hatására hipp-hopp elpárolog minden autó. A dudálás. 

Soha nem fogom megérteni, hogy amikor láthatóan meg sem mozdul a sor, akkor valaki minek nyomja a dudát folyamatosan? 

Ez a videó meg tegnap reggel készült. Hogy min húzta fel magát a Peugeot-s, az passz. De ebben a szituációban is előkerült a dudálás. 

 0
Tovább

Újabb tasli a forgalomnak

A Magyar utcát már egy ideje simogatják. Meg is variálták a forgalmat. A múlt héten már a Szép utcában is volt korlátozás, de mára ez történt. Lezárták a Reáltanoda utcát a Károlyi utcától. Innentől kezdve a Kossuth Lajos utcába a Petőfi Sándor utcán keresztül lehet kijutni.

Ezzel nem is lenne nagy baj, csak annyi a probléma, hogy a Kossuth Lajos utcánál lévő lámpa úgy van beállítva, hogy néha érkezik egy busz. Az átbotorkál, aztán már piros is. Most viszont erre a forgalomcsillapított szakaszra engedik rá a forgalmat.

Az, hogy mennyire előre jelzett a dolog, sokat elárul, hogy még a waze sem jelzi a lezárást.

 0
Tovább

Keresd a parkolóházat

Azért nem irigylem azt az autóst, aki ez alapján a tábla alapján kezdi keresni a Szervita téri parkolóházat. Jó, tudom, már rég lebontották, csak ez a tábla emlékeztet rá. Igaz olyan eldugott helyen van ez a tábla, hogy egy szakinak sem tűnhet fel.

Emlékszem a Vágóhíd utcában is évekkel azután, hogy már megnyitották a Nemzeti Színházat és a MÜPÁ-t, ott volt a tábla, hogy benzinkút egyenesen.

 0
Tovább

Min háborodhatna még fel a Budapest Közút k.v-ja*?

A héten kapott egy jókora reklámot Budapest. Will Smith, aki jó sokáig volt itt, utolsó estéjén a "Shiggy chalange" kihívást teljesítve felment a Lánchíd tetejére, és táncikált egyet. Erről természetesen videó is készült.

Persze engedélyt nem kért rá, hogy felmehessen, és ez már megütötte az ingerküszöbét a Budapest Közút kommunikációs vezetőjének. Az indexnek azt mondta, hogy "dühítő, és az erkölcsi felelősség hiánya" ez a mutatvány.

Személy szerint én nagyon örülök neki, hogy a Budapest Közút kommunikációs vezetője felháborodott. Hogy ezt eddig miért nem tette, azt viszont nem tudom. Pedig ha kicsit visszatekerünk az időkeréken, csak idén volt pár olyan húzása a Budapest Közútnak, ami dühítő, és az erkölcsi felelősség hiányára" mutat. Bár az is igaz, hogy ehhez a saját kenyéradó gazdájának a munkáján kellett volna kiakadnia. 

Nézzünk csak pár dolgot, ami nem ütötte meg az ingerküszöbét a Budapest Közút kommunikációs vezetőjének.

Az M3-as metrópótló buszok heteken keresztül ilyen krátereken közlekedhettek csak a Váci úton.

A Petőfi híd budai hídfőjénél, ahol fél évig tartott a felújítás, pár héttel az átadás után már csináltak is egy lukat, amit így sikerült elsőre betömni.

Szintén kussolt a Budapest Közút kommunikációs vezetője, amikor kiderült, hogy munkaadója rosszul mérte fel a terhelést, így az M3 metrópótló buszok terhelésétől a Vak Bottyán utca is elkezdett darabokra hullani.

Akkor is csak csendben üldögélt a klímás irodájában a Budapest Közút kommunikációs vezetője a Baross utcában, amikor megkezdődött az 1-es villamospálya felújítása, és a korlátozások úgy sikerültek, hogy még a pótlóbuszok is a dugóban állnak.  

A kint felejtett millió terelő és korlátozó tábla sem zavarja. Igaz ettől még meg tudja közleíteni ebben a kénikulában is a hűs irodáját. 

De most úgy érezte eljött az idő, hogy előbújjon barlangjából, és kicsit megdolgozzon a pénzéért. Hát megszólalt. Bár ne tette volna. Azt kellett volna tennie, mint eddig. Szépen átirányítani a válaszadás lehetőségét a BKK-nak. Nekik már úgyis mindegy.

* k.v. = kommunikációs vezető

 0
Tovább

Videó: A hülye autós márkafüggetlen

Vannak ugye a címkék, hogy melyik autómárkát vezető a hülye, rendszeres szabálytalan. Pedig a hülyeség márkafüggetlen. 

Lásd a múlt héten a Nissanos, aki átment a friss betonon a Nagykörúton. De ott van az az autós, aki a Budaörsi úton hallgatva a GPS utasítására balra kanyarodott, így majdnem lement a lépcsőn az aluljáróba. Röhögünk rajtuk, pedig életveszélye.

Nem azt mondom, hogy a hét videója, de szinte tipikus, mindennapos az, amit ezen a videón lehet látni. Szerintem az autós nem is fogja fel, hogy a manővere milyen balesetveszélyt teremtett. A videón nem látszik az, amit én a visszapillantóban láttam. Hát nem voltam nyugodt.

 0
Tovább

Minek a nagy hiszti?

Nem értem minek kell hisztizni a Könyves Kálmán körúti sávlezárások miatt? Teljesen üres, lézengenek csak az autók.

A képek hajnali 4-kor készültek :)

 0
Tovább

Mit lehetne még lezárni?

A jól összehngolt íróasztal mögötti elképzeléseknek megfelelően, idén valhogy sikerült úg megkezdeni a felújításokat Budapesten, hogy lassan nincsenek menekülőútvonalak.

A tömegközlekedők már egy ideje élvezhetik az M3-as metró felújítását. Hétköznap napközben azért a Lehel tér és a KöKi között jár a metró, de aztán ahogy eljön az este, már teljes vonalon kényelmes, klímás buszokkal lehet utazni a teljes vonalon. Ugyanez van az egész hétvégén is. 

Aztán teljes erőbedobással dolgoznak a Nagykörúton. Itt még ajándékként kaptak egy lezárást az autósok a Szent István körúton is.

Hétvégén szétkapták az 1-es villamosvonal felújításába is, itt élvezheti az utzóközönség csak igazán a környezetbarát buszok kényelmét, mivel a Népliget és a Mester utca között a halandó autósokkal együtt araszolhatnak a megmaradt két sávon, itt ugyanis nincs buszsáv. 

Emellett felújítják a BAH-csomóponti felüljárót, itt csak egyik irányban lehet közlekedni.

Tart a Dózsa György úton is a közműcsere, a Bartók Béla úton pedig a Csíky utcánál van villamospályára terelés, szintén közműépítés miatt

Persze emellett itt-ott lehet sávlezárással találkozni. 

Hogy ez mivel jár?

Mivel párhuzamos utakról vn szó általában, így még menekülni sem nagyon lehet. 

Tudom, a szakembernek látszó íróasztal huszároknak nem tűnik fel, illetve gondolom szerintük messze van egymástól, de a Hungária gyűrű menekülő útvonala a Dózsa György út. A Nagykörúton ugye szintén sávlezárás van, a Szent István körúti villamospályára terelés pedig a Margit hídhoz vezető budai utakat halasztja meg. 

Magyarul marad a Kiskörút, de ott meg normál esetben sem lehet közlekedni. 

Úgyhogy a szokásosnál nagyobb dugó van a Könyves Kálmán körúton, a Hungária körúton, és természetesen a keresztező utakon is, mert a kereszteződésbe beragadás magyar specialitás. 

Szintén egy örökkévalóságnak tűnik a Dózsa György úton vergődni, de itt is a keresztező utak is használhatatlanok. A Váci út az M3-as felújítás miatt esett el, de Budán a BH-csomópont zárása miatt napszaktól függően a Budaörsi úton befelé, illetve a Hegyalján kifelé van dugó.

Ma azon tűnődtem, hogy vajon mit lehetne még lezárni, hogy teljesen megbénuljon Budapest forgalma. 

Első körben mondjuk valamit kezdhetnének a Kálvin térrel, de felháborító, hogy a Haller utca - Fiumei út - Orczy út útvonalon sem csinálnak semmit, minden sáv létezik.

De legalább jöhetne egy árvíz, hogy a rakpartokt zárni kelljen. 

Persze lehet erre mondani, hogy nem kell autóba ülni. De itt már a tömegközlekedők is mélytorkoznak, mert mondjuk egy Újpest - Infopark útvonalon először metrópótló, aztán villamos, aztán villamospótló, aztán megint villamos. És már hipp-hopp meg is érkezett  delikvens a céljához. És nincs lternatíva sem ezen a vonalon, mert ott is pótlás van.

Mostanában sokszor eszembe jut, a Demszky korszak, amikor a főpolgármester azzal a felkiáltással nevezett ki valakit közlekedési főfütyinek, hogy "ért hozzá, mert szokott közlekedni Budapesten". Na most kb ilyen hozzáértők döntenek a Budapest Közútnál és csatolmányainál. 

 0
Tovább
«
123

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (23),lezárás (11),felújítás (6),taxi (5),baleset (4),kerékpár (3),dugó (3),főpolgármester (3),szabálytalan (3),red bull air race (3),tarifa (3),tarlós istván (2),waze (2),autópálya (2),abszurd (2),nagykörút (2),ferihegyi gyorsforgalmi (2),megkülönböztető jelzés (2),hiéna (2),sávlezárás (2),tábla (2),BKK (2),szabály (2),kánikula (2),villamospótlás (2),videó (2),rendőrség (2),facebook (2),kerékpáros (1),beint (1),piros lámpa (1),segítség (1),bezár (1),nagyító (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),facsavar (1),sufni tuning (1),4-6-os felújítás (1),autó (1),dudálás (1),kizár (1),engedély (1),Büntetés Végrehajtás (1),büntetés (1),kék (1),lámpa (1),szabálytalanság (1),tour de hongrie (1),repülőtér (1),liszt ferenc repülőtér (1),ferihegy (1),piros (1),gyalogos (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),zebra (1),csalás (1),csaló (1),beton (1),áremelés (1),civil rendőrautó (1),Audi (1),Biztonsági öv (1),közlekedő tömeg (1),parkolás (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),bunkó (1),autómegosztás (1),carsharing (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),GreenGo (1),mol limo (1),magyar autóklub (1),megállapodás (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),torlódás (1),szervita tér (1),parkolóház (1),metrópótlás (1),Budapest (1),tarlós (1),útbeszakadás (1),index (1),segway (1),I. kerület (1),Nagyörút (1),kátyú (1),mentő (1)

Utolsó kommentek