Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nincs itt semmi baj kérem szépen

Hétfőn és kedden kicsit mocorgott a NAV, meg a BKK, meg  rendőrség. Ellenőriztek a Keletinél és a reptéri pufferben. Az eredmény? Majd a hivatalos beszámolók szerint bizonyára fansztikusan jól sikerült. A valóság pedig?

Kicsit vissza kell menni pár hetet, amikor a Taxis Expón a NAV illetékese kapott egy olyan kérdést, hogy miért nincsenek ellenőrzések a reptéren? A válasz érdekes volt, kb annyi volt a lényeg, hogy azért nincs, mert az már nem Budapesthez, hanem Vecséshez tartozik. Vicces ugye?

Na de végül valamit csak összehozott a sok irodahuszár, és hétfőn jó nagy számban megjelentek a reptéren. 

Erről a taxi várakozóhelyről tudni kell, hogy itt várakozhatnak azok a taxik, akiket aztán majd berendelnek a terminálhoz.

Itt az összes társaság autója várakozhat, illetve a Függetlenek is. Természetesen van itt aztán mindenféle sárga autó. Meg nem sárga is. Mert ugye azt tudjuk, hogy Budapesten minden taxi sárga, de nem minden sárga autó taxi. Ezek általában (milyen érdekes?) 10 évnél öregebbek, vagy már nem taxiként működő autók, de a benne ülők szépen megélnek az illegális fuvarokból. Ők azok, akiknek veszteni valójuk nincs, mert nincs mit elvenni tőlük.

Na szóval ezek is ott szoktak álldogálni, senki nem bántja őket. Van olyan, amelyiknek az oldalán még 280 forint/km díj szerepel. Ami ugye július elseje óta a múlté. Elvileg akik nem ragasztották át a tarifát, azokat büntetnék is. Ehhez képest, egy olyan kihalt helyen, mint Budapest, novemberben még mindig vígan közlekedhet egy ilyen autó.

Akár még vicces is lehetett volna látni, ahogy hétfőn, ezeknek a semmilyen engedéllyel nem rendelkezők szétfutottak, amikor megjelentek a hatóságok. Ott árválkodott vagy 10 ilyen autó. Egy-kettő lúzer egyébként lebukott közülük, de a többség elpárolgott. Még a nagy, átfogó ellenőrzés után is ott árválkodtak az autók a droszt közepén. 

Aztán kedden következett a Keleti, ahol csak Függetlenek állnak a droszton, elkergetve onnan mindenkit. Kedden eltűntek onnan az ellenőrzés idejére. Ekkor pár bátrabb taxis oda is mert állni. De természetesen késő délutánra már ott is "visszafoglalták" helyüket a hiénák.

Szóval adtak a szarnak egy pofont a Hatóságok. Volt egy nagy ellenőrzés, de mit értek vele? Semmit. Azok, akik egy kb 3 kilométeres útra 1.500 forint helyett 15.000 forintot pörgetnek ki, amíg éjszakánként a Bulinegyedben vígan húzhatják le az ott bulizókat, amíg a reptér elnézi, hogy a fogdmeg emberek kapdossák el az utasokat, hogy aztán beültessék egy taxinak látszó valamibe, és fizettesenek velük 15 ezer forintot vagy többet, addig nem lesz semmi változás.

De miért lenne, amikor épp ma az index a reptéren a bőröndöket zsákmányolós cikkére a Budapest Airport rácsodálkozott, hogy nahát? Ilyen van? Közben meg évtizedek óta lehet tudni, hogy a rakodók bérébe be van építve a bőröndök kipakolása. Na ezek után mit várunk, hogy kicsit is tisztuljon a személyszállító szakma? 

 0
Tovább

Ne felejtsd el!

Ugye senki nem felejtette el, hogy ma munkanap van, és fizetni kell a parkolásért?

Ahogy néztem, a parkolóőrök ma kaszálnak...

 0
Tovább

Van az a méret...

Most, hogy a török elnök látogatását teszi Budapesten, a belvárosban sok helyen kirakták a Megállni tilos táblákat. Közel Erdogan szállásához viszont van egy limuzin. Ennek a különlegessége, hogy már hosszú ideje nem mozdul - valószínűleg nem is tud - a helyéről. Napközben látni, ahogy a gyom kezdi már körbenőni. De valószínűleg a magyar rendőrség nincs arra felkészülve, hogy a normál méretnél hosszabb autó is létezik, így van az a méret, amivel nem tudnak mit kezdeni.

Mert hiába a hazánkra leselkedő mindenféle veszély, Soros György azért csak túljárt ezzel a limuzinnal hazánk eszén. 

budapest erdogan soros györgy megállni tilos limuzin

 0
Tovább

Kit érdekelnek a szabályok?

Nagy a dugó a Károly körúton? Kit érdekel? Legalábbis a Skoda SuperB-t vezetőt tuti nem. Szépen a gyalogátkelőhelynél átvágott a villamossínre, majd elsuhant.

A videón nem látni, de bekapcsolt egy sárga megkülönböztető jelzést. Az villogott az autó tetején. Gondolom így próbálta csökkenteni a parasztság mértékét. 

 0
Tovább

Jóleszazúgy!

Helyszín: Nagykörút a Dohány utcánál

 0
Tovább

!!!FONTOS!!! Változás a parkolásban Ferihegyen!

Bár szeptemberben megjelent a hjr, hogy megkezdődik a Liszt Ferenc repülőtéren a parkolóház építése, de ettől még ma nagyon sokan meglepődtek ezen. Természetesen kellemes dugó is kialakult.

Október elsejével lezárták a Terminál Parkolót, mivel ott egy parkolóház fog épülni. 

Ennek megfelelően a parkolót áthelyezték. Sok tábla erre nem figyelmeztet - na nem mintha a táblák sokat segítenének, hiszen a megszokásból vezetők ilyen apróságokkal nem foglalkoznak.

A lényeg, hogy "középről" áthelyezték a parkolót (a képen zölddel jelezve). Onnan lehet majd felsétálni az A, illetve a B terminálhoz. 

Mivel sokan a sorompónál szembesülnek a lezárással, így jó kis dugó alakul ki néha a reptér előtt. Van, hogy már a 4-es főútról alig lehet rákanyarodni a reptérhez vezető útra.

Részletesen Reptéri változások

 0
Tovább

A munkát el kell végezni

Kicsit hűs lett. A amúlt heti 30 fokról hipp-hopp lett napközben 16, mi annyira nem vészes, de hajnalban 3-4 fok volt ma reggel is Budapesten a besőbb részeken.

De mit lát az ember? Jön a sárga autó, és fellocsolja az utat. Nem, nem a kicsi, az út szélét takarító gép. Nem. A nagy. Amelyik nyáron hűtötte az utakat.

Hogy +3 fokban erre mi szükség, azt nem tudom. Illetve egy dologra tudok tippelni. A munkát kiírta Micike még a hónap elején, így azt el kell végezni, egyébként baj lesz. Az, hogy fagypont közelében van a hőmérséklet, már egy FKF-nek sem jutott el a tudatáig.

Mert a munkát el kell végezni!

 0
Tovább

Lánchíd: felújítják - de mikor?

Ma röppent fel a hír, hogy a kormány a 2020-as költségvetésből (!!!) ad pénzt a Lánchíd és az Alagút felújítására, cserébe 18 hónap alatt kell elvégezni a felújítást.

A híreket olvasva azt nem találtam sehol, hogy mikor kezdenének bele. Ugye erre voltak tavasszal ígéretek, hogy szeptemberben. Mármint idén szeptemberben.

De imádkozzunk a templomban az első sorban, hogy nehogy belegezdjenek, mert van egy csepp probléma itt. Mégpedig az, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél munkálatok folynak, és már most is alig lehet arra közlekedni. Ha még erre ráeresztenék a lezárt Lánchíd miatti forgalmat, az katasztrófa lenne.

Úgyhogy bízzunk benne, hogy még egy darabig rágják ezt a Lánchíd felújítást, és csak azután kezdenek bele, amikor már ismét minden sáv járható lesz a Szabad sajtó úton. Mondjuk azon sem csodálkoznék, ha párhuzamosan folynának a munkálatok, hiszen a Budapest Közút és csatolmányaitól bármi kitelik - lásd nyári felújítások...

 0
Tovább

Ha így lenne ötösöm a lottón

Hétvégén gondoltam felteszem a kérdést, hogy vajon a Nagykörúton és környékén fognak-e kint maradni táblák a forgalomkorlátozás után. De aztán elvetettem ezt az ötletet, mert tutira minek fogadjon az ember?

Azt már akkor lehetett sejteni, hogy mellékutcában még pár hétig lesznek kint táblák. De az már meglepett kicsit, hogy az Erzsébet körúton végig ott nézegetnek a sárga táblák, melyek szerint a külső sáv buszsáv. De az Oktogonnál még a "BUSZ" felirat is látható.

Persze lehet, hogy csak lejárt a munkaidejük a román vendégmunkásoknak pénteken, és majd ma befejezik délelőtt, a reggeli elfogyasztása után.

 0
Tovább

M0, Csepel: az állatorvosi paci esete

Szinte mindenhol lehet napok óta olvasni arról, hogy mekkora káosz van az M0-ás autóúton, illetve Csepelen a nem összehangolt felújítások miatt. Az, hogy ez aztán kihat Budapest más részeire is - ahol szintén felújítások miatt vannak korlátozások -, már csak ráadás.

Nem is erről akarok írni, hogy mekkora dugók vannak a Soroksári úttól kezdve egész Csepelen, vagy a Petőfi hídon és környékén.

Az egész össze nem hangolás nagyon jól megmutatja, hogy mekkora szükség lenne egy központi adatbázisra, ahol ezek az országos, illetve helyi felújítások összefutnak, és már időben jönne a figyelmeztetés, hogy vigyázz, ott kezdődik másik felújítás is.

Anno, amikor létrejött a BKK, és összevont mindent, az útfelújítástól kezdve a közmű cégekig, nagyságrendekkel jobb volt a helyzet. Hiszen ők láttak mindent, tudták, hogy hol tervezne valamelyik közműcég mondjuk felújítást. Útfelújítás előtt egyeztettek a közműcégekkel, hogy mi a terv.

Persze annak a rendszernek is megvoltak a hibái, de azért ekkora káoszt nem hoztak össze, mint most, hogy három különböző csoportosulás kezdett bele szinte egyszerre a munkákba. Mondjuk azt sem értem, hogy amikor a csepeli önkormányzat beadta az engedélyeztetési terveket, akkor a Magyar Közútnál vagy feljebb nem volt senki, akinek feltűnt volna, hogy hoppá!, ez nem lesz jó. Pedig lehet, hogy ki rálehelte az engedélyre a pecsétet, az a szomszédos asztalnál ült. Csak mondjuk előfordulhat, hogy a munkaköri leírásban nem szerepel az, hogy a melletted ülővel egyeztess.

Mert visszatérve a BKK-hoz, onnantól kezdve, hogy a főpolgármester elkezdte szétverni a BKK-t, leválasztotta a Budapest Közutat, és ismét létrejöttek a kiskirályságok, lehet látni, hogy “kicsiben” hova vezet az, amikor nincs egyeztetés. Lásd 1-es villamos felújítással egyidőben 4-6-os, Szent István körúti közműcsere, Közraktár utcai közműépítés.

De  kedvencem jelenleg az Üllői út, ahol az Ecseri út és a Pöttyös utca között lassan két hónapja cserélik az aknafedlapokat. Amivel nem lenne gond, mert legalább egy hónapig nem döccennek az autók. A probléma, hogy amikor kiesik a lapát a munkások kezéből, akkor akár 1-2 napig is ott maradnak a terelések, és ember nem jár arra, hogy összeszedje azokat. Mert megtehetik, mert nincs, aki ellenőrizné őket, mert természetesen az a csoport volt az elsők között anno a Budapest Közút kiválásánál, akiket megszüntettek. Ők jártak ki ellenőrizni, hogy minden úgy történik-e, ahogy azt előírták.

Szóval ha úgy vesszük, semmi különös nem történik az M0 és a Csepel-szigeten, csak a szokásos mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, nem egyeztet senkivel, akik meg arra élnek, közlekednek, azok oldják meg, ahogy tudják. Azt a pár hetet, hónapot, évet kibírják!

És hogy mi lehetne a megoldás?

Egy olyan szakmai (édes Istenem ilyet leírni 2018-ban!), akiknél összefutnának ezek a dolgok, és koordinálni tudnának. Na ez egy olyan álom, ami valószínűleg soha nem fog megvalósulni, mert lásd BKK, elég ha egy valakinek csípi a szemét valakinek a személye, és máris szétver bármit.

 1
Tovább
«
1234

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek