Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Minek a nagy hiszti?

Nem értem minek kell hisztizni a Könyves Kálmán körúti sávlezárások miatt? Teljesen üres, lézengenek csak az autók.

A képek hajnali 4-kor készültek :)

 0
Tovább

Mit lehetne még lezárni?

A jól összehngolt íróasztal mögötti elképzeléseknek megfelelően, idén valhogy sikerült úg megkezdeni a felújításokat Budapesten, hogy lassan nincsenek menekülőútvonalak.

A tömegközlekedők már egy ideje élvezhetik az M3-as metró felújítását. Hétköznap napközben azért a Lehel tér és a KöKi között jár a metró, de aztán ahogy eljön az este, már teljes vonalon kényelmes, klímás buszokkal lehet utazni a teljes vonalon. Ugyanez van az egész hétvégén is. 

Aztán teljes erőbedobással dolgoznak a Nagykörúton. Itt még ajándékként kaptak egy lezárást az autósok a Szent István körúton is.

Hétvégén szétkapták az 1-es villamosvonal felújításába is, itt élvezheti az utzóközönség csak igazán a környezetbarát buszok kényelmét, mivel a Népliget és a Mester utca között a halandó autósokkal együtt araszolhatnak a megmaradt két sávon, itt ugyanis nincs buszsáv. 

Emellett felújítják a BAH-csomóponti felüljárót, itt csak egyik irányban lehet közlekedni.

Tart a Dózsa György úton is a közműcsere, a Bartók Béla úton pedig a Csíky utcánál van villamospályára terelés, szintén közműépítés miatt

Persze emellett itt-ott lehet sávlezárással találkozni. 

Hogy ez mivel jár?

Mivel párhuzamos utakról vn szó általában, így még menekülni sem nagyon lehet. 

Tudom, a szakembernek látszó íróasztal huszároknak nem tűnik fel, illetve gondolom szerintük messze van egymástól, de a Hungária gyűrű menekülő útvonala a Dózsa György út. A Nagykörúton ugye szintén sávlezárás van, a Szent István körúti villamospályára terelés pedig a Margit hídhoz vezető budai utakat halasztja meg. 

Magyarul marad a Kiskörút, de ott meg normál esetben sem lehet közlekedni. 

Úgyhogy a szokásosnál nagyobb dugó van a Könyves Kálmán körúton, a Hungária körúton, és természetesen a keresztező utakon is, mert a kereszteződésbe beragadás magyar specialitás. 

Szintén egy örökkévalóságnak tűnik a Dózsa György úton vergődni, de itt is a keresztező utak is használhatatlanok. A Váci út az M3-as felújítás miatt esett el, de Budán a BH-csomópont zárása miatt napszaktól függően a Budaörsi úton befelé, illetve a Hegyalján kifelé van dugó.

Ma azon tűnődtem, hogy vajon mit lehetne még lezárni, hogy teljesen megbénuljon Budapest forgalma. 

Első körben mondjuk valamit kezdhetnének a Kálvin térrel, de felháborító, hogy a Haller utca - Fiumei út - Orczy út útvonalon sem csinálnak semmit, minden sáv létezik.

De legalább jöhetne egy árvíz, hogy a rakpartokt zárni kelljen. 

Persze lehet erre mondani, hogy nem kell autóba ülni. De itt már a tömegközlekedők is mélytorkoznak, mert mondjuk egy Újpest - Infopark útvonalon először metrópótló, aztán villamos, aztán villamospótló, aztán megint villamos. És már hipp-hopp meg is érkezett  delikvens a céljához. És nincs lternatíva sem ezen a vonalon, mert ott is pótlás van.

Mostanában sokszor eszembe jut, a Demszky korszak, amikor a főpolgármester azzal a felkiáltással nevezett ki valakit közlekedési főfütyinek, hogy "ért hozzá, mert szokott közlekedni Budapesten". Na most kb ilyen hozzáértők döntenek a Budapest Közútnál és csatolmányainál. 

 0
Tovább

Na most mi lesz?

Sokan jósolták a "brutális áremelés" (by Klubrádió) után, hogy most aztán majd jó alaposan nem utazik senki, meg dögöljön éhen minden taxis.

Először azért erről a brutális áremelés szövegről. Pont szörföltem hétfőn este a rádiadók között, amikor a Klubrádióban épp a műsorvezető hölgy nem kicsit agresszívan kezdett a szövegbe, mely szerint brutális áremelés volt. Hogy nyomatékosítsa a dolgot, elmondta, hogy az alapdíjat 80%-kal emelték (!!!). Hát nem tudom, én vagyok a tanulatlan bunkó, de a 450-ről 700-ra emelés az nem annyi. Aztán még rátett egy lapáttal, hogy többször is volt áremelés. Most abba ne menjünk bele, hogy ha valaki tájékozatlan, az ne menjen újságírónak, ha meg ostoba is, akkor dolgozzon a Pesti Srácoknál.

Szóval visszatérve a brutális áremelés meghatározásra. Előző posztomban írtam pár példát, hogy kb mennyivel is kell többet fizetni Budapesten a taxizásért. Úgyhogy ebbe most nem mennék bele ismét. 

Az említett műsorvezető vagy riporter aztán még feltette a kérdést Metál Zoltánnak, hogy "és ki fog taxiba ülni ezután?". Én csodáltam Metál türelmét, hogy a sok ostoba kérdésre türelmesen válaszolt, szerintem előtte leszedálta magát, mert én tuti kiharaptam volna egy darabot a kormányból, ha nekem teszi fel a kérdést. 

Ja és aztán jött még a tutifrankó, "interneten terjedt hírek szerint"... Bukarest milyen faszántos hely, mert ott milyen olcsó a taxizás. Hááát... babám menj el Bukarestbe, és ülj be egy taxiba. Hozzájuk képest a budapesti hiénák papi reverendát is felvehetnének. Csak hogy egy példát hozzak. 5000 hivtalos engedéllyel rendelkező taxisra 10 ezer illegális jut. Szóval csak óvatosan az interneten terjedő hírekkel.

De nézzük akkor, hogy július elseje óta mennyit esett vissza a forgalom, beül-e egyáltalán valaki még a taxiba?

Jelentem semmi nem változott. Nagy átlagban az óránként két fuvar megvan ugyanúgy, mint a "brutális áremelés" előtt. És most kapaszkodjon meg mindenki... Szerdán például csak magyar utasaim voltak. Bár lehet, hogy ők nem értesültek a "brutális áremelésről", és azért ültek taxiba. 

 6
Tovább

ÉLJEN! Mától minden ingyenélő taxis éhen döglik!

Szeretem olvasni a Facebookon a hozzászólásokat, ha taxis cikk jelenik meg mondjuk az indexen. Visszatekerve a vb-vel kapcsolatos hírhez hozzászól 12 felhasználó, egy migránsos cikkhez 50, na de ha taxiról van szó! Na akkor aztán 600-ig is felkúszik a hozzászólások száma. Ott aztán minden a taxis, csak rendes ember nem, még egy szíriai terroristát is előbb ölelgetne pár hozzászóló, mint taxist. 

Természetesen minden taxis ingyenélő, hiéna, lehúzta valahol, valamikor. 

Vannak sztorik is, Budapest melletti városból Budapestre milyen sokért hozta be a taxi. Igaz az nem budapesti taxi volt, de hát ilyen apróság kit érdekel? Le kell írni ami az emberben van, mert aztán bajok lesznek  szívvel, magas lesz a vérnyomás, jön az agyvérzés, és még annyi baromságot se tud majd leírni a kedves hozzászóló, mint eddig.

Természetesen egy ilyen megosztott cikk alatt megjelennek az okosok is. Használj tömegközlekedést, használj MOL limot vagy Green Go-t. És magától értetődő, hogy járj kerékpárral. 

Aztán van a következő halmaz, hogy külföldön sokkal olcsóbb a taxizás. VAn aki Bukarestet hozza fel példaként. Igen. Valóban olcsóbb ott a taxizás, csak meg kell nézni, hogy milyen autókkal szolgáltatnak. 

Az ütőkártya egyébként továbbra is az Uber. Igen. Az Uber egy jó alternatíva volt, csak épp kis probléma volt vele. Senki nem fizetett adót. Sem az egyik, sem a másik oldalon. Akkor kezdett el kapkodni az Uber Budapesten, amikor már veszett fejsze nyele volt a dolog, akkor kezdte a sofőrjeit beiratni tanfolyamra, hol hivatalos személyszállítói engedélyt szerezhettek.

De nézzük, hogy mi is változott július elsejével.

Alapdíj eddig 450 forint volt, ez lett 700

Kilométerdíj 280 volt, 300 lett

Várakozási díj 70-ről 75 forintra emelkedett.

Látszik, hogy az alapdíj valóban durván emelkedett, de nézzünk példát.

Egy Gozsdu udvar - Széchenyi István tér útvonal valamivel több, mint 1 km. Vegyünk mondjuk 2 perc állást a lámpánál.

Eddig ez akkor 450+280+140 = 870 forint.

Ez változott 700+300+150 =1150 forintra.

Kemény 280 forint bukta, hogy az aranyifjak átguruljanak ekkora távra.

De nézzünk hosszabb utat. Gyakoriak a kb 5 km-es utak. Itt számoljunk 5 perc lámpánál, dugóban állással.

Ennyi volt: 450+1400+350 = 2200

Ennyi lett: 700+1500+325= 2525

De nézzünk egy belváros - reptér utat. Ez kb 20 km. Itt számoljunk 8 perc állással. 

Ennyi volt: 450+5600+560= 6610

Ennyi lett: 700+6000+600= 7300

Persze lehet választani bármit, hogy valaki kijusson a reptérre, vagy eljusson A-ból B-be. Szerencsére mindenki szabadon dönthet. És mivel a taxi egy szolgáltatás, így valaki vagy választja vagy nem. Ugyanígy van ez a fodrásszal, borbéllyal, kurvázással. Ha nincs valamire pénze, vagy igénye valakinek, akkor nem veszi igénybe.

De még mielőtt itt bárki azt gondolná, hogy mosdatni akarom ezt a szakmát. Nem. Nem akarom. Mert tény, hogy vannak, akik pörgetik az órát, vannak akik engedély nélkül szállítanak utast, vannak hiénák. Viszont a kérdés jogos, hogy ezekkel miért nem csinálnak valamit? Jó a kérdés. De azt hiszem ezt nem egy taxisnak kell megválaszolni, hogy azoknak, akik döntéshozó helyzetben vannak. És ha az eddigi ellenőrzések, és büntetések nem vezettek semmire, akkor arról szintén nem a taxis tehet, hanem azok, akik itt-ott-amott ülnek egy székben.

 3
Tovább

Kezd szétesni a Nagykörút is

Arra talán még mindenki emlékszik, hogy az M3-as pótlása miatt a Váci út belső szakaszán mekkora kátyúk voltak hetekig a buszsávban. Halkan jegyzem meg, hogy az ok a töketlenkedés miatt azért is volt, mert nem volt aszfalt...

Na de ott nagyjából kitoldozták a lukakat, lett helyette pár helyen az Üllői úton.

De alig két hete kezdődött meg a Nagykörúton a villamospótlás, és máris szép oszlopok nőttek ki a járda mellett. Ugye ott, ahol buszsáv van. Úgyhogy sok helyen a buszok már nem tudják használni a buszsávot, mert kerülgetni kell az oszlopokat. Ami persze mihez vezet? Hát oda, hogy a busz ugyanúgy a dugóban áll, mint a halandó autósok.

 1
Tovább

Az I. kerületben is betiltják a segwayt - mi lesz a rendőrökkel?

A belvárosi kerületek után az I. kerület is úgy határozott, hogy (többek között) betiltja a segwayt.

Na de mi lesz a kerületi rendőrökkel, akik ilyen járgánnyal közlekednek a Várban? A rendelet természetesen erre is kitér.

"A rendelet nem vonatkozik a rendvédelmi szervek járműveire, valamint a mozgáskorlátozottak által használt eszközökre."

segway rendőrség budapest I. kerület

 0
Tovább

Épül, szépül városunk

Milyen jó, hogy a hozzáértés a szervezettséggel párosul azokban az irodákban, ahol arról döntenek, hogy a nyári gyérebb forgalom idején kezdenek felújításokba.

Kezdődött a 4-6-os villamospálya felújítással, de ijesztgetnek az 1-es villamos pótlásával, és hát természetesen ott van a főpolgármester szerint sikeres M3-as felújítás is.

Persze emellett volt már Red Air Race, aminek köszönhetően lezárták a belvárost. Igaz utólag az öreg bácsi - akinek eddig nem tűnt fel, hogy minden évben van ilyen - azt mondta, hogy amíg ő főpolgármester elvtárs lesz, addig ilyen verseny nem lesz. Könnyen beszél, hiszen jövőre önkormányzati választás lesz...

Na de az előbb már említett hozzáértés és szervezettségnek köszönhetően nem a már említett munkák folynak, hanem bizony a lelkes szolgák kiadták az engedélyt a még használható Nagykörút további korlátozására is. Igaz a Szent István körúton nem a villamospályát, hanem közművet újítanak fel, az meg lehet, hogy két asztallal odébb ülő kollégánál engedélyezik, így nem értesülhetett arról, hogy nahát, már van egy embert próbáló munka azon a szakaszon. 

Itt a Nyugati közelében várható lezárás, és bónsuzként még a villamossínekre is terelik a forgalmat. (ez a kép még csak a bemelegítő fázist mutatja)

Arról viszont kevesebb szó esik, hogy a Bartók Béla úton a Csíky utcánál is lezárták a kifelé vezető oldalt, mert ott is közművet építenek. A Bartók Béla út egyébként eddig egész jól nézett ki aszfaltilag. Na de majd most!

Úgyhogy itt is szép dugók tudnak kialakulni.

Remélem azért a főpolgármester nem tesz majd olyan kijelentést, hogy "amíg én vagyok a főpolgármester nem lesznek felújítások!"

 0
Tovább

Legjobb munka

Ha újra kezdhetném az életem, tuti valami útburkolatjel festő lennék, vagy aszfaltozó. Mert ezek minél szarabb munkát végeznek, annál több a munkájuk.

Itt van ez az útbeszakadás a Közraktár utcában a Zsil utcánál. Kb két hónapja javították ki. Most ismét beszakadt.

És következménye van? Nincs. Ezek a vállalkozók a jövő héten is fognak megbízást kapni.

 0
Tovább

Ma ne vitatkozz a waze-zel

Ma (na meg holnap és vasárnap) senki ne vitatkozzon a waze-zel. A Red Bull Air Race miatt egy csomó utat lezártak, erre még rájön a péntek délutáni csúcsforgalom. Aztén lezárják majd a Hősök terét is ma is, meg holnap is rendezvény miatt.

Úgyhogy kivételesen ne bírálja felül senki azt az útvonalat, amit a waze mutat. Még akkor sem, ha bődületesen hosszú menetidőt mutat. Mivel az még mindig gyorsabb, mint amit esetleg bárki gondolna. 

 0
Tovább

Végre egymásra talált két gittegylet

Fél napja azon röhögök, hogy a Fővárosi Önkormányzat megállapodást írt alá a Magyar Autóklubbal. Ennél jobban nem is tudom, hogy két gittegylet hogy találhatott volna egymásra.

Anno, az átkosban, az Autóklub valóban létezett, szinte minden autós klubtag volt. Ma nem tudom mennyi a taglétszámuk, de a Sárgaangyal max bebikázásban tud segíteni, természetesen nem olcsón, de legalább drágán. 

Az Újpesten lévő tornyuk szép, meg van hozzá vezetéstechnikai pálya is. Igaz az is olyan kicsit falusi. Ha valaki volt már a Hungaroringen vagy Zsámbékon, akkor tudja, hogy miről beszélek. 

Emlékszem, amikor az Autóklubnak felépült ez az izéje Újpesten, akkor Dömsödi Gábor (volt autós újságíró, aztán polgármester) szerette volna megtudni, hogy mennyibe is került a házikó. Persze nem tudta meg.

Az Autóklub jelenleg egy kádertemető - illetve évek óta az. Most épp Hatala József az elnöke, akinek a neve ismerős lehet sokaknak, hiszen főrendőr volt anno, aztán nyugdíjba ment. Most meg ő az elnök. 

Mondjuk hogy ez a gittegylet hogy fogja képviselni a budapesti autósok érdekeit, az számomra még talány, de az egyszemélyes VEKE is elég jól behelyezte a hátsóját Tarlós mellé, úgyhogy van remény, hogy legalább ők jól járnak. 

De valószínűleg az idős bácsi nosztalgiával gondol arra, hogy amikor még gyerek volt, és lerobbant a Wartburgjuk, akkor apukája mindig a Sárgaangyalt hívta, és a szaki hogy megszerelte a lakótelep parkolójában a család szemefényét. Úgyhogy 2018-ban megragadta az alkalmat, mint főpolgi, és jól megkötötte a megállapodást.

A hivatalos közleményben itt lehet gyönyörködni

Együttműködési megállapodást kötött a főváros az autóklubbal

(fotó: budapest.hu)

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek