Épül, szépül városunk

Milyen jó, hogy a hozzáértés a szervezettséggel párosul azokban az irodákban, ahol arról döntenek, hogy a nyári gyérebb forgalom idején kezdenek felújításokba.

Kezdődött a 4-6-os villamospálya felújítással, de ijesztgetnek az 1-es villamos pótlásával, és hát természetesen ott van a főpolgármester szerint sikeres M3-as felújítás is.

Persze emellett volt már Red Air Race, aminek köszönhetően lezárták a belvárost. Igaz utólag az öreg bácsi - akinek eddig nem tűnt fel, hogy minden évben van ilyen - azt mondta, hogy amíg ő főpolgármester elvtárs lesz, addig ilyen verseny nem lesz. Könnyen beszél, hiszen jövőre önkormányzati választás lesz...

Na de az előbb már említett hozzáértés és szervezettségnek köszönhetően nem a már említett munkák folynak, hanem bizony a lelkes szolgák kiadták az engedélyt a még használható Nagykörút további korlátozására is. Igaz a Szent István körúton nem a villamospályát, hanem közművet újítanak fel, az meg lehet, hogy két asztallal odébb ülő kollégánál engedélyezik, így nem értesülhetett arról, hogy nahát, már van egy embert próbáló munka azon a szakaszon. 

Itt a Nyugati közelében várható lezárás, és bónsuzként még a villamossínekre is terelik a forgalmat. (ez a kép még csak a bemelegítő fázist mutatja)

Arról viszont kevesebb szó esik, hogy a Bartók Béla úton a Csíky utcánál is lezárták a kifelé vezető oldalt, mert ott is közművet építenek. A Bartók Béla út egyébként eddig egész jól nézett ki aszfaltilag. Na de majd most!

Úgyhogy itt is szép dugók tudnak kialakulni.

Remélem azért a főpolgármester nem tesz majd olyan kijelentést, hogy "amíg én vagyok a főpolgármester nem lesznek felújítások!"

 0
Tovább

Végre egymásra talált két gittegylet

Fél napja azon röhögök, hogy a Fővárosi Önkormányzat megállapodást írt alá a Magyar Autóklubbal. Ennél jobban nem is tudom, hogy két gittegylet hogy találhatott volna egymásra.

Anno, az átkosban, az Autóklub valóban létezett, szinte minden autós klubtag volt. Ma nem tudom mennyi a taglétszámuk, de a Sárgaangyal max bebikázásban tud segíteni, természetesen nem olcsón, de legalább drágán. 

Az Újpesten lévő tornyuk szép, meg van hozzá vezetéstechnikai pálya is. Igaz az is olyan kicsit falusi. Ha valaki volt már a Hungaroringen vagy Zsámbékon, akkor tudja, hogy miről beszélek. 

Emlékszem, amikor az Autóklubnak felépült ez az izéje Újpesten, akkor Dömsödi Gábor (volt autós újságíró, aztán polgármester) szerette volna megtudni, hogy mennyibe is került a házikó. Persze nem tudta meg.

Az Autóklub jelenleg egy kádertemető - illetve évek óta az. Most épp Hatala József az elnöke, akinek a neve ismerős lehet sokaknak, hiszen főrendőr volt anno, aztán nyugdíjba ment. Most meg ő az elnök. 

Mondjuk hogy ez a gittegylet hogy fogja képviselni a budapesti autósok érdekeit, az számomra még talány, de az egyszemélyes VEKE is elég jól behelyezte a hátsóját Tarlós mellé, úgyhogy van remény, hogy legalább ők jól járnak. 

De valószínűleg az idős bácsi nosztalgiával gondol arra, hogy amikor még gyerek volt, és lerobbant a Wartburgjuk, akkor apukája mindig a Sárgaangyalt hívta, és a szaki hogy megszerelte a lakótelep parkolójában a család szemefényét. Úgyhogy 2018-ban megragadta az alkalmat, mint főpolgi, és jól megkötötte a megállapodást.

A hivatalos közleményben itt lehet gyönyörködni

Együttműködési megállapodást kötött a főváros az autóklubbal

(fotó: budapest.hu)

 0
Tovább

Red Bull Air Race 2018

Napok óta tart a nagy felháborodás, hogy hetekkel a Red Bull Air Race előtt lezárták a Bem rakpartot. És kínomban csak röhögök. 2003 óta van Budapesten ez a verseny (igaz 2010 és 2014 között nem volt). Tehát 15 éve hébe-hóba azért repkednek a gépek a Duna fölött.

De szerencsére sok, amnéziában szenvedő politikus, meg magát szakértőnek nevező van, így minden évben rá lehet csodálkozni, hogy jééé, lezárták. Aztán a következő, hogy aprópénzért adja oda a főváros a területet.

Nem kell ahhoz oknyomozó újságírónak lenni, hogy csak pár évet visszanézzünk.

Idén ugye 12 milla üti a Főváros markát - baromi kevés, ha ennek a tízszeresét kérnék is ki tudná fizetni ez a cég. De hülye lenne többet fizetni.

Egyébként meg valami határozat szerint a kormány 2018-20 között 6 millió euróval támogatja a versenyt (1841/2016 - XII.23.)

De visszatérve a bérleti díjra. 

A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén 2016-ban úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.

2015 nem volt ennyire bőkezű a főváros: a közterület-hasznosítási bizottság a díj  10 %-ának megfizetéséről döntött a rendezvényterületek esetében, míg a kereskedelem, vendéglátás, reklámfelületek közterület-használatáról a rendelet szerinti díj 100 %-ának megfizetéséről határozott. Így akkor  3 840 124 forintot fizetett a Hungaroring Sport Zrt.

Szóval ehhez képest a mostani 12 millió egész csinos kis összeg.

A röhej egyébként a főpolgármester regálása volt - ő nem tudott róla, hogy ilyen kevés. Én megértem, hogy a bácsi öreg, de 8 éve főőpolgármester, ennyi idő alatt azért minden évben volt ez a rendezvény. De a legjobb hülyének tetetnie magát az embernek. 

A másik kedvencem a Közlekedő Tömeg, akinek az ügyeletes bohóca a Klubrádióban nyilatkozott, és okosan elmondta, hogy a lezárás milyen borzalmas, főleg, amikor a villamos sem tud közlekedni, mivel a közúti forgalomban nem okoz akkora fennakadást. 

Aztán anyukád jól van? Majd ülj fel a pótlóbuszra, amikor a villamos nem fog közlekedni, és megtudod, hogy milyen bonyodalmat okoz a lezárás a közúton. Tudom, az autóval közlekedő számukra egy senkik, de azért egy magát közlekedési szakértőnek gondoló ilyet nem ejthet ki a száján. 

Na de a lényeg, július végéig lezárják, kicsit megint lezárják a Bem rakpartot, meg a környéket. Addig a politikusok rugóznak a témán, hogy aztán egy év múlva ismét rácsodálkozzanak, hogy jéééé, lezárták, kevés a bérleti díj, stb... 

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (23),lezárás (11),felújítás (6),taxi (5),baleset (4),kerékpár (3),dugó (3),főpolgármester (3),szabálytalan (3),red bull air race (3),tarifa (3),tarlós istván (2),waze (2),autópálya (2),abszurd (2),nagykörút (2),ferihegyi gyorsforgalmi (2),megkülönböztető jelzés (2),hiéna (2),sávlezárás (2),tábla (2),BKK (2),szabály (2),kánikula (2),villamospótlás (2),videó (2),rendőrség (2),facebook (2),kerékpáros (1),beint (1),piros lámpa (1),segítség (1),bezár (1),nagyító (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),facsavar (1),sufni tuning (1),4-6-os felújítás (1),autó (1),dudálás (1),kizár (1),engedély (1),Büntetés Végrehajtás (1),büntetés (1),kék (1),lámpa (1),szabálytalanság (1),tour de hongrie (1),repülőtér (1),liszt ferenc repülőtér (1),ferihegy (1),piros (1),gyalogos (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),zebra (1),csalás (1),csaló (1),beton (1),áremelés (1),civil rendőrautó (1),Audi (1),Biztonsági öv (1),közlekedő tömeg (1),parkolás (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),bunkó (1),autómegosztás (1),carsharing (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),GreenGo (1),mol limo (1),magyar autóklub (1),megállapodás (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),torlódás (1),szervita tér (1),parkolóház (1),metrópótlás (1),Budapest (1),tarlós (1),útbeszakadás (1),index (1),segway (1),I. kerület (1),Nagyörút (1),kátyú (1),mentő (1)

Utolsó kommentek