Red Bull Air Race 2018

Napok óta tart a nagy felháborodás, hogy hetekkel a Red Bull Air Race előtt lezárták a Bem rakpartot. És kínomban csak röhögök. 2003 óta van Budapesten ez a verseny (igaz 2010 és 2014 között nem volt). Tehát 15 éve hébe-hóba azért repkednek a gépek a Duna fölött.

De szerencsére sok, amnéziában szenvedő politikus, meg magát szakértőnek nevező van, így minden évben rá lehet csodálkozni, hogy jééé, lezárták. Aztán a következő, hogy aprópénzért adja oda a főváros a területet.

Nem kell ahhoz oknyomozó újságírónak lenni, hogy csak pár évet visszanézzünk.

Idén ugye 12 milla üti a Főváros markát - baromi kevés, ha ennek a tízszeresét kérnék is ki tudná fizetni ez a cég. De hülye lenne többet fizetni.

Egyébként meg valami határozat szerint a kormány 2018-20 között 6 millió euróval támogatja a versenyt (1841/2016 - XII.23.)

De visszatérve a bérleti díjra. 

A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén 2016-ban úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.

2015 nem volt ennyire bőkezű a főváros: a közterület-hasznosítási bizottság a díj  10 %-ának megfizetéséről döntött a rendezvényterületek esetében, míg a kereskedelem, vendéglátás, reklámfelületek közterület-használatáról a rendelet szerinti díj 100 %-ának megfizetéséről határozott. Így akkor  3 840 124 forintot fizetett a Hungaroring Sport Zrt.

Szóval ehhez képest a mostani 12 millió egész csinos kis összeg.

A röhej egyébként a főpolgármester regálása volt - ő nem tudott róla, hogy ilyen kevés. Én megértem, hogy a bácsi öreg, de 8 éve főőpolgármester, ennyi idő alatt azért minden évben volt ez a rendezvény. De a legjobb hülyének tetetnie magát az embernek. 

A másik kedvencem a Közlekedő Tömeg, akinek az ügyeletes bohóca a Klubrádióban nyilatkozott, és okosan elmondta, hogy a lezárás milyen borzalmas, főleg, amikor a villamos sem tud közlekedni, mivel a közúti forgalomban nem okoz akkora fennakadást. 

Aztán anyukád jól van? Majd ülj fel a pótlóbuszra, amikor a villamos nem fog közlekedni, és megtudod, hogy milyen bonyodalmat okoz a lezárás a közúton. Tudom, az autóval közlekedő számukra egy senkik, de azért egy magát közlekedési szakértőnek gondoló ilyet nem ejthet ki a száján. 

Na de a lényeg, július végéig lezárják, kicsit megint lezárják a Bem rakpartot, meg a környéket. Addig a politikusok rugóznak a témán, hogy aztán egy év múlva ismét rácsodálkozzanak, hogy jéééé, lezárták, kevés a bérleti díj, stb... 

 0
Tovább

Piknikezés és a villamos

Nagy siker volt  Szabadság híd lezárása tavaly hátvágenként. Az emberek kimentek, leültek a hídra, beszélgettek, piknikeztek, jógáztak, buliztak. 

Sokak szerint hülyeség, hiszen ki az a hülye, aki nyáron, 40 fokban kimegy a hídhoz. Hát a képeket nézegetve sok ezer embernek tetszett. Elvileg idén is lesz.

Viszont a Közlekedő Tömeg előállt egy fantasztikus ötlettel, mely szerint ki kéne próbálni, hogy a lezárás idején a villamos azért csak átmehessen a hídon. Fel is hoznk példákat a világból, hogy ott milyen jól működik a rendszer, a villamosok és a gyalogosok között. Ezért ők firkantottak is egy levelet, el is küldték a megfelelő helyre, és most nagyon izgulva várják, hogy megjöjjön a válasz.

Remélem annyi esze lesz a Főpolgármesteri Hivatalban valakinek, hogy azt mondja, hogy NEM.

Mert miért is?

A Közlekedő Tömeg által felhozott példáknál valóban együtt közlekedik a villamos és a gyalogos. És pont ez a lényeg. Nem a hídon üldögélő emberek közé engedik be 10 percenként a villamost.

Most képzeljük el.

Épp jógáznak a hídon. Majd hipp-hopp jön a villamos. Polifon felkap, fiúk, lányok félrehúzódnak, eldöcög a villamos, majd folytatódik minden tovább. Itt egy kép tavalyról.


De itt egy másik életkép.

Szóval elég eszement ötlet, hogy egy piknikezős, bulizós tömegbe be kell engedni a villamost. Ráadásul pont ezen a vonalon szépen át lehet menni a föld alatt az M4-es metróval. Igaz ehhez le kell szállni a kényelmes villamosról, át kell szállni egy klímás metróra, és átmenni a Duna alatt. Felháborító! 9500 forintos bérletért azért többet várna a Nép! Még hogy holmi bulikázók miatt ilyet tenni.

Úgyhogy imádkozzunk Testvéreim, hogy talán mégsem olyan hülyék ülnek döntéspozícióban, akik erre a barom ötletre rábólintanának.

 1
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek