Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem akart kerülni a verseny miatt

Nem akart kerülni a Tour de Hongrie verseny miatt a kerékpáros, így a kijelölt pályán tekert végig papucsban. 

Nem kéne hosszútávú következtetést levonni a dologból, de igazából teljesen jól mutatja az átlag kerékpáros hozzáállását a közlekedéshez. Ha az útja arra rövidebb, akkor bármin áthajt.

 0
Tovább

Ezért (is) szeretik sokan a kerékpárosokat

Sajnos pár kerékpáros sokat tesz annak érdekében, hogy a többi közlekedő "szeresse" őket.

A videón látható kerékpáros nem integet a többieknek, hanem középső ujjal beint. Hogy mi volt a gondja, és kivel, azt nem tudom. 

De hogy feltegye a cseresznyét a hab tetejére, természetesen a piroson áthajtva. Jó, tudom. Beinteni, meg  lámpára is figyelni egyszerre elég nehéz dolog. 

 2
Tovább

Itt a világvége!

Itt a világvége, a Bem rakparton a hétvégi Red Bull Air Race miatt lezárták a kerékpárutat. Erről az index egy külön hírben (Mindeközben rovat) számolt be. SŐT! Még saját fotósát ki is küldte a tetthelyre, nehogy már valami vacak mobilos fotó készüljön.

Az addig OK, hogy tényleg röhej az egész Red Bull Air Race - bár a nép imádja -, de most komolyan... villamos nem jár, rakpartokat lezárják, hidakat lezárnak. Akkor mégis az indexes kerékpárfunok mit szeretnének? Vasárnap minden legyen lezárva, csak azon a piros csíkon mehessenek a kerékpárosok? 

Másik tipp, hogy ennyire nincs hír, de kell a betűpénz.

(fotó: index)

 0
Tovább

Pár gondolat a kerékpárosokról

A taxisok szidása után a legnagyobb indulatokat a kerékpárosok tudják korbácsolni a közlekedőknél. Az általános vélekedés, hogy mindegyik szabálytalanul közlekedik. Ez egyébként nem igaz, de tény, hogy a gyalogosok után, a kerékpárosok a leg sérülékenyebbek, ennek ellenére sajnos nagyon sokan minden szabályt áthágva tekernek akár a legveszélyesebb helyeken is, a KRESZ-re pedig tesznek nagy ívben.

A közlekedés egy társasjáték. Az alap, hogy bizalmi elven működik. Tehát én, mint közlekedő bízok abban, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. A probléma ott kezdődik, amikor ezt valaki nem tartja be, aztán vagy megússza, mert a másik fél észnél volt, vagy nem. A vagy nem a rosszabb, mert annak sérülés a vége. 

Abba nem mennék bele, hogy jogosítványt a kerékpárosoknak, mert szerintem hülyeség. Egészen kicsi korban kéne elkezdeni az oktatást, ahogy anno az átkosban volt. Igaz nem egyből jönnének az eredmények, de legalább lenne valami remény, hogy javul a helyzet. 

Én, mint autós, nem egy esetben lemondok az elsőbbségemről, segítem a másikat. Ez sajnos a  kerékpárosok oldaláról nem mondható el. Az olyan idióta kereszteződéseknél, mint a Budai alsó rakparton a Halász utcai vagy a Döbrentei téri felhajtónál inkább kiabál, csilingel, mutogat, de nem engedi fel az autóst. Pedig ha egyszer autóba ülne, és próbálná belátni ezeket a felhajtókat, egészen máshogy szemlélné a világot.

Az is tény, hogy ahol kerékpárút keresztezi az utat, van, ahol a kerékpárosnak van elsőbbsége, van ahol a közúti forgalomnak. Biztos van benne logika, én maximum csak sejtem. De... a táblák, felfestések nem véletlenül vannak. Azokat nem ártana figyelni is. 

A kedvencem az Egyirányú utca. Itt két lehetőség van. Van, amelyiket megnyitották mindkét irányban a kerékpárosoknak, és van, amelyiket nem. Igazából telejesen mindegy, mert simán végigteker peckesen szembe a forgalommal, ha lehet, ha nem. 

Az, hogy mi alapján döntötték el az okosok, hogy mit nyitnak meg, és mit nem, az rejtély. Mert vannak valóban olyan egyirányú utcák, ahol elfér a kétirányú kerékpáros forgalom, plusz az egy közúti. De azért megkérdezném azt, aki kitalálta, hogy a Belvárosban a Petőfi Sándor utcát miért? Valaki mondja meg nekem, hogy hova húzódjak, hogy ha mindkét irányból jön kerékpáros, akkor elférjenek? Mert ott olyan szűk az utca, hogy max egy Smart mellett férnek el.

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy az egyirányú, jobbkezes utcáknál is lehet simán, hogy a kerékpárosok oda-vissza mehetnek. Na szerencsére még olyan szituációba nem kerültem, hogy egy ilyen kereszteződésnél nekem balról jött volna kerékpáros, de mindenki vigyázzon. Nézzen jobbra, balra, nehogy baj legyen!

És még sorolhatnám a necces szituációkat. A járdán tekerést, a zebrán áttekerést. Apropó zebra.

Épp egy kollégámmal történt, hogy állt a Nagymező utcában az Andrássy útnál. Egyenesen haladt tovább. Mellette egy kerékpáros. Átértek a kereszteződésen, és hopp, a kerékpáros a zebránál dobott (volna) egy balost. Nem jött össze, mert nekiment az autó elejének. Fel is borult, meg is sérült. Először elismerte a felelősségét, de mire a rendőrök kiértek, már nem volt hibás. 

Szóvl a lényeg. Vigyázzon mindenki a másikra, és a kerékpárosoktól is egy kis együttműködést.

Köszi

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek