Tanuljon a gyerek!

Fontos, hogy a tanulóvezetőt is megtanítsuk arra, hogy gyakorlatban hogyan kell viselkedni dugóban, ha nem tudunk átmenni a kereszteződésen.

Igen, nekem már zöld volt, amikor ők még mindig ott álldogáltak a kereszteződés közepén.

 0
Tovább

A tahó parkolás győztese

Vajon mire gondolhatott a környezettudatos MOL Limo használó, amikor művészien lerakta a járgányt?

 3
Tovább

Nem akart kerülni a verseny miatt

Nem akart kerülni a Tour de Hongrie verseny miatt a kerékpáros, így a kijelölt pályán tekert végig papucsban. 

Nem kéne hosszútávú következtetést levonni a dologból, de igazából teljesen jól mutatja az átlag kerékpáros hozzáállását a közlekedéshez. Ha az útja arra rövidebb, akkor bármin áthajt.

 0
Tovább

Ismételgesse: nem vagyok gyalogos...

A Nagykörúti pályafelújításnál nem ám csak a friss betonba behajtás divat, hanem a "már pedig én itt átmegyek akkor is" hozzáállás. Az, hogy ez épp a zebra, kit érdekel?

Ez a kabaréjelenet jutott eszembe erről:

 1
Tovább

Tartson jobbra! Bosszankodjunk egy kicsi

Amióta kiszélesítést az M7-es autópályát Székesfehérvától Budapest felé három sávosra, azóta téma állandóan a jobbra tarts. Persze foganatja nincs, azok, akik a középső sávba születtek, soha nem olvastak még el egy ilyen cikket vagy nem néztek meg egy híradást sem arról, hogy lakott területen kívül hogyan is kell használni ezt a magyar autós számár megoldhatatlannak tűnő szituációt.

De azért bosszankodjunk együtt ismét kicsit.

Pár éve kiraktak táblákat, hogy “Tartson jobbra!!”. Ez sem zavarja a kedves autósokat. Ők büszkén mennek a középső sávban. Még akkor is, amikor teljesen üres a pálya, és mehetnének akadálytalanul a külsőben is. De az sokaknak szerintem ciki. Menjenek ott a lúzerek.

Tapasztalatom szerint márka, autó korától független, és még a sofőr nemétől, korától is független, hogy kik használják a középső sávot folyamatosan. Nem lehet kategorizálni, hogy csak a középkorú, öregebb autóval közlekedők használják.

A középső sáv folyamatos használata tehát kor és nem független. Sőt, külföldiek között is van ilyen, bár a szlovák rendszámú Dacia azért nem biztos, hogy szlovák állampolgárt is takar.

Persze vannak, akiket ez annyira zavar, hogy villognak, “büntetnek”. Ez egy felesleges dolog, mivel a középső sávba születettek fel sem fogják, hogy mi a baj?

Persze lehetne azt mondani, hogy miért nem büntetik a rendőrök? Az egyik ok valószínűleg a nagyon macerás lenne. Sokkal egyszerűbb egy felüljáróra felrakni egy kamerát, és sebességet mérni. Ott nem kell megállítani az autóst. Fotó elkészül, bünti kiküld, pénz behajt. Ez mennyivel egyszerűbb, mint szöszölni pár hülyével, és elmagyarázni nekik, hogy mi is a baj. Na meg nem is lenne egyszerű bizonyítani. Több perces videóknak kéne készülni, hogy az autóst utána meg lehessen büntetni.

Na és mi is történne még?

Gizike/Ferike első felindulásában már írná is a Facebook posztot, hogy micsoda felháborító dolog történt vele. Hogy a csúnya jeltelen rendőrautó kamerázta őt. ŐT! ŐT, akinek már 30 éve van jogosítványa, és ismeri a KRESZ-t. Meg miért is kéne neki kihúzódni a külső sávba, amikor 125-tel, biztonságosan vezet, és mennyivel praktikusabb, hogy nem kell neki 5 km-ként sávot váltani. Lenne sok megosztás, felháborodás.

Indíthatna kampányt is a rendőrség, de kb ugyanannyit érne, mint az évente megjelenő erről a problémáról szóló cikkeknek. Úgyhogy marad a bosszankodás a sok idióta miatt.

 20
Tovább

Ezért (is) szeretik sokan a kerékpárosokat

Sajnos pár kerékpáros sokat tesz annak érdekében, hogy a többi közlekedő "szeresse" őket.

A videón látható kerékpáros nem integet a többieknek, hanem középső ujjal beint. Hogy mi volt a gondja, és kivel, azt nem tudom. 

De hogy feltegye a cseresznyét a hab tetejére, természetesen a piroson áthajtva. Jó, tudom. Beinteni, meg  lámpára is figyelni egyszerre elég nehéz dolog. 

 2
Tovább

Pár gondolat a kerékpárosokról

A taxisok szidása után a legnagyobb indulatokat a kerékpárosok tudják korbácsolni a közlekedőknél. Az általános vélekedés, hogy mindegyik szabálytalanul közlekedik. Ez egyébként nem igaz, de tény, hogy a gyalogosok után, a kerékpárosok a leg sérülékenyebbek, ennek ellenére sajnos nagyon sokan minden szabályt áthágva tekernek akár a legveszélyesebb helyeken is, a KRESZ-re pedig tesznek nagy ívben.

A közlekedés egy társasjáték. Az alap, hogy bizalmi elven működik. Tehát én, mint közlekedő bízok abban, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. A probléma ott kezdődik, amikor ezt valaki nem tartja be, aztán vagy megússza, mert a másik fél észnél volt, vagy nem. A vagy nem a rosszabb, mert annak sérülés a vége. 

Abba nem mennék bele, hogy jogosítványt a kerékpárosoknak, mert szerintem hülyeség. Egészen kicsi korban kéne elkezdeni az oktatást, ahogy anno az átkosban volt. Igaz nem egyből jönnének az eredmények, de legalább lenne valami remény, hogy javul a helyzet. 

Én, mint autós, nem egy esetben lemondok az elsőbbségemről, segítem a másikat. Ez sajnos a  kerékpárosok oldaláról nem mondható el. Az olyan idióta kereszteződéseknél, mint a Budai alsó rakparton a Halász utcai vagy a Döbrentei téri felhajtónál inkább kiabál, csilingel, mutogat, de nem engedi fel az autóst. Pedig ha egyszer autóba ülne, és próbálná belátni ezeket a felhajtókat, egészen máshogy szemlélné a világot.

Az is tény, hogy ahol kerékpárút keresztezi az utat, van, ahol a kerékpárosnak van elsőbbsége, van ahol a közúti forgalomnak. Biztos van benne logika, én maximum csak sejtem. De... a táblák, felfestések nem véletlenül vannak. Azokat nem ártana figyelni is. 

A kedvencem az Egyirányú utca. Itt két lehetőség van. Van, amelyiket megnyitották mindkét irányban a kerékpárosoknak, és van, amelyiket nem. Igazából telejesen mindegy, mert simán végigteker peckesen szembe a forgalommal, ha lehet, ha nem. 

Az, hogy mi alapján döntötték el az okosok, hogy mit nyitnak meg, és mit nem, az rejtély. Mert vannak valóban olyan egyirányú utcák, ahol elfér a kétirányú kerékpáros forgalom, plusz az egy közúti. De azért megkérdezném azt, aki kitalálta, hogy a Belvárosban a Petőfi Sándor utcát miért? Valaki mondja meg nekem, hogy hova húzódjak, hogy ha mindkét irányból jön kerékpáros, akkor elférjenek? Mert ott olyan szűk az utca, hogy max egy Smart mellett férnek el.

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy az egyirányú, jobbkezes utcáknál is lehet simán, hogy a kerékpárosok oda-vissza mehetnek. Na szerencsére még olyan szituációba nem kerültem, hogy egy ilyen kereszteződésnél nekem balról jött volna kerékpáros, de mindenki vigyázzon. Nézzen jobbra, balra, nehogy baj legyen!

És még sorolhatnám a necces szituációkat. A járdán tekerést, a zebrán áttekerést. Apropó zebra.

Épp egy kollégámmal történt, hogy állt a Nagymező utcában az Andrássy útnál. Egyenesen haladt tovább. Mellette egy kerékpáros. Átértek a kereszteződésen, és hopp, a kerékpáros a zebránál dobott (volna) egy balost. Nem jött össze, mert nekiment az autó elejének. Fel is borult, meg is sérült. Először elismerte a felelősségét, de mire a rendőrök kiértek, már nem volt hibás. 

Szóvl a lényeg. Vigyázzon mindenki a másikra, és a kerékpárosoktól is egy kis együttműködést.

Köszi

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (34),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),parkolás (4),autópálya (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),nagykörút (3),tarifa (3),szabály (3),kerékpár (3),főpolgármester (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),tábla (3),waze (2),megkülönböztető jelzés (2),abszurd (2),ferihegy (2),paraszt (2),kamion (2),sávlezárás (2),hiéna (2),magasságkorlátozó (2),villamospótlás (2),BKK (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),tarlós istván (2),rendőrség (2),facebook (2),büntetés (2),gyalogos (2),piros (1),lámpa (1),Büntetés Végrehajtás (1),m0 (1),tour de hongrie (1),magyar közút (1),csepel (1),gyalogátkelőhely (1),csaló (1),kék (1),csalás (1),bkk (1),engedély (1),liszt ferenc repülőtér (1),zebra (1),szentendre (1),repülőtér (1),MOL Limo (1),újságíró (1),leszarom (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),munkásember (1),autópálya matrica (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),skoda (1),villamos (1),limuzin (1),munkanap (1),megállni tilos (1),soros györgy (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),erdogan (1),e-matrica (1),idiótizmus (1),lánchíd (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),tanulóvezető (1),autópálya-matrica (1),magyarország (1),nyugati szektor (1),csoda (1),locsolás (1),hideg (1),fkf (1),barmok (1),sziget fesztivál (1),káosz (1),dudálás (1),megállapodás (1),index (1),magyar autóklub (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),útbeszakadás (1),tarlós (1),Nagyörút (1),Budapest (1),kátyú (1),I. kerület (1),segway (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),áremelés (1),metrópótlás (1),segítség (1),kerékpáros (1),kizár (1),bezár (1),autó (1),beint (1),piros lámpa (1),Nagykörút (1),M7 (1),hülye autós (1),beton (1),4-6-os felújítás (1),sufni tuning (1),facsavar (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),parkolóház (1),szervita tér (1),hátsó világítás (1),nagyító (1),ködlámpa (1),mentő (1),torlódás (1),jobbra tarts (1)

Utolsó kommentek