Kezd szétesni a Nagykörút is

Arra talán még mindenki emlékszik, hogy az M3-as pótlása miatt a Váci út belső szakaszán mekkora kátyúk voltak hetekig a buszsávban. Halkan jegyzem meg, hogy az ok a töketlenkedés miatt azért is volt, mert nem volt aszfalt...

Na de ott nagyjából kitoldozták a lukakat, lett helyette pár helyen az Üllői úton.

De alig két hete kezdődött meg a Nagykörúton a villamospótlás, és máris szép oszlopok nőttek ki a járda mellett. Ugye ott, ahol buszsáv van. Úgyhogy sok helyen a buszok már nem tudják használni a buszsávot, mert kerülgetni kell az oszlopokat. Ami persze mihez vezet? Hát oda, hogy a busz ugyanúgy a dugóban áll, mint a halandó autósok.

 1
Tovább

Ilyet csak fantasy filmben láthatsz...

...meg Budapesten.

Lebegő fa a Szilágyi Erzsébet fasorban.

 1
Tovább

Az I. kerületben is betiltják a segwayt - mi lesz a rendőrökkel?

A belvárosi kerületek után az I. kerület is úgy határozott, hogy (többek között) betiltja a segwayt.

Na de mi lesz a kerületi rendőrökkel, akik ilyen járgánnyal közlekednek a Várban? A rendelet természetesen erre is kitér.

"A rendelet nem vonatkozik a rendvédelmi szervek járműveire, valamint a mozgáskorlátozottak által használt eszközökre."

segway rendőrség budapest I. kerület

 0
Tovább

Két baleset a gyorsforgalmin

Az egyik a D portánál történt. Itt Suzuki és egy szép nagy BMW csattant befelé.

A másik a KÖKI-nél történt. Itt négyen rohantak egymásba. Le is zárták a két kihajtó között az utat. Befelé a Shell kúttól van dugó.

 0
Tovább

Épül, szépül városunk

Milyen jó, hogy a hozzáértés a szervezettséggel párosul azokban az irodákban, ahol arról döntenek, hogy a nyári gyérebb forgalom idején kezdenek felújításokba.

Kezdődött a 4-6-os villamospálya felújítással, de ijesztgetnek az 1-es villamos pótlásával, és hát természetesen ott van a főpolgármester szerint sikeres M3-as felújítás is.

Persze emellett volt már Red Air Race, aminek köszönhetően lezárták a belvárost. Igaz utólag az öreg bácsi - akinek eddig nem tűnt fel, hogy minden évben van ilyen - azt mondta, hogy amíg ő főpolgármester elvtárs lesz, addig ilyen verseny nem lesz. Könnyen beszél, hiszen jövőre önkormányzati választás lesz...

Na de az előbb már említett hozzáértés és szervezettségnek köszönhetően nem a már említett munkák folynak, hanem bizony a lelkes szolgák kiadták az engedélyt a még használható Nagykörút további korlátozására is. Igaz a Szent István körúton nem a villamospályát, hanem közművet újítanak fel, az meg lehet, hogy két asztallal odébb ülő kollégánál engedélyezik, így nem értesülhetett arról, hogy nahát, már van egy embert próbáló munka azon a szakaszon. 

Itt a Nyugati közelében várható lezárás, és bónsuzként még a villamossínekre is terelik a forgalmat. (ez a kép még csak a bemelegítő fázist mutatja)

Arról viszont kevesebb szó esik, hogy a Bartók Béla úton a Csíky utcánál is lezárták a kifelé vezető oldalt, mert ott is közművet építenek. A Bartók Béla út egyébként eddig egész jól nézett ki aszfaltilag. Na de majd most!

Úgyhogy itt is szép dugók tudnak kialakulni.

Remélem azért a főpolgármester nem tesz majd olyan kijelentést, hogy "amíg én vagyok a főpolgármester nem lesznek felújítások!"

 0
Tovább

67.000 néző - 500 parkoló

Épül, szépül az új Népstadion Puskás Ferenc Stadion. 67 ezren léphetnek majd be a szentélybe. Hogy hogyan fognak odajutni az már egy másik, és jogos kérdés.

Ugyanis ehhez a nem csepp stadionhoz nem épül parkoló. Sem mélygarázs, se semmi. A 500 parkoló az ott kint van már most is a Dózsa György úton. Igaz, most épp buszok állnak ott a városligeti munkák miatt. 

Ha valaki volt anno nagy koncerten vagy meccsen, ahol teltjház volt a Puskásban, az tudja, hogy amikor ekkora tömeg érkezik, akkor a Dózsa György útnak ezt a szakaszát a Thököly és a Kerepesi között lezárják. 

Tehát akkor számoljunk. Az 500 ott lévő parkoló máris ugrott. Magyarul nulla parkolási lehetőséggel épülhet egy ilyen műintézmény. Pedig itt földig rombolták a régi stadiont, alápakolhattak volna egy mélygarázst. 

Tudom, tudom. Menjen mindenki a meccsre, akármire gyalog, kerékpárral, tömegközlekedéssel. 

Egy biztos, hogy autóval sehol nem tud majd megállni. A közelben van az Aréna sportcsarnok parkolója, az Aréna bevásárlóközponté. Ez a kettő még tűrhető méretű. De a Baross téren szinte nulla hely van, a Felvonulási téren meg az eddig felszíni parkolót szétkapták, a mélyegarázs meg az átadásig nem fog elkészülni.

 0
Tovább

Legjobb munka

Ha újra kezdhetném az életem, tuti valami útburkolatjel festő lennék, vagy aszfaltozó. Mert ezek minél szarabb munkát végeznek, annál több a munkájuk.

Itt van ez az útbeszakadás a Közraktár utcában a Zsil utcánál. Kb két hónapja javították ki. Most ismét beszakadt.

És következménye van? Nincs. Ezek a vállalkozók a jövő héten is fognak megbízást kapni.

 0
Tovább

Ma ne vitatkozz a waze-zel

Ma (na meg holnap és vasárnap) senki ne vitatkozzon a waze-zel. A Red Bull Air Race miatt egy csomó utat lezártak, erre még rájön a péntek délutáni csúcsforgalom. Aztén lezárják majd a Hősök terét is ma is, meg holnap is rendezvény miatt.

Úgyhogy kivételesen ne bírálja felül senki azt az útvonalat, amit a waze mutat. Még akkor sem, ha bődületesen hosszú menetidőt mutat. Mivel az még mindig gyorsabb, mint amit esetleg bárki gondolna. 

 0
Tovább

Itt a világvége!

Itt a világvége, a Bem rakparton a hétvégi Red Bull Air Race miatt lezárták a kerékpárutat. Erről az index egy külön hírben (Mindeközben rovat) számolt be. SŐT! Még saját fotósát ki is küldte a tetthelyre, nehogy már valami vacak mobilos fotó készüljön.

Az addig OK, hogy tényleg röhej az egész Red Bull Air Race - bár a nép imádja -, de most komolyan... villamos nem jár, rakpartokat lezárják, hidakat lezárnak. Akkor mégis az indexes kerékpárfunok mit szeretnének? Vasárnap minden legyen lezárva, csak azon a piros csíkon mehessenek a kerékpárosok? 

Másik tipp, hogy ennyire nincs hír, de kell a betűpénz.

(fotó: index)

 0
Tovább

Végre egymásra talált két gittegylet

Fél napja azon röhögök, hogy a Fővárosi Önkormányzat megállapodást írt alá a Magyar Autóklubbal. Ennél jobban nem is tudom, hogy két gittegylet hogy találhatott volna egymásra.

Anno, az átkosban, az Autóklub valóban létezett, szinte minden autós klubtag volt. Ma nem tudom mennyi a taglétszámuk, de a Sárgaangyal max bebikázásban tud segíteni, természetesen nem olcsón, de legalább drágán. 

Az Újpesten lévő tornyuk szép, meg van hozzá vezetéstechnikai pálya is. Igaz az is olyan kicsit falusi. Ha valaki volt már a Hungaroringen vagy Zsámbékon, akkor tudja, hogy miről beszélek. 

Emlékszem, amikor az Autóklubnak felépült ez az izéje Újpesten, akkor Dömsödi Gábor (volt autós újságíró, aztán polgármester) szerette volna megtudni, hogy mennyibe is került a házikó. Persze nem tudta meg.

Az Autóklub jelenleg egy kádertemető - illetve évek óta az. Most épp Hatala József az elnöke, akinek a neve ismerős lehet sokaknak, hiszen főrendőr volt anno, aztán nyugdíjba ment. Most meg ő az elnök. 

Mondjuk hogy ez a gittegylet hogy fogja képviselni a budapesti autósok érdekeit, az számomra még talány, de az egyszemélyes VEKE is elég jól behelyezte a hátsóját Tarlós mellé, úgyhogy van remény, hogy legalább ők jól járnak. 

De valószínűleg az idős bácsi nosztalgiával gondol arra, hogy amikor még gyerek volt, és lerobbant a Wartburgjuk, akkor apukája mindig a Sárgaangyalt hívta, és a szaki hogy megszerelte a lakótelep parkolójában a család szemefényét. Úgyhogy 2018-ban megragadta az alkalmat, mint főpolgi, és jól megkötötte a megállapodást.

A hivatalos közleményben itt lehet gyönyörködni

Együttműködési megállapodást kötött a főváros az autóklubbal

(fotó: budapest.hu)

 0
Tovább

A magyar találékony

Magyar autós bárhol képes megállni. A reptér környéke maga egy aranybánya szabálytalan vagy bunkó parkolásban. 

Papára, mamára, csemetére várva úgy gondolják sokan, hogy tök jó megállni a 4-es út leállósávjában, esetleg forgalomtól elzárt területen.

Persze megtehetik, mert a rendőrök elég ritkán foglalkoznak velük.

Ma kivételesen nem így volt, pedig ez díszpéldány megtalálta az egyetlen árnyékos helyet a reptér közelében. (Ott, a rendőrautó mögött)

Egyébként ha valaki nem akar egy vagyont fizetni parkolásért, akkor menjen a Vecsés Centerhez. Ott ingyen, szabályosan parkolhat, és 4 perc a reptér. 

 0
Tovább

700, 300, 75

Ez nem Grabovoj számsor, hanem a július elsejétől érvényes taxitarifa Budapesten. 

A népharag persze a bejelentéskor megvolt. De konkurencia nélkül, a szocialista időket idéző fix tarifa nem is kell, hogy a versenyt hozza. Jelen pillanatban ugyanis max a szolgáltatás színvonalában lehet különbség. 

Valamilyen dress kód minden társaságnál van, de ha valaki körülnéz, akkor általános öltözködési mód a taxisok egy részénél - ebben a melegben - az izompóló, bermuda, flipp-flopp papucs kombó. Az átlag azért megtiszteli azzal az utasokat, hogy hosszúnadrágot vesz fel, és hozzá inget vagy pólót. Aztán van, ahol meg az az elvárás, hogy a sofőr úgy nézzen ki, mint a Jehova tanúi, már csak a Biblia hiányzik a hónuk alul.

Na de a tarifaemelésről. 

Persze, amikor bejelentették, hogy lesz emelés akkor felhördült az internet népe - általában azok, akik esetleg már kívülről láttak taxit. Vagy képen. Az utasaim még akkor sem emlegették, amikor a bejelentés volt.

Aztán voltak olyan képződmények a taxis berkeken belül, akik először támogatták az emelést, aztán nem támogatták, aztán kitalálták, hogy legyen reklámtábla az autó tetején, azután jött a blokád belengetése, fél nappal később pedig a Mi nem is mondtunk ilyet visszakozás.

Persze vannak érvek a nem fix tarifa mellett. Ez normális országban működne is, de itt, Budapesten erre volt már példa. Amikor volt olyan taxitársaság, ahol már olyan alacsonyak voltak az árak, hogy órpörgetés nélkül nem lehetett nyereséget termelni a taxisnak. Persze a sofőrök többsége bérelte (béreli) az autót, ami nem kevés pénz hetente. Magyarul a sofőr dolgozott éjjel-nappal, a bevételéből aztán kifizette az autó bérleti díját, és kihajtotta az autó lelkét.

Szóval normális országban működhetne az árverseny, nálunk max azok járnának jól, akik a fuvarszervezők, illetve akik autót adnak bérbe. 

Mert a taxisok többsége mindent okosban akar megoldani. Egy része pedig mindent szeret, csak dolgozni nem. Ami bármilyen hihetetlen, de taxisként is kell. 

Mert tény!

Lehet keresni, csak éppen azért dolgozni is kell. Nem is keveset. Aki meg nem szeret dolgozni, az egyrészt kitalál minde hülyeséget, hogy miket kellene rakni az autókra, vagy hiéna lesz. 

És akkor nézzük, hogy lesz-e változás július elseje után. Ugye volt olyan érv, hogy a 450 forintos kiállási díj kevés, nem éri meg a taxisnak elmenni nagyobb távolságra az utasért. Amit igazából nem érek, mert kb 10 km simán beleférne távolságban az utasért elmenetelnél. Na ekkora távolságra nincs rendelés. De akik a XII., XI., II. kerület hegyi részén laknak, bizony nem annyira boldogok, hogy nem megy fel értük senki. Nem akarom őket elkeseríteni, de ezután sem fog. 

Mert miért menne fel, amikor közelebb is van rendelés. Úgyhogy változni nem fog semmi.

De akkor ki fog jól járni? 

A fuvarszervezők többsége emel a havi tagdíjon, illetve van olyan, ahol nincs tagdíj, "csak" százalékot vesz le a cég. 

A sofőr abból a szempontból jár jól, hogy  arövid fuvarok, amiből van bőven, ott valami konpenzáció lesz az emelés, illetve az alapdíj.

JA!

Azt mondták a mőizék, hogy a taxisok 80%-a támogatta az emelést. Én nem tudom kit kérdeztek meg, mert engem ugyan nem. Mondjuk én a 20-ba tartoztam volna, mert abból is meg lehet élni. Szerintem ez a felmérés kb úgy lehetett, hogy egy asztalnál ült 10 taxis, XY megkérdezte, hogy gyerekek, ki támogatja, ki nem? Aztán ketten nemmel szavaztak, csak azért, nehogy 100% jöjjön ki.

Hogy vissza fog-e esni a forgalom? Szerinten nem, mivel itt a nyár, egyre több a külföldi, és a magyarok is egyre többet mozdul ki otthonról.

Tudom, ha lenne Uber... akkor minden nagyon szép lenne meg jó. (Erről majd máskor)

Azt viszont nem tudom, hogy a hiénák tarifái hogyan fognak változni?

 0
Tovább

Pár gondolat a kerékpárosokról

A taxisok szidása után a legnagyobb indulatokat a kerékpárosok tudják korbácsolni a közlekedőknél. Az általános vélekedés, hogy mindegyik szabálytalanul közlekedik. Ez egyébként nem igaz, de tény, hogy a gyalogosok után, a kerékpárosok a leg sérülékenyebbek, ennek ellenére sajnos nagyon sokan minden szabályt áthágva tekernek akár a legveszélyesebb helyeken is, a KRESZ-re pedig tesznek nagy ívben.

A közlekedés egy társasjáték. Az alap, hogy bizalmi elven működik. Tehát én, mint közlekedő bízok abban, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. A probléma ott kezdődik, amikor ezt valaki nem tartja be, aztán vagy megússza, mert a másik fél észnél volt, vagy nem. A vagy nem a rosszabb, mert annak sérülés a vége. 

Abba nem mennék bele, hogy jogosítványt a kerékpárosoknak, mert szerintem hülyeség. Egészen kicsi korban kéne elkezdeni az oktatást, ahogy anno az átkosban volt. Igaz nem egyből jönnének az eredmények, de legalább lenne valami remény, hogy javul a helyzet. 

Én, mint autós, nem egy esetben lemondok az elsőbbségemről, segítem a másikat. Ez sajnos a  kerékpárosok oldaláról nem mondható el. Az olyan idióta kereszteződéseknél, mint a Budai alsó rakparton a Halász utcai vagy a Döbrentei téri felhajtónál inkább kiabál, csilingel, mutogat, de nem engedi fel az autóst. Pedig ha egyszer autóba ülne, és próbálná belátni ezeket a felhajtókat, egészen máshogy szemlélné a világot.

Az is tény, hogy ahol kerékpárút keresztezi az utat, van, ahol a kerékpárosnak van elsőbbsége, van ahol a közúti forgalomnak. Biztos van benne logika, én maximum csak sejtem. De... a táblák, felfestések nem véletlenül vannak. Azokat nem ártana figyelni is. 

A kedvencem az Egyirányú utca. Itt két lehetőség van. Van, amelyiket megnyitották mindkét irányban a kerékpárosoknak, és van, amelyiket nem. Igazából telejesen mindegy, mert simán végigteker peckesen szembe a forgalommal, ha lehet, ha nem. 

Az, hogy mi alapján döntötték el az okosok, hogy mit nyitnak meg, és mit nem, az rejtély. Mert vannak valóban olyan egyirányú utcák, ahol elfér a kétirányú kerékpáros forgalom, plusz az egy közúti. De azért megkérdezném azt, aki kitalálta, hogy a Belvárosban a Petőfi Sándor utcát miért? Valaki mondja meg nekem, hogy hova húzódjak, hogy ha mindkét irányból jön kerékpáros, akkor elférjenek? Mert ott olyan szűk az utca, hogy max egy Smart mellett férnek el.

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy az egyirányú, jobbkezes utcáknál is lehet simán, hogy a kerékpárosok oda-vissza mehetnek. Na szerencsére még olyan szituációba nem kerültem, hogy egy ilyen kereszteződésnél nekem balról jött volna kerékpáros, de mindenki vigyázzon. Nézzen jobbra, balra, nehogy baj legyen!

És még sorolhatnám a necces szituációkat. A járdán tekerést, a zebrán áttekerést. Apropó zebra.

Épp egy kollégámmal történt, hogy állt a Nagymező utcában az Andrássy útnál. Egyenesen haladt tovább. Mellette egy kerékpáros. Átértek a kereszteződésen, és hopp, a kerékpáros a zebránál dobott (volna) egy balost. Nem jött össze, mert nekiment az autó elejének. Fel is borult, meg is sérült. Először elismerte a felelősségét, de mire a rendőrök kiértek, már nem volt hibás. 

Szóvl a lényeg. Vigyázzon mindenki a másikra, és a kerékpárosoktól is egy kis együttműködést.

Köszi

 0
Tovább

Vajon ez szabályos?

 0
Tovább

Van az úgy...

... amikor egyszerűen nincs szabad parkolóhely, és az ember kénytelen átmeneti megoldást találni, hogy pipiljen. Ilyenkor semmi nem számít...

 4
Tovább

Felejtsd el a Nagykörutat!!!

A Nagykörúton közlekedők már láthatják, hogy szépen felragasztottak sárga csíkokat itt-ott. Az ok, hogy szombattól felújítják a villamospályát a Podmaniczky utca és az üllői út között. Ezen a szakaszon buszsáv lesz. Parkolást persze felejtse el mindenki, de ami még izgalmasabb, hogy a Népszínház utca és a Blaha Lujza tér között az utat lezárják, és a közúti forgalmat a a villamospályára terelik!

Ez a szakasz eleve neuralgikus pontja a Nagykörútnak lezárás nélkül is, de hogy így mi lesz, az megjósolhatatlan, bár elképzelésem van a dugó mértékéről. JA! És ez a móka kb két hétig tart...

 0
Tovább

Red Bull Air Race 2018

Napok óta tart a nagy felháborodás, hogy hetekkel a Red Bull Air Race előtt lezárták a Bem rakpartot. És kínomban csak röhögök. 2003 óta van Budapesten ez a verseny (igaz 2010 és 2014 között nem volt). Tehát 15 éve hébe-hóba azért repkednek a gépek a Duna fölött.

De szerencsére sok, amnéziában szenvedő politikus, meg magát szakértőnek nevező van, így minden évben rá lehet csodálkozni, hogy jééé, lezárták. Aztán a következő, hogy aprópénzért adja oda a főváros a területet.

Nem kell ahhoz oknyomozó újságírónak lenni, hogy csak pár évet visszanézzünk.

Idén ugye 12 milla üti a Főváros markát - baromi kevés, ha ennek a tízszeresét kérnék is ki tudná fizetni ez a cég. De hülye lenne többet fizetni.

Egyébként meg valami határozat szerint a kormány 2018-20 között 6 millió euróval támogatja a versenyt (1841/2016 - XII.23.)

De visszatérve a bérleti díjra. 

A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén 2016-ban úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.

2015 nem volt ennyire bőkezű a főváros: a közterület-hasznosítási bizottság a díj  10 %-ának megfizetéséről döntött a rendezvényterületek esetében, míg a kereskedelem, vendéglátás, reklámfelületek közterület-használatáról a rendelet szerinti díj 100 %-ának megfizetéséről határozott. Így akkor  3 840 124 forintot fizetett a Hungaroring Sport Zrt.

Szóval ehhez képest a mostani 12 millió egész csinos kis összeg.

A röhej egyébként a főpolgármester regálása volt - ő nem tudott róla, hogy ilyen kevés. Én megértem, hogy a bácsi öreg, de 8 éve főőpolgármester, ennyi idő alatt azért minden évben volt ez a rendezvény. De a legjobb hülyének tetetnie magát az embernek. 

A másik kedvencem a Közlekedő Tömeg, akinek az ügyeletes bohóca a Klubrádióban nyilatkozott, és okosan elmondta, hogy a lezárás milyen borzalmas, főleg, amikor a villamos sem tud közlekedni, mivel a közúti forgalomban nem okoz akkora fennakadást. 

Aztán anyukád jól van? Majd ülj fel a pótlóbuszra, amikor a villamos nem fog közlekedni, és megtudod, hogy milyen bonyodalmat okoz a lezárás a közúton. Tudom, az autóval közlekedő számukra egy senkik, de azért egy magát közlekedési szakértőnek gondoló ilyet nem ejthet ki a száján. 

Na de a lényeg, július végéig lezárják, kicsit megint lezárják a Bem rakpartot, meg a környéket. Addig a politikusok rugóznak a témán, hogy aztán egy év múlva ismét rácsodálkozzanak, hogy jéééé, lezárták, kevés a bérleti díj, stb... 

 0
Tovább

Népi hurrá!

Pár hete posztolta valaki, hogy a 8-as főúton egy civil autónak álcázott rendőrautó gyorshajtásba hajszolta szegény autóst. Ha jól emlékszem 148 km/óráig nyomta fel a sebességet. Mondjuk hogy miért nem húzodott ki a külső sávba, az nem derült ki a posztból, de a sajtó és a Facebook népe egyből rácuppant a témára.

Nem akarom védeni a rendőröket, mert ha pénzbehajtásról van szó, akkor bármire képesek, de azért az a videó, amit aztán megosztott a rendőrség a honlapján, elég meredek dolgokat mutatott. 


Aztán megérkezett pár napja a Facebookra a fotósorozat, mely szerint összetörtek egy ilyen autót. A nép örvend, megosztja (jelenleg épp közel 5000 megosztásnál tart).

Vannak páran, akik megkérdőjelezték, hogy egyáltalán itthon készültek-e a fotók, de a NÉP, akik még azt is elhiszik, hogy egy megosztással BMW-t vagy házat nyerhetnek, felálva tapsol. Mocskos rendőrök így jártatok.

De mi is a valóság?

A valóság az, hogy a hír igaz. Tehát tapsolhatnának tovább.

De...

Az Audit majdnem egy éve törték össze Nagykanizsán. Itt a hír

Összetörték a civil autónak tűnő Audi elfogó rendőrkocsit

Szóval kedves posztoló. Valami más módját válaszd a népszerűséged növelésének...

 0
Tovább

Nem ciki?

Csütörtök éjjel fél 12-kor megsérült a 2-es futópálya, és mivel az 1-es felújítás miatt zárva van, a repülőteret a műszaki hiba elhárításáig le kellett zárni. Egy csomó gép nem Budapesten szállt le, illetve hajnali induló járatokat töröltek. Ezeknek a nem induló járatoknak a visszajövő párját szintén. 

Próbáltam megnézni, hogy mik a hírek, de a bud.hu-n csak azt látni, hogy melyik gép késik, melyik gép lett törölve. Információ, közlemény semmi. Ránéztem a Facebookra is, hátha majd ott. Hát ott meg lehet játszani, van próbáld ki a szipi-szupi sminket. Csak épp hasznos információ nincs.

Tulajdonképpen igazuk is van. Rossz hírrel ne vegyük el az emberek kedvét. Ha meg meg akarnak bármit is tudni, majd szépen telefonálnak valamelyik 0690-es, természetesen emeltdíjas számra. Nehogy má' ingyé' jusson bárki is információhoz. 

 0
Tovább

Nem csipog

Egy autóhirdetésben találtam ezt a képet.

Az tény, hogy nem csipog az a hülye visszajelző, de az már más kérdés, hogy baj esetén mennyit véd?

 0
Tovább

Bölcselet mára

AZ IDŐ PÉNZ

Ezt véssük jól az eszünkbe, amikor türelmetlen, tolakodó, száguldozó közösségi autót látunk, mert nekik aztán tényleg az idő pénz. Kemény 66/65 forint egy perc.

ui:... és még a taxist hívják fillérb...nak

(Fotó: index)

 0
Tovább

El is vitték meg nem is

Azért jó Budapesten (Magyarországon) közlekedni, és figyelni, mert mindig mosolyt (na jó, néha egy laza akurvaanyátok) csal az arcra a leszarom stílus.

Tegnap írtam arról, hogy a reptéri gyorsforgalmin több mint egy hétig volt sávlezárás közműjavítás miatt. Aztán a korlátozás ott maradt, mert hétvégén a korlátelvivők nem dolgoznak. 

Ma délutánra viszont csoda történt! A korlátok az út szélére kerültek. De egy huncut tábla azért ott maradt. Hát persze, hogy a sebességkorlátozó. Ha komolyan vesszük a dolgot, akkor a táblától majdnem Ferihegy 1-ig 30-cal lehetne csak menni, mert ott van a következő sebességkorlátozó tábla, ami 50-es. Tehát ha a szigorú szabályt nézzük, akkor ott kéne kicsit gyorsítani.

Vajon a rendőrök kapva kapnak majd az alkalmon, és jeltelen autóval követni fogják a magukról megfeledkezett autósokat, akik 70-nel mennek (300 ezer forint büntetés)? 

 2
Tovább

Taxik vitték az elakadt villamos utasait

Olvasom a 444-en, hogy Frankfurtban egy villamos elakadt egy szabálytalanul parkoló autós miatt. Az ottani közlekedési vállalat taxikat rendelt, utasokat elszállították, majd a taxiszámlát (ezer eurót), kifizettették a szabálytalan autóssal.

Röviden ennyi a hír.

Eljátszottam a gondolattal, hogy ez milyen is lenne, ha Budapesten történik?

Az index például címnek azt írná: Ma volt jó taxisnak lenni Budapesten. Természetesen elővenné kedvenc taxis képét, és a cikkhez a címlapon ezt mellékelné:

A Facebookon kb így néznének ki a hozzászólások

Vitézy Dávid külön posztban reagálna az esetre. Felhívná a figyelmet arra, hogy a BKK szétverésével megszűnt a normális szolgáltatás Budapesten. 

Természetesen a pártok sem maradnának csendben.

Az MSZP-s Horváth Csaba belengetné, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés.

A Fidesz üdvözölné a döntést, és a főpolgármesternek örök bársonyszéket ígérne a Városház utcában.

A Momentum elkezdene aláírást gyűjteni.

Az LMP felhívná a figyelmet a környezetszennyezésre.

Juhász Péter élőben jelentkezne be a Facebookon.

A Jobbikos Dúró Dóra pedig háttérben a doboló férjével megígérné, hogy minden más lenne, ha ők nyernének az önkormányzti választáson Budapesten. 

De persze ez mind csak egy kánikulai nap miatti abszurd történet, hiszen ilyen a valóságban nem történne meg Budapesten.

 1
Tovább

Piknikezés és a villamos

Nagy siker volt  Szabadság híd lezárása tavaly hátvágenként. Az emberek kimentek, leültek a hídra, beszélgettek, piknikeztek, jógáztak, buliztak. 

Sokak szerint hülyeség, hiszen ki az a hülye, aki nyáron, 40 fokban kimegy a hídhoz. Hát a képeket nézegetve sok ezer embernek tetszett. Elvileg idén is lesz.

Viszont a Közlekedő Tömeg előállt egy fantasztikus ötlettel, mely szerint ki kéne próbálni, hogy a lezárás idején a villamos azért csak átmehessen a hídon. Fel is hoznk példákat a világból, hogy ott milyen jól működik a rendszer, a villamosok és a gyalogosok között. Ezért ők firkantottak is egy levelet, el is küldték a megfelelő helyre, és most nagyon izgulva várják, hogy megjöjjön a válasz.

Remélem annyi esze lesz a Főpolgármesteri Hivatalban valakinek, hogy azt mondja, hogy NEM.

Mert miért is?

A Közlekedő Tömeg által felhozott példáknál valóban együtt közlekedik a villamos és a gyalogos. És pont ez a lényeg. Nem a hídon üldögélő emberek közé engedik be 10 percenként a villamost.

Most képzeljük el.

Épp jógáznak a hídon. Majd hipp-hopp jön a villamos. Polifon felkap, fiúk, lányok félrehúzódnak, eldöcög a villamos, majd folytatódik minden tovább. Itt egy kép tavalyról.


De itt egy másik életkép.

Szóval elég eszement ötlet, hogy egy piknikezős, bulizós tömegbe be kell engedni a villamost. Ráadásul pont ezen a vonalon szépen át lehet menni a föld alatt az M4-es metróval. Igaz ehhez le kell szállni a kényelmes villamosról, át kell szállni egy klímás metróra, és átmenni a Duna alatt. Felháborító! 9500 forintos bérletért azért többet várna a Nép! Még hogy holmi bulikázók miatt ilyet tenni.

Úgyhogy imádkozzunk Testvéreim, hogy talán mégsem olyan hülyék ülnek döntéspozícióban, akik erre a barom ötletre rábólintanának.

 0
Tovább

Jó munkához...

A közhelyszótár megfelelő fejezetében megtlálható a "Jó munkához idő kell". 

Ezt az okosságot ennél a luknál is lehet alkalmazni, bármennyire is elcsépelt.

Több mint egy hete csináltak egy lukat a Ferihegyi gyorsforgalmin befelé. Pár napig volt egy luk, aztán jöttek, kijavították, majd lebetonozták. Aztán három nappal később, pénteken délután megjelentek az aszfaltozók, és leaszfaltozták. Ez pontosan június elsején volt.

Ma, június 4-én, hétfőn este a lezárás még mindig ott van. 

Fel lehet tenni a kérdést, hogy ugyan ha pénteken leaszfaltozták az utat, akkor három nappal később miért van még mindig a sávlezárás.

Az tudni kell, hogy azok, akik elvehetik onnan a léceket, hétvégén nem dolgoznak. Hétfő meg ugye a hét első napja, így aztán ha szerencséjük van a Vecsésről bejáróknak, akkor talán kedden elszedik onnan a terelést. Ha nem, akkor akár az idők végezetéig ott lesz a sávlezárás, mivel valaki elfelejtette a kis noteszében megnézni, hogy van egy sávlezárás a gyorsforgalmin. 

És Budapesten ez teljesen normális...

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (34),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),parkolás (4),autópálya (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),nagykörút (3),tarifa (3),szabály (3),kerékpár (3),főpolgármester (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),tábla (3),waze (2),megkülönböztető jelzés (2),abszurd (2),ferihegy (2),paraszt (2),kamion (2),sávlezárás (2),hiéna (2),magasságkorlátozó (2),villamospótlás (2),BKK (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),tarlós istván (2),rendőrség (2),facebook (2),büntetés (2),gyalogos (2),piros (1),lámpa (1),Büntetés Végrehajtás (1),m0 (1),tour de hongrie (1),magyar közút (1),csepel (1),gyalogátkelőhely (1),csaló (1),kék (1),csalás (1),bkk (1),engedély (1),liszt ferenc repülőtér (1),zebra (1),szentendre (1),repülőtér (1),MOL Limo (1),újságíró (1),leszarom (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),munkásember (1),autópálya matrica (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),skoda (1),villamos (1),limuzin (1),munkanap (1),megállni tilos (1),soros györgy (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),erdogan (1),e-matrica (1),idiótizmus (1),lánchíd (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),tanulóvezető (1),autópálya-matrica (1),magyarország (1),nyugati szektor (1),csoda (1),locsolás (1),hideg (1),fkf (1),barmok (1),sziget fesztivál (1),káosz (1),dudálás (1),megállapodás (1),index (1),magyar autóklub (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),útbeszakadás (1),tarlós (1),Nagyörút (1),Budapest (1),kátyú (1),I. kerület (1),segway (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),áremelés (1),metrópótlás (1),segítség (1),kerékpáros (1),kizár (1),bezár (1),autó (1),beint (1),piros lámpa (1),Nagykörút (1),M7 (1),hülye autós (1),beton (1),4-6-os felújítás (1),sufni tuning (1),facsavar (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),parkolóház (1),szervita tér (1),hátsó világítás (1),nagyító (1),ködlámpa (1),mentő (1),torlódás (1),jobbra tarts (1)

Utolsó kommentek