Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ezért (is) szeretik sokan a kerékpárosokat

Sajnos pár kerékpáros sokat tesz annak érdekében, hogy a többi közlekedő "szeresse" őket.

A videón látható kerékpáros nem integet a többieknek, hanem középső ujjal beint. Hogy mi volt a gondja, és kivel, azt nem tudom. 

De hogy feltegye a cseresznyét a hab tetejére, természetesen a piroson áthajtva. Jó, tudom. Beinteni, meg  lámpára is figyelni egyszerre elég nehéz dolog. 

 2
Tovább

Nem értem! Segítsetek! Frissítve!

Vasárnpi hír, hogy Verőcén egy hölgy segítséget kért a rendőröktől, mert bezárta magát az autóba. A rendőrök egyszerűen megoldották a dolgot, betörték az ablakot.

De!

Hogyhogy belülről nem tudja valaki kinyitni az ajtót? Mert OK, hátul lehet gyerekzár, de nem hinném, hogy a höly ott ült.

Az is OK, hogy valaki kizárja magát. Kulcs bent, ő kint.

De hogy lehet, hogy valaki nem tudja belülről kinyitni egyik ajtót sem?

Szóval aki tudja a megfejtést, az kérem segítsen!

Frissítés!

Közben újabb részlet derült ki. Azt írják, hogy egy fiatal srác zárta be a nőt az autóba. 

Mondjuk így már kicsit érthetőbb, bár olyan autóba kellett bezárni, ahol a hátsó ülésről nem lehet előremászni.

 4
Tovább

Páran megbuggyantak

Azért ez az időjárás pár autósnak az idegrendszerét megtépázta. Ma egy csomó baleset történt, ráadásul dugók is voltak. Aztán persze előkerült a csodaszer, melynek hatására hipp-hopp elpárolog minden autó. A dudálás. 

Soha nem fogom megérteni, hogy amikor láthatóan meg sem mozdul a sor, akkor valaki minek nyomja a dudát folyamatosan? 

Ez a videó meg tegnap reggel készült. Hogy min húzta fel magát a Peugeot-s, az passz. De ebben a szituációban is előkerült a dudálás. 

 0
Tovább

Újabb tasli a forgalomnak

A Magyar utcát már egy ideje simogatják. Meg is variálták a forgalmat. A múlt héten már a Szép utcában is volt korlátozás, de mára ez történt. Lezárták a Reáltanoda utcát a Károlyi utcától. Innentől kezdve a Kossuth Lajos utcába a Petőfi Sándor utcán keresztül lehet kijutni.

Ezzel nem is lenne nagy baj, csak annyi a probléma, hogy a Kossuth Lajos utcánál lévő lámpa úgy van beállítva, hogy néha érkezik egy busz. Az átbotorkál, aztán már piros is. Most viszont erre a forgalomcsillapított szakaszra engedik rá a forgalmat.

Az, hogy mennyire előre jelzett a dolog, sokat elárul, hogy még a waze sem jelzi a lezárást.

 0
Tovább

 Látod, de nem hiszed el, hogy ez igaz 

A Facebookon a Prius Klubban leltem erre a kincsre. 

abszurd nagyító facsavar sufni tuningIgen, jól látod. A kormánykerékre valaki rászerelt egy nagyítót. A képet feltöltő szerint az autó tulajdonosa egy idős bácsi volt, aki nem látta jól a műszerfalat, ezért választotta ezt a megoldást.

Facsavarral rögzítette...

abszurd nagyító facsavar sufni tuning

Hogy ne essen senki pánikba, hogy Úr Isten, ez a bácsi köztünk közlekedik, megnyugtatásul - az autót közlekedésre alkalmatlannak minősítették.

 0
Tovább

Majdnem jó világítások

Az egyiknek egyáltalán nem égett a hátsó lámpája - nem, nem nappali fénnyel ment, mert elől a tompított világított.

ködlámpa hátsó világításA másik meg úgy gondolta, ha már van egy darab extra az autóban, akkor azt használja is. Az, hogy ez a ködlámpa, őt nem zavarta. Nekem meg kiégett a retinám, mert én nyertem meg a gyorsforgalmin.

ködlámpa hátsó világítás

 0
Tovább

...aztán jön a mentő

Jön a mentő, szirénázik, villog, a sötétben még a vak is látná. De kit érdekel ez, amikor valaki egy rozzant Fiattal közlekedik, és neki zöld van? Hát fogja, és átmegy!

 0
Tovább

Megnyugodhatunk, nem csak Budapesten van káosz az utakon

Az, hogy Budapesten nem lehet közlekedni a sok lezárás, felújítás miatt már lassan nem is hír. Ráadásul jól összehangoltan, hogy még menekülő útvonal se legyen. De az országban sem jobb a helyzet. 

autópálya felújítás torlódás balesetCsak ezen a hétvégén a police.hu összefoglalója szerint 24 helyszínen folyik - csak autópályán - felújítás. 

Mindjárt a főváros mellett az M0-s autóúton. Aminek a felújításába mikor is kezdtek bele? Persze, hogy akkor, amikor a vendégmunkások Németországba elindultak haza. De ott van az M5-ös, és ne feledkezzünk meg a borzalmas állapotban lévő M1-ről sem. 

De nem ússzák meg az M3-as autópályán autózók, ott is több helyen folyik munka.

A Blikk megkérdezte a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetőjét, aki szép hosszan válaszolt. Nekem egy rész "tetszett" nagyon, ahol azt taglalja, hogy a fényviszonyok miatt vannak olyan munkák, amiket éjszaka nem tudnak végezni. Háááát... A hanyatló Nyugaton már évekkel ezelőtt kitalálták a megfelelő reflektorokat, amiknek köszönhetően éjszaka is tudnak dolgozni. Meglepő ugye, így 2018-ban Magyarországon?

És hát arról sem szabad megfeledkezni, hogy ugye ezeket az utakat nem ingyen használjuk, hanem szépen veszünk matricát. Amiért cserébe a felújítások miatt kialakult dugókban hosszan élvezhetjük is az utat. 

Aztán persze ott vannak a rendkívüli események, úgy mint baleset. Az pedig szinte minden nap van valamelyik felújítás alatt lévő úton.

Az M3-on a napokban történt balesetnél aztán meg még elő is jött az agyatlan autós. Idézet a Blikk cikkéből:

"A múlt héten a Magyar Közút adott egy riadóztató közleményt, miután az M3-ason egy útszűkületnél történt tömeges baleset után életveszélyes forgalmi helyzet alakult ki. Az autósok önkényesen visszafordultak, keresve a menekülési lehetőséget."

Na de ez már egy másik történet... 

Fotó: Grnák László

 0
Tovább

Keresd a parkolóházat

Azért nem irigylem azt az autóst, aki ez alapján a tábla alapján kezdi keresni a Szervita téri parkolóházat. Jó, tudom, már rég lebontották, csak ez a tábla emlékeztet rá. Igaz olyan eldugott helyen van ez a tábla, hogy egy szakinak sem tűnhet fel.

Emlékszem a Vágóhíd utcában is évekkel azután, hogy már megnyitották a Nemzeti Színházat és a MÜPÁ-t, ott volt a tábla, hogy benzinkút egyenesen.

 0
Tovább

Min háborodhatna még fel a Budapest Közút k.v-ja*?

A héten kapott egy jókora reklámot Budapest. Will Smith, aki jó sokáig volt itt, utolsó estéjén a "Shiggy chalange" kihívást teljesítve felment a Lánchíd tetejére, és táncikált egyet. Erről természetesen videó is készült.

Persze engedélyt nem kért rá, hogy felmehessen, és ez már megütötte az ingerküszöbét a Budapest Közút kommunikációs vezetőjének. Az indexnek azt mondta, hogy "dühítő, és az erkölcsi felelősség hiánya" ez a mutatvány.

Személy szerint én nagyon örülök neki, hogy a Budapest Közút kommunikációs vezetője felháborodott. Hogy ezt eddig miért nem tette, azt viszont nem tudom. Pedig ha kicsit visszatekerünk az időkeréken, csak idén volt pár olyan húzása a Budapest Közútnak, ami dühítő, és az erkölcsi felelősség hiányára" mutat. Bár az is igaz, hogy ehhez a saját kenyéradó gazdájának a munkáján kellett volna kiakadnia. 

Nézzünk csak pár dolgot, ami nem ütötte meg az ingerküszöbét a Budapest Közút kommunikációs vezetőjének.

Az M3-as metrópótló buszok heteken keresztül ilyen krátereken közlekedhettek csak a Váci úton.

A Petőfi híd budai hídfőjénél, ahol fél évig tartott a felújítás, pár héttel az átadás után már csináltak is egy lukat, amit így sikerült elsőre betömni.

Szintén kussolt a Budapest Közút kommunikációs vezetője, amikor kiderült, hogy munkaadója rosszul mérte fel a terhelést, így az M3 metrópótló buszok terhelésétől a Vak Bottyán utca is elkezdett darabokra hullani.

Akkor is csak csendben üldögélt a klímás irodájában a Budapest Közút kommunikációs vezetője a Baross utcában, amikor megkezdődött az 1-es villamospálya felújítása, és a korlátozások úgy sikerültek, hogy még a pótlóbuszok is a dugóban állnak.  

A kint felejtett millió terelő és korlátozó tábla sem zavarja. Igaz ettől még meg tudja közleíteni ebben a kénikulában is a hűs irodáját. 

De most úgy érezte eljött az idő, hogy előbújjon barlangjából, és kicsit megdolgozzon a pénzéért. Hát megszólalt. Bár ne tette volna. Azt kellett volna tennie, mint eddig. Szépen átirányítani a válaszadás lehetőségét a BKK-nak. Nekik már úgyis mindegy.

* k.v. = kommunikációs vezető

 0
Tovább

Videó: A hülye autós márkafüggetlen

Vannak ugye a címkék, hogy melyik autómárkát vezető a hülye, rendszeres szabálytalan. Pedig a hülyeség márkafüggetlen. 

Lásd a múlt héten a Nissanos, aki átment a friss betonon a Nagykörúton. De ott van az az autós, aki a Budaörsi úton hallgatva a GPS utasítására balra kanyarodott, így majdnem lement a lépcsőn az aluljáróba. Röhögünk rajtuk, pedig életveszélye.

Nem azt mondom, hogy a hét videója, de szinte tipikus, mindennapos az, amit ezen a videón lehet látni. Szerintem az autós nem is fogja fel, hogy a manővere milyen balesetveszélyt teremtett. A videón nem látszik az, amit én a visszapillantóban láttam. Hát nem voltam nyugodt.

 0
Tovább

Nem szabadultok - már a Facebookon is...

...ott a blog. Lehet lájkolni, imádni, gyűlölni, kommentelni. :)

Kötsögh taxis

Lesznek ott olyan posztok, amiket nem ide írok, mert csak rövid lesz.

Majd megpróbálom ide oldalra is beaplikálni a linket.

 0
Tovább

Minek a nagy hiszti?

Nem értem minek kell hisztizni a Könyves Kálmán körúti sávlezárások miatt? Teljesen üres, lézengenek csak az autók.

A képek hajnali 4-kor készültek :)

 0
Tovább

Mit lehetne még lezárni?

A jól összehngolt íróasztal mögötti elképzeléseknek megfelelően, idén valhogy sikerült úg megkezdeni a felújításokat Budapesten, hogy lassan nincsenek menekülőútvonalak.

A tömegközlekedők már egy ideje élvezhetik az M3-as metró felújítását. Hétköznap napközben azért a Lehel tér és a KöKi között jár a metró, de aztán ahogy eljön az este, már teljes vonalon kényelmes, klímás buszokkal lehet utazni a teljes vonalon. Ugyanez van az egész hétvégén is. 

Aztán teljes erőbedobással dolgoznak a Nagykörúton. Itt még ajándékként kaptak egy lezárást az autósok a Szent István körúton is.

Hétvégén szétkapták az 1-es villamosvonal felújításába is, itt élvezheti az utzóközönség csak igazán a környezetbarát buszok kényelmét, mivel a Népliget és a Mester utca között a halandó autósokkal együtt araszolhatnak a megmaradt két sávon, itt ugyanis nincs buszsáv. 

Emellett felújítják a BAH-csomóponti felüljárót, itt csak egyik irányban lehet közlekedni.

Tart a Dózsa György úton is a közműcsere, a Bartók Béla úton pedig a Csíky utcánál van villamospályára terelés, szintén közműépítés miatt

Persze emellett itt-ott lehet sávlezárással találkozni. 

Hogy ez mivel jár?

Mivel párhuzamos utakról vn szó általában, így még menekülni sem nagyon lehet. 

Tudom, a szakembernek látszó íróasztal huszároknak nem tűnik fel, illetve gondolom szerintük messze van egymástól, de a Hungária gyűrű menekülő útvonala a Dózsa György út. A Nagykörúton ugye szintén sávlezárás van, a Szent István körúti villamospályára terelés pedig a Margit hídhoz vezető budai utakat halasztja meg. 

Magyarul marad a Kiskörút, de ott meg normál esetben sem lehet közlekedni. 

Úgyhogy a szokásosnál nagyobb dugó van a Könyves Kálmán körúton, a Hungária körúton, és természetesen a keresztező utakon is, mert a kereszteződésbe beragadás magyar specialitás. 

Szintén egy örökkévalóságnak tűnik a Dózsa György úton vergődni, de itt is a keresztező utak is használhatatlanok. A Váci út az M3-as felújítás miatt esett el, de Budán a BH-csomópont zárása miatt napszaktól függően a Budaörsi úton befelé, illetve a Hegyalján kifelé van dugó.

Ma azon tűnődtem, hogy vajon mit lehetne még lezárni, hogy teljesen megbénuljon Budapest forgalma. 

Első körben mondjuk valamit kezdhetnének a Kálvin térrel, de felháborító, hogy a Haller utca - Fiumei út - Orczy út útvonalon sem csinálnak semmit, minden sáv létezik.

De legalább jöhetne egy árvíz, hogy a rakpartokt zárni kelljen. 

Persze lehet erre mondani, hogy nem kell autóba ülni. De itt már a tömegközlekedők is mélytorkoznak, mert mondjuk egy Újpest - Infopark útvonalon először metrópótló, aztán villamos, aztán villamospótló, aztán megint villamos. És már hipp-hopp meg is érkezett  delikvens a céljához. És nincs lternatíva sem ezen a vonalon, mert ott is pótlás van.

Mostanában sokszor eszembe jut, a Demszky korszak, amikor a főpolgármester azzal a felkiáltással nevezett ki valakit közlekedési főfütyinek, hogy "ért hozzá, mert szokott közlekedni Budapesten". Na most kb ilyen hozzáértők döntenek a Budapest Közútnál és csatolmányainál. 

 0
Tovább

Na most mi lesz?

Sokan jósolták a "brutális áremelés" (by Klubrádió) után, hogy most aztán majd jó alaposan nem utazik senki, meg dögöljön éhen minden taxis.

Először azért erről a brutális áremelés szövegről. Pont szörföltem hétfőn este a rádiadók között, amikor a Klubrádióban épp a műsorvezető hölgy nem kicsit agresszívan kezdett a szövegbe, mely szerint brutális áremelés volt. Hogy nyomatékosítsa a dolgot, elmondta, hogy az alapdíjat 80%-kal emelték (!!!). Hát nem tudom, én vagyok a tanulatlan bunkó, de a 450-ről 700-ra emelés az nem annyi. Aztán még rátett egy lapáttal, hogy többször is volt áremelés. Most abba ne menjünk bele, hogy ha valaki tájékozatlan, az ne menjen újságírónak, ha meg ostoba is, akkor dolgozzon a Pesti Srácoknál.

Szóval visszatérve a brutális áremelés meghatározásra. Előző posztomban írtam pár példát, hogy kb mennyivel is kell többet fizetni Budapesten a taxizásért. Úgyhogy ebbe most nem mennék bele ismét. 

Az említett műsorvezető vagy riporter aztán még feltette a kérdést Metál Zoltánnak, hogy "és ki fog taxiba ülni ezután?". Én csodáltam Metál türelmét, hogy a sok ostoba kérdésre türelmesen válaszolt, szerintem előtte leszedálta magát, mert én tuti kiharaptam volna egy darabot a kormányból, ha nekem teszi fel a kérdést. 

Ja és aztán jött még a tutifrankó, "interneten terjedt hírek szerint"... Bukarest milyen faszántos hely, mert ott milyen olcsó a taxizás. Hááát... babám menj el Bukarestbe, és ülj be egy taxiba. Hozzájuk képest a budapesti hiénák papi reverendát is felvehetnének. Csak hogy egy példát hozzak. 5000 hivtalos engedéllyel rendelkező taxisra 10 ezer illegális jut. Szóval csak óvatosan az interneten terjedő hírekkel.

De nézzük akkor, hogy július elseje óta mennyit esett vissza a forgalom, beül-e egyáltalán valaki még a taxiba?

Jelentem semmi nem változott. Nagy átlagban az óránként két fuvar megvan ugyanúgy, mint a "brutális áremelés" előtt. És most kapaszkodjon meg mindenki... Szerdán például csak magyar utasaim voltak. Bár lehet, hogy ők nem értesültek a "brutális áremelésről", és azért ültek taxiba. 

 6
Tovább

...amikor a sebességkorlátozás csak tájékoztató jellegű...

... olyankor ez a vége.

Helyszín: reptéri kihajtó

 0
Tovább

ÉLJEN! Mától minden ingyenélő taxis éhen döglik!

Szeretem olvasni a Facebookon a hozzászólásokat, ha taxis cikk jelenik meg mondjuk az indexen. Visszatekerve a vb-vel kapcsolatos hírhez hozzászól 12 felhasználó, egy migránsos cikkhez 50, na de ha taxiról van szó! Na akkor aztán 600-ig is felkúszik a hozzászólások száma. Ott aztán minden a taxis, csak rendes ember nem, még egy szíriai terroristát is előbb ölelgetne pár hozzászóló, mint taxist. 

Természetesen minden taxis ingyenélő, hiéna, lehúzta valahol, valamikor. 

Vannak sztorik is, Budapest melletti városból Budapestre milyen sokért hozta be a taxi. Igaz az nem budapesti taxi volt, de hát ilyen apróság kit érdekel? Le kell írni ami az emberben van, mert aztán bajok lesznek  szívvel, magas lesz a vérnyomás, jön az agyvérzés, és még annyi baromságot se tud majd leírni a kedves hozzászóló, mint eddig.

Természetesen egy ilyen megosztott cikk alatt megjelennek az okosok is. Használj tömegközlekedést, használj MOL limot vagy Green Go-t. És magától értetődő, hogy járj kerékpárral. 

Aztán van a következő halmaz, hogy külföldön sokkal olcsóbb a taxizás. VAn aki Bukarestet hozza fel példaként. Igen. Valóban olcsóbb ott a taxizás, csak meg kell nézni, hogy milyen autókkal szolgáltatnak. 

Az ütőkártya egyébként továbbra is az Uber. Igen. Az Uber egy jó alternatíva volt, csak épp kis probléma volt vele. Senki nem fizetett adót. Sem az egyik, sem a másik oldalon. Akkor kezdett el kapkodni az Uber Budapesten, amikor már veszett fejsze nyele volt a dolog, akkor kezdte a sofőrjeit beiratni tanfolyamra, hol hivatalos személyszállítói engedélyt szerezhettek.

De nézzük, hogy mi is változott július elsejével.

Alapdíj eddig 450 forint volt, ez lett 700

Kilométerdíj 280 volt, 300 lett

Várakozási díj 70-ről 75 forintra emelkedett.

Látszik, hogy az alapdíj valóban durván emelkedett, de nézzünk példát.

Egy Gozsdu udvar - Széchenyi István tér útvonal valamivel több, mint 1 km. Vegyünk mondjuk 2 perc állást a lámpánál.

Eddig ez akkor 450+280+140 = 870 forint.

Ez változott 700+300+150 =1150 forintra.

Kemény 280 forint bukta, hogy az aranyifjak átguruljanak ekkora távra.

De nézzünk hosszabb utat. Gyakoriak a kb 5 km-es utak. Itt számoljunk 5 perc lámpánál, dugóban állással.

Ennyi volt: 450+1400+350 = 2200

Ennyi lett: 700+1500+325= 2525

De nézzünk egy belváros - reptér utat. Ez kb 20 km. Itt számoljunk 8 perc állással. 

Ennyi volt: 450+5600+560= 6610

Ennyi lett: 700+6000+600= 7300

Persze lehet választani bármit, hogy valaki kijusson a reptérre, vagy eljusson A-ból B-be. Szerencsére mindenki szabadon dönthet. És mivel a taxi egy szolgáltatás, így valaki vagy választja vagy nem. Ugyanígy van ez a fodrásszal, borbéllyal, kurvázással. Ha nincs valamire pénze, vagy igénye valakinek, akkor nem veszi igénybe.

De még mielőtt itt bárki azt gondolná, hogy mosdatni akarom ezt a szakmát. Nem. Nem akarom. Mert tény, hogy vannak, akik pörgetik az órát, vannak akik engedély nélkül szállítanak utast, vannak hiénák. Viszont a kérdés jogos, hogy ezekkel miért nem csinálnak valamit? Jó a kérdés. De azt hiszem ezt nem egy taxisnak kell megválaszolni, hogy azoknak, akik döntéshozó helyzetben vannak. És ha az eddigi ellenőrzések, és büntetések nem vezettek semmire, akkor arról szintén nem a taxis tehet, hanem azok, akik itt-ott-amott ülnek egy székben.

 3
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek