Ma ne vitatkozz a waze-zel

Ma (na meg holnap és vasárnap) senki ne vitatkozzon a waze-zel. A Red Bull Air Race miatt egy csomó utat lezártak, erre még rájön a péntek délutáni csúcsforgalom. Aztén lezárják majd a Hősök terét is ma is, meg holnap is rendezvény miatt.

Úgyhogy kivételesen ne bírálja felül senki azt az útvonalat, amit a waze mutat. Még akkor sem, ha bődületesen hosszú menetidőt mutat. Mivel az még mindig gyorsabb, mint amit esetleg bárki gondolna. 

 0
Tovább

Itt a világvége!

Itt a világvége, a Bem rakparton a hétvégi Red Bull Air Race miatt lezárták a kerékpárutat. Erről az index egy külön hírben (Mindeközben rovat) számolt be. SŐT! Még saját fotósát ki is küldte a tetthelyre, nehogy már valami vacak mobilos fotó készüljön.

Az addig OK, hogy tényleg röhej az egész Red Bull Air Race - bár a nép imádja -, de most komolyan... villamos nem jár, rakpartokat lezárják, hidakat lezárnak. Akkor mégis az indexes kerékpárfunok mit szeretnének? Vasárnap minden legyen lezárva, csak azon a piros csíkon mehessenek a kerékpárosok? 

Másik tipp, hogy ennyire nincs hír, de kell a betűpénz.

(fotó: index)

 0
Tovább

Végre egymásra talált két gittegylet

Fél napja azon röhögök, hogy a Fővárosi Önkormányzat megállapodást írt alá a Magyar Autóklubbal. Ennél jobban nem is tudom, hogy két gittegylet hogy találhatott volna egymásra.

Anno, az átkosban, az Autóklub valóban létezett, szinte minden autós klubtag volt. Ma nem tudom mennyi a taglétszámuk, de a Sárgaangyal max bebikázásban tud segíteni, természetesen nem olcsón, de legalább drágán. 

Az Újpesten lévő tornyuk szép, meg van hozzá vezetéstechnikai pálya is. Igaz az is olyan kicsit falusi. Ha valaki volt már a Hungaroringen vagy Zsámbékon, akkor tudja, hogy miről beszélek. 

Emlékszem, amikor az Autóklubnak felépült ez az izéje Újpesten, akkor Dömsödi Gábor (volt autós újságíró, aztán polgármester) szerette volna megtudni, hogy mennyibe is került a házikó. Persze nem tudta meg.

Az Autóklub jelenleg egy kádertemető - illetve évek óta az. Most épp Hatala József az elnöke, akinek a neve ismerős lehet sokaknak, hiszen főrendőr volt anno, aztán nyugdíjba ment. Most meg ő az elnök. 

Mondjuk hogy ez a gittegylet hogy fogja képviselni a budapesti autósok érdekeit, az számomra még talány, de az egyszemélyes VEKE is elég jól behelyezte a hátsóját Tarlós mellé, úgyhogy van remény, hogy legalább ők jól járnak. 

De valószínűleg az idős bácsi nosztalgiával gondol arra, hogy amikor még gyerek volt, és lerobbant a Wartburgjuk, akkor apukája mindig a Sárgaangyalt hívta, és a szaki hogy megszerelte a lakótelep parkolójában a család szemefényét. Úgyhogy 2018-ban megragadta az alkalmat, mint főpolgi, és jól megkötötte a megállapodást.

A hivatalos közleményben itt lehet gyönyörködni

Együttműködési megállapodást kötött a főváros az autóklubbal

(fotó: budapest.hu)

 0
Tovább

A magyar találékony

Magyar autós bárhol képes megállni. A reptér környéke maga egy aranybánya szabálytalan vagy bunkó parkolásban. 

Papára, mamára, csemetére várva úgy gondolják sokan, hogy tök jó megállni a 4-es út leállósávjában, esetleg forgalomtól elzárt területen.

Persze megtehetik, mert a rendőrök elég ritkán foglalkoznak velük.

Ma kivételesen nem így volt, pedig ez díszpéldány megtalálta az egyetlen árnyékos helyet a reptér közelében. (Ott, a rendőrautó mögött)

Egyébként ha valaki nem akar egy vagyont fizetni parkolásért, akkor menjen a Vecsés Centerhez. Ott ingyen, szabályosan parkolhat, és 4 perc a reptér. 

 0
Tovább

700, 300, 75

Ez nem Grabovoj számsor, hanem a július elsejétől érvényes taxitarifa Budapesten. 

A népharag persze a bejelentéskor megvolt. De konkurencia nélkül, a szocialista időket idéző fix tarifa nem is kell, hogy a versenyt hozza. Jelen pillanatban ugyanis max a szolgáltatás színvonalában lehet különbség. 

Valamilyen dress kód minden társaságnál van, de ha valaki körülnéz, akkor általános öltözködési mód a taxisok egy részénél - ebben a melegben - az izompóló, bermuda, flipp-flopp papucs kombó. Az átlag azért megtiszteli azzal az utasokat, hogy hosszúnadrágot vesz fel, és hozzá inget vagy pólót. Aztán van, ahol meg az az elvárás, hogy a sofőr úgy nézzen ki, mint a Jehova tanúi, már csak a Biblia hiányzik a hónuk alul.

Na de a tarifaemelésről. 

Persze, amikor bejelentették, hogy lesz emelés akkor felhördült az internet népe - általában azok, akik esetleg már kívülről láttak taxit. Vagy képen. Az utasaim még akkor sem emlegették, amikor a bejelentés volt.

Aztán voltak olyan képződmények a taxis berkeken belül, akik először támogatták az emelést, aztán nem támogatták, aztán kitalálták, hogy legyen reklámtábla az autó tetején, azután jött a blokád belengetése, fél nappal később pedig a Mi nem is mondtunk ilyet visszakozás.

Persze vannak érvek a nem fix tarifa mellett. Ez normális országban működne is, de itt, Budapesten erre volt már példa. Amikor volt olyan taxitársaság, ahol már olyan alacsonyak voltak az árak, hogy órpörgetés nélkül nem lehetett nyereséget termelni a taxisnak. Persze a sofőrök többsége bérelte (béreli) az autót, ami nem kevés pénz hetente. Magyarul a sofőr dolgozott éjjel-nappal, a bevételéből aztán kifizette az autó bérleti díját, és kihajtotta az autó lelkét.

Szóval normális országban működhetne az árverseny, nálunk max azok járnának jól, akik a fuvarszervezők, illetve akik autót adnak bérbe. 

Mert a taxisok többsége mindent okosban akar megoldani. Egy része pedig mindent szeret, csak dolgozni nem. Ami bármilyen hihetetlen, de taxisként is kell. 

Mert tény!

Lehet keresni, csak éppen azért dolgozni is kell. Nem is keveset. Aki meg nem szeret dolgozni, az egyrészt kitalál minde hülyeséget, hogy miket kellene rakni az autókra, vagy hiéna lesz. 

És akkor nézzük, hogy lesz-e változás július elseje után. Ugye volt olyan érv, hogy a 450 forintos kiállási díj kevés, nem éri meg a taxisnak elmenni nagyobb távolságra az utasért. Amit igazából nem érek, mert kb 10 km simán beleférne távolságban az utasért elmenetelnél. Na ekkora távolságra nincs rendelés. De akik a XII., XI., II. kerület hegyi részén laknak, bizony nem annyira boldogok, hogy nem megy fel értük senki. Nem akarom őket elkeseríteni, de ezután sem fog. 

Mert miért menne fel, amikor közelebb is van rendelés. Úgyhogy változni nem fog semmi.

De akkor ki fog jól járni? 

A fuvarszervezők többsége emel a havi tagdíjon, illetve van olyan, ahol nincs tagdíj, "csak" százalékot vesz le a cég. 

A sofőr abból a szempontból jár jól, hogy  arövid fuvarok, amiből van bőven, ott valami konpenzáció lesz az emelés, illetve az alapdíj.

JA!

Azt mondták a mőizék, hogy a taxisok 80%-a támogatta az emelést. Én nem tudom kit kérdeztek meg, mert engem ugyan nem. Mondjuk én a 20-ba tartoztam volna, mert abból is meg lehet élni. Szerintem ez a felmérés kb úgy lehetett, hogy egy asztalnál ült 10 taxis, XY megkérdezte, hogy gyerekek, ki támogatja, ki nem? Aztán ketten nemmel szavaztak, csak azért, nehogy 100% jöjjön ki.

Hogy vissza fog-e esni a forgalom? Szerinten nem, mivel itt a nyár, egyre több a külföldi, és a magyarok is egyre többet mozdul ki otthonról.

Tudom, ha lenne Uber... akkor minden nagyon szép lenne meg jó. (Erről majd máskor)

Azt viszont nem tudom, hogy a hiénák tarifái hogyan fognak változni?

 0
Tovább

Pár gondolat a kerékpárosokról

A taxisok szidása után a legnagyobb indulatokat a kerékpárosok tudják korbácsolni a közlekedőknél. Az általános vélekedés, hogy mindegyik szabálytalanul közlekedik. Ez egyébként nem igaz, de tény, hogy a gyalogosok után, a kerékpárosok a leg sérülékenyebbek, ennek ellenére sajnos nagyon sokan minden szabályt áthágva tekernek akár a legveszélyesebb helyeken is, a KRESZ-re pedig tesznek nagy ívben.

A közlekedés egy társasjáték. Az alap, hogy bizalmi elven működik. Tehát én, mint közlekedő bízok abban, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. A probléma ott kezdődik, amikor ezt valaki nem tartja be, aztán vagy megússza, mert a másik fél észnél volt, vagy nem. A vagy nem a rosszabb, mert annak sérülés a vége. 

Abba nem mennék bele, hogy jogosítványt a kerékpárosoknak, mert szerintem hülyeség. Egészen kicsi korban kéne elkezdeni az oktatást, ahogy anno az átkosban volt. Igaz nem egyből jönnének az eredmények, de legalább lenne valami remény, hogy javul a helyzet. 

Én, mint autós, nem egy esetben lemondok az elsőbbségemről, segítem a másikat. Ez sajnos a  kerékpárosok oldaláról nem mondható el. Az olyan idióta kereszteződéseknél, mint a Budai alsó rakparton a Halász utcai vagy a Döbrentei téri felhajtónál inkább kiabál, csilingel, mutogat, de nem engedi fel az autóst. Pedig ha egyszer autóba ülne, és próbálná belátni ezeket a felhajtókat, egészen máshogy szemlélné a világot.

Az is tény, hogy ahol kerékpárút keresztezi az utat, van, ahol a kerékpárosnak van elsőbbsége, van ahol a közúti forgalomnak. Biztos van benne logika, én maximum csak sejtem. De... a táblák, felfestések nem véletlenül vannak. Azokat nem ártana figyelni is. 

A kedvencem az Egyirányú utca. Itt két lehetőség van. Van, amelyiket megnyitották mindkét irányban a kerékpárosoknak, és van, amelyiket nem. Igazából telejesen mindegy, mert simán végigteker peckesen szembe a forgalommal, ha lehet, ha nem. 

Az, hogy mi alapján döntötték el az okosok, hogy mit nyitnak meg, és mit nem, az rejtély. Mert vannak valóban olyan egyirányú utcák, ahol elfér a kétirányú kerékpáros forgalom, plusz az egy közúti. De azért megkérdezném azt, aki kitalálta, hogy a Belvárosban a Petőfi Sándor utcát miért? Valaki mondja meg nekem, hogy hova húzódjak, hogy ha mindkét irányból jön kerékpáros, akkor elférjenek? Mert ott olyan szűk az utca, hogy max egy Smart mellett férnek el.

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy az egyirányú, jobbkezes utcáknál is lehet simán, hogy a kerékpárosok oda-vissza mehetnek. Na szerencsére még olyan szituációba nem kerültem, hogy egy ilyen kereszteződésnél nekem balról jött volna kerékpáros, de mindenki vigyázzon. Nézzen jobbra, balra, nehogy baj legyen!

És még sorolhatnám a necces szituációkat. A járdán tekerést, a zebrán áttekerést. Apropó zebra.

Épp egy kollégámmal történt, hogy állt a Nagymező utcában az Andrássy útnál. Egyenesen haladt tovább. Mellette egy kerékpáros. Átértek a kereszteződésen, és hopp, a kerékpáros a zebránál dobott (volna) egy balost. Nem jött össze, mert nekiment az autó elejének. Fel is borult, meg is sérült. Először elismerte a felelősségét, de mire a rendőrök kiértek, már nem volt hibás. 

Szóvl a lényeg. Vigyázzon mindenki a másikra, és a kerékpárosoktól is egy kis együttműködést.

Köszi

 0
Tovább

Vajon ez szabályos?

 0
Tovább

Van az úgy...

... amikor egyszerűen nincs szabad parkolóhely, és az ember kénytelen átmeneti megoldást találni, hogy pipiljen. Ilyenkor semmi nem számít...

 4
Tovább

Felejtsd el a Nagykörutat!!!

A Nagykörúton közlekedők már láthatják, hogy szépen felragasztottak sárga csíkokat itt-ott. Az ok, hogy szombattól felújítják a villamospályát a Podmaniczky utca és az üllői út között. Ezen a szakaszon buszsáv lesz. Parkolást persze felejtse el mindenki, de ami még izgalmasabb, hogy a Népszínház utca és a Blaha Lujza tér között az utat lezárják, és a közúti forgalmat a a villamospályára terelik!

Ez a szakasz eleve neuralgikus pontja a Nagykörútnak lezárás nélkül is, de hogy így mi lesz, az megjósolhatatlan, bár elképzelésem van a dugó mértékéről. JA! És ez a móka kb két hétig tart...

 0
Tovább

Red Bull Air Race 2018

Napok óta tart a nagy felháborodás, hogy hetekkel a Red Bull Air Race előtt lezárták a Bem rakpartot. És kínomban csak röhögök. 2003 óta van Budapesten ez a verseny (igaz 2010 és 2014 között nem volt). Tehát 15 éve hébe-hóba azért repkednek a gépek a Duna fölött.

De szerencsére sok, amnéziában szenvedő politikus, meg magát szakértőnek nevező van, így minden évben rá lehet csodálkozni, hogy jééé, lezárták. Aztán a következő, hogy aprópénzért adja oda a főváros a területet.

Nem kell ahhoz oknyomozó újságírónak lenni, hogy csak pár évet visszanézzünk.

Idén ugye 12 milla üti a Főváros markát - baromi kevés, ha ennek a tízszeresét kérnék is ki tudná fizetni ez a cég. De hülye lenne többet fizetni.

Egyébként meg valami határozat szerint a kormány 2018-20 között 6 millió euróval támogatja a versenyt (1841/2016 - XII.23.)

De visszatérve a bérleti díjra. 

A fővárosi önkormányzat közterület-hasznosítási bizottsága vonatkozó ülésén 2016-ban úgy döntött, hogy a Red Bull Air Race: Budapest – Légi Show és bemutató ingyenes lakossági kulturális és sportrendezvény 7 584624 forintos közterület-használati díjának 90%-át elengedi a szervezők kérésére. Így a mintegy 100 ezer négyzetméter közterület túlnyomórészt 3 napos használatáért mindössze 752446 forintot kell fizetnie a rendező Hungaroring Sport Zrt.-nek.

2015 nem volt ennyire bőkezű a főváros: a közterület-hasznosítási bizottság a díj  10 %-ának megfizetéséről döntött a rendezvényterületek esetében, míg a kereskedelem, vendéglátás, reklámfelületek közterület-használatáról a rendelet szerinti díj 100 %-ának megfizetéséről határozott. Így akkor  3 840 124 forintot fizetett a Hungaroring Sport Zrt.

Szóval ehhez képest a mostani 12 millió egész csinos kis összeg.

A röhej egyébként a főpolgármester regálása volt - ő nem tudott róla, hogy ilyen kevés. Én megértem, hogy a bácsi öreg, de 8 éve főőpolgármester, ennyi idő alatt azért minden évben volt ez a rendezvény. De a legjobb hülyének tetetnie magát az embernek. 

A másik kedvencem a Közlekedő Tömeg, akinek az ügyeletes bohóca a Klubrádióban nyilatkozott, és okosan elmondta, hogy a lezárás milyen borzalmas, főleg, amikor a villamos sem tud közlekedni, mivel a közúti forgalomban nem okoz akkora fennakadást. 

Aztán anyukád jól van? Majd ülj fel a pótlóbuszra, amikor a villamos nem fog közlekedni, és megtudod, hogy milyen bonyodalmat okoz a lezárás a közúton. Tudom, az autóval közlekedő számukra egy senkik, de azért egy magát közlekedési szakértőnek gondoló ilyet nem ejthet ki a száján. 

Na de a lényeg, július végéig lezárják, kicsit megint lezárják a Bem rakpartot, meg a környéket. Addig a politikusok rugóznak a témán, hogy aztán egy év múlva ismét rácsodálkozzanak, hogy jéééé, lezárták, kevés a bérleti díj, stb... 

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek