Frappáns válasz az autópálya-matrica miatt károgóknak

Egy ideje egyre többen károgtak amiatt, hogy ingyenessé kéne tenni a hazai autpályákat, mert olyan rossz minőségüek.

autópálya-matrica magyarország autópálya

A kormány meghallotta a nép szavát, és frappáns választ adott.

Januártól a 10 napos autópálya-matrica ára 2.950-ról 3.500 forintra csökken nő.

 4
Tovább

M0, Csepel: az állatorvosi paci esete

Szinte mindenhol lehet napok óta olvasni arról, hogy mekkora káosz van az M0-ás autóúton, illetve Csepelen a nem összehangolt felújítások miatt. Az, hogy ez aztán kihat Budapest más részeire is - ahol szintén felújítások miatt vannak korlátozások -, már csak ráadás.

Nem is erről akarok írni, hogy mekkora dugók vannak a Soroksári úttól kezdve egész Csepelen, vagy a Petőfi hídon és környékén.

Az egész össze nem hangolás nagyon jól megmutatja, hogy mekkora szükség lenne egy központi adatbázisra, ahol ezek az országos, illetve helyi felújítások összefutnak, és már időben jönne a figyelmeztetés, hogy vigyázz, ott kezdődik másik felújítás is.

Anno, amikor létrejött a BKK, és összevont mindent, az útfelújítástól kezdve a közmű cégekig, nagyságrendekkel jobb volt a helyzet. Hiszen ők láttak mindent, tudták, hogy hol tervezne valamelyik közműcég mondjuk felújítást. Útfelújítás előtt egyeztettek a közműcégekkel, hogy mi a terv.

Persze annak a rendszernek is megvoltak a hibái, de azért ekkora káoszt nem hoztak össze, mint most, hogy három különböző csoportosulás kezdett bele szinte egyszerre a munkákba. Mondjuk azt sem értem, hogy amikor a csepeli önkormányzat beadta az engedélyeztetési terveket, akkor a Magyar Közútnál vagy feljebb nem volt senki, akinek feltűnt volna, hogy hoppá!, ez nem lesz jó. Pedig lehet, hogy ki rálehelte az engedélyre a pecsétet, az a szomszédos asztalnál ült. Csak mondjuk előfordulhat, hogy a munkaköri leírásban nem szerepel az, hogy a melletted ülővel egyeztess.

Mert visszatérve a BKK-hoz, onnantól kezdve, hogy a főpolgármester elkezdte szétverni a BKK-t, leválasztotta a Budapest Közutat, és ismét létrejöttek a kiskirályságok, lehet látni, hogy “kicsiben” hova vezet az, amikor nincs egyeztetés. Lásd 1-es villamos felújítással egyidőben 4-6-os, Szent István körúti közműcsere, Közraktár utcai közműépítés.

De  kedvencem jelenleg az Üllői út, ahol az Ecseri út és a Pöttyös utca között lassan két hónapja cserélik az aknafedlapokat. Amivel nem lenne gond, mert legalább egy hónapig nem döccennek az autók. A probléma, hogy amikor kiesik a lapát a munkások kezéből, akkor akár 1-2 napig is ott maradnak a terelések, és ember nem jár arra, hogy összeszedje azokat. Mert megtehetik, mert nincs, aki ellenőrizné őket, mert természetesen az a csoport volt az elsők között anno a Budapest Közút kiválásánál, akiket megszüntettek. Ők jártak ki ellenőrizni, hogy minden úgy történik-e, ahogy azt előírták.

Szóval ha úgy vesszük, semmi különös nem történik az M0 és a Csepel-szigeten, csak a szokásos mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, nem egyeztet senkivel, akik meg arra élnek, közlekednek, azok oldják meg, ahogy tudják. Azt a pár hetet, hónapot, évet kibírják!

És hogy mi lehetne a megoldás?

Egy olyan szakmai (édes Istenem ilyet leírni 2018-ban!), akiknél összefutnának ezek a dolgok, és koordinálni tudnának. Na ez egy olyan álom, ami valószínűleg soha nem fog megvalósulni, mert lásd BKK, elég ha egy valakinek csípi a szemét valakinek a személye, és máris szétver bármit.

 1
Tovább

Ő volt a nap hülyéje

Ma emiatt a kamion miatt volt lezárva egy ideig a gyorsforgalmi. Bizonyára még szoknia kell a nagy autót, ezért nem tűnt fel neki az a bazi nagy villogó szar a gyorsforgalmi elején, ami figyelmeztette (volna), hogy túl magas a kicsikéje.

 0
Tovább

A tahó parkolás győztese

Vajon mire gondolhatott a környezettudatos MOL Limo használó, amikor művészien lerakta a járgányt?

 3
Tovább

18+ Videó: Gázolás Szentendrén

Csak a szerencsén múlt, hogy mindenki életben maradt.

A rendőrség tette fel a honlapjára azt a felvételt, ahol Szentendrén a gyalogátkelőhelyen egy autó négy gylogost gázolt el.

Egyébként mondhatnánk tipikus balesetnek is, bár általában ilyenkor a belsősávban érkező szokta elgázolni a gyalogost. Ez a tahó viszont a külsőben tudta végrehajtani ezt.

 0
Tovább

FIGYELEM! Lezárták a repteret!

A Budapest Airport nem valami bőbeszédű, de a lényeg:

"FIGYELEM! FONTOS INFORMÁCIÓ!
Hatósági vizsgálat miatt a Katasztrófavédelem elrendelte a 2B Terminál és környékének lezárását. 
Jelentős torlódások várhatók, valamint késések a menetrendben. Kérjük, figyelje a járatinformációt, a helyszínen pedig tájékozódjon a Rendőrség és a Repülőtér munkatársaitól! 
Türelmüket köszönjük!"

budapest ferihegy liszt ferenc repülőtér lezárás repülőtér

Különböző információk keringenek, ezek közül a legtöbbször a "veszélyes anyag" fordul elő legtöbbször. Van aki szerint az isztanbuli gépen volt sugárveszélyes anyag.

A lényeg, hogy aki emlékszik a júniusi eleji három órás reptér lezárásra, az kb tudja, hogy mire lehet számítani az elkövetkezendő két napban. Késések, járatok törlése. A Katasztrófavédelem feloldotta a lezárást, újraindul a forgalom. Kérjük utasainkat, figyeljék a járatinformációt járataik indulásáról és érkezéséről"

Frissítés (22:30)

A Katasztrófavédelem feloldotta a lezárást, újraindult a forgalom. 

Egyébként a Turkish Airlines egyik teherszállító gépe – teljesen legálisan –sugárzó anyagot szállított az Országos Sugárbiológiai Intézetnek, a szállításhoz használt ólomkonténer azonban megrepedt. A szállítmány lepakolásánál vették észre a reptér munkatársai, hogy a rakomány nagyon átmelegedett. 700 méter sugarú körben kordont húztak fel az esetleges sugárzásveszély miatt.

(A kép illusztráció)

 0
Tovább

Nem akart kerülni a verseny miatt

Nem akart kerülni a Tour de Hongrie verseny miatt a kerékpáros, így a kijelölt pályán tekert végig papucsban. 

Nem kéne hosszútávú következtetést levonni a dologból, de igazából teljesen jól mutatja az átlag kerékpáros hozzáállását a közlekedéshez. Ha az útja arra rövidebb, akkor bármin áthajt.

 0
Tovább

Koccanás és baromi nagy dugó

Délután a gyorsforgalmin volt egy ráfutásos baleset. 

Egy idő után már a Shelltől kifelé állt minden. Aztán a meglepetés akkor jött, amikor elhaladt mellettük az ember. Két szebb napokat megélt autó szaladt egymásba.

De annyi rendőr volt, mint egy tömegbalesetnél. 

 0
Tovább

Piroson áthajtás "szabályosan"

Azt ugye mindenki tudja, hogy a piroson áthajtás egy földi halandó autós számára 100 ezer forintot és 8 büntetőpontot ér. 

De hát ugye vannak a megkülönböztető jelzést használó járművek. Ennek használata szigorú szabályokhoz van kötve. Ennek ellenére azért szerintem más is látott már olyat, hogy kék villogót rövid időre bekapcsolt a rendőr.

A videón nem rendőrautó, hanem a Büntetésvégrehajtás autója használta ki a kék lámpa előnyét. Úgyhogy nagy nyugalommal át is ment a piroson. 

 0
Tovább

Ismételgesse: nem vagyok gyalogos...

A Nagykörúti pályafelújításnál nem ám csak a friss betonba behajtás divat, hanem a "már pedig én itt átmegyek akkor is" hozzáállás. Az, hogy ez épp a zebra, kit érdekel?

Ez a kabaréjelenet jutott eszembe erről:

 1
Tovább

Kezdődik a Sziget Fesztivál!

Ma elkezdődik, de vasárnap óta már a hardcore fesztiválózok elkezdtek beköltözni a Szigetre. Persze ez taxis szempontból sem rossz dolog, hiszen pörög ilyenkor az üzlet. 

A reptéren alig látni Főtaxis autót, pedig ugye ők a kegyeltek, akiknek külön kutricájuk is van a reptéren, ahol lehet rendelni autót. Van Sziget shuttle busz. Ma, amikor délelőtt arra jártam, épp hatalmas tömeg várta a megváltó buszt.

És persze vannak a hiénák, akik két napja szinte teljesen eltűntek a reptérről. De nem csak onnan, hanem a Nyugati, a Keletinél sem találni egyet sem. Hát igen, ők ott vadászgatnak az áldozatukra a Sziget környékén. Akik meg is fognak érkezni, mert hát egy külföldi honnan tudná, hogy melyik az a taxi, ahol normál tarifával működik a dolog, és melyik az, amelyik csak úgy néz ki, mintha taxi lenne. Mert van ám belőlük bőven, de azokat senki nem bántja. 

Emlékszik ugye mindenki erre a képre?

Persze a BKK végül lefülelte, lett taps, puszi, prémium, egyebek. Csak épp arra már nem figyelt senki, hogy vajon mi is lett a sorsa ennek az autónak? Mert azt tudja mindenki, hogy a BKK ugyan ellenőriz, de max a drosztengedélyt vonhatja be, egyébként a hatóságokhoz küldi el a feltárt visszaélést. Aztán majd azok csinálnak valamit. Ha csinálnak.

Az is szép és jó, hogy bevonja a drosztengedélyt, de ez vajon zavarja azt, aki odaragaszt egy egyest a tarifa elé? Nem. Hiszen sárga autóval, fehér rendszámmal, vígan áll a reptéri taxidroszton is egymás mellett az ilyen autó, és senki hozzájuk sem szól. Jó, ugye?

De mit tehetsz, ha figyelmetlen vagy, és beülsz egy ilyen autóba? A végcélnál általában a következő történik. Utas szeme kikerekedik, hogy 1.500 forint helyett 15.000 a végösszeg. Aztán közli, hogy ezt nem fizeti ki. Sofőr (nem taxis az ilyen) válaszul belengeti, hogy akkor rendőrt hív. Ez az esetek többségében hat, mert az utas mégis fizet. Hogy miért? Azt nem tudom. 

De az ilyen esetben észnél kell maradni, és bele kell menni abba, hogy rendőrt hívnak. Ez úgysem fog megtörténni, mert vagy sűrű káromkodás mellett elhajt a sárga autó, vagy megelégszik a normál végösszeggel. És akkor is srű káromkodás mellett elhajt. 

 0
Tovább

Tartson jobbra! Bosszankodjunk egy kicsi

Amióta kiszélesítést az M7-es autópályát Székesfehérvától Budapest felé három sávosra, azóta téma állandóan a jobbra tarts. Persze foganatja nincs, azok, akik a középső sávba születtek, soha nem olvastak még el egy ilyen cikket vagy nem néztek meg egy híradást sem arról, hogy lakott területen kívül hogyan is kell használni ezt a magyar autós számár megoldhatatlannak tűnő szituációt.

De azért bosszankodjunk együtt ismét kicsit.

Pár éve kiraktak táblákat, hogy “Tartson jobbra!!”. Ez sem zavarja a kedves autósokat. Ők büszkén mennek a középső sávban. Még akkor is, amikor teljesen üres a pálya, és mehetnének akadálytalanul a külsőben is. De az sokaknak szerintem ciki. Menjenek ott a lúzerek.

Tapasztalatom szerint márka, autó korától független, és még a sofőr nemétől, korától is független, hogy kik használják a középső sávot folyamatosan. Nem lehet kategorizálni, hogy csak a középkorú, öregebb autóval közlekedők használják.

A középső sáv folyamatos használata tehát kor és nem független. Sőt, külföldiek között is van ilyen, bár a szlovák rendszámú Dacia azért nem biztos, hogy szlovák állampolgárt is takar.

Persze vannak, akiket ez annyira zavar, hogy villognak, “büntetnek”. Ez egy felesleges dolog, mivel a középső sávba születettek fel sem fogják, hogy mi a baj?

Persze lehetne azt mondani, hogy miért nem büntetik a rendőrök? Az egyik ok valószínűleg a nagyon macerás lenne. Sokkal egyszerűbb egy felüljáróra felrakni egy kamerát, és sebességet mérni. Ott nem kell megállítani az autóst. Fotó elkészül, bünti kiküld, pénz behajt. Ez mennyivel egyszerűbb, mint szöszölni pár hülyével, és elmagyarázni nekik, hogy mi is a baj. Na meg nem is lenne egyszerű bizonyítani. Több perces videóknak kéne készülni, hogy az autóst utána meg lehessen büntetni.

Na és mi is történne még?

Gizike/Ferike első felindulásában már írná is a Facebook posztot, hogy micsoda felháborító dolog történt vele. Hogy a csúnya jeltelen rendőrautó kamerázta őt. ŐT! ŐT, akinek már 30 éve van jogosítványa, és ismeri a KRESZ-t. Meg miért is kéne neki kihúzódni a külső sávba, amikor 125-tel, biztonságosan vezet, és mennyivel praktikusabb, hogy nem kell neki 5 km-ként sávot váltani. Lenne sok megosztás, felháborodás.

Indíthatna kampányt is a rendőrség, de kb ugyanannyit érne, mint az évente megjelenő erről a problémáról szóló cikkeknek. Úgyhogy marad a bosszankodás a sok idióta miatt.

 20
Tovább

Betonba hajtott - biztos, hogy csak az autós volt hülye?

Szerdán immár a második autó hajtott a friss betonba a Nagykörúti vágányfelújításnál - ezúttal a Wesselényi utcánál. Az index kapott is fotót, jól fel is rakták. Az internet népe meg jót röhögött a hülye autóson.

De vajon csak az autós volt a hibás?

A Facebookra felkerült egy videó, amit sajnos azóta már töröltek. Azon az egyik jó munkásember épp osztotta az autóst, aki aztán nem állt félre, hanem elhajtott. Ez mondjuk nem volt túl elegáns. Valószínű ezért is törölték a videót, mert gyönyörűen látszott a Volvo rendszáma.

De ha már csak ez az egy kép van a neten az esetről, akkor nézzük meg egy kicsit jobban. Van ott egy terelőtábla, ami hogy, hogy nem, nem épp a frissen betonozott részre van húzva, hanem mellé. 

Aztán a törölt videó alatt egy hozzászóló azt írta, hogy azért nem lehetett átmenni egyenesen a Wesselényi utcából a Körúton, mert egy teherautó állta el az utat. Ennek egyébként a hátulját lehet is látni a képen.

Tehát felvetődik a kérdés.

A bizonyára több diplomával rendelkező brigádvezető mindent megtett-e azért, hogy a forgalom ne tudjon átmenni a Nagykörúton? Vajon minden tábla ki volt téve? Ne adj Isten egy jó munkásember terelte a forgalmat, hogy csak jobbr lehessen kanyarodni a Körútra? 

Persze ez nem menti fel 100%-ig az autóst, aki bele hajtott a betonba, de ha már valaki életében látott egy útfelújítást Budapesten, akkor van tapasztalata arról, hogy mire képesek a felújítást végzők... 

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (34),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),parkolás (4),autópálya (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),nagykörút (3),tarifa (3),szabály (3),kerékpár (3),főpolgármester (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),tábla (3),waze (2),megkülönböztető jelzés (2),abszurd (2),ferihegy (2),paraszt (2),kamion (2),sávlezárás (2),hiéna (2),magasságkorlátozó (2),villamospótlás (2),BKK (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),tarlós istván (2),rendőrség (2),facebook (2),büntetés (2),gyalogos (2),piros (1),lámpa (1),Büntetés Végrehajtás (1),m0 (1),tour de hongrie (1),magyar közút (1),csepel (1),gyalogátkelőhely (1),csaló (1),kék (1),csalás (1),bkk (1),engedély (1),liszt ferenc repülőtér (1),zebra (1),szentendre (1),repülőtér (1),MOL Limo (1),újságíró (1),leszarom (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),munkásember (1),autópálya matrica (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),skoda (1),villamos (1),limuzin (1),munkanap (1),megállni tilos (1),soros györgy (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),erdogan (1),e-matrica (1),idiótizmus (1),lánchíd (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),tanulóvezető (1),autópálya-matrica (1),magyarország (1),nyugati szektor (1),csoda (1),locsolás (1),hideg (1),fkf (1),barmok (1),sziget fesztivál (1),káosz (1),dudálás (1),megállapodás (1),index (1),magyar autóklub (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),útbeszakadás (1),tarlós (1),Nagyörút (1),Budapest (1),kátyú (1),I. kerület (1),segway (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),áremelés (1),metrópótlás (1),segítség (1),kerékpáros (1),kizár (1),bezár (1),autó (1),beint (1),piros lámpa (1),Nagykörút (1),M7 (1),hülye autós (1),beton (1),4-6-os felújítás (1),sufni tuning (1),facsavar (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),parkolóház (1),szervita tér (1),hátsó világítás (1),nagyító (1),ködlámpa (1),mentő (1),torlódás (1),jobbra tarts (1)

Utolsó kommentek