Lánchíd: felújítják - de mikor?

Ma röppent fel a hír, hogy a kormány a 2020-as költségvetésből (!!!) ad pénzt a Lánchíd és az Alagút felújítására, cserébe 18 hónap alatt kell elvégezni a felújítást.

A híreket olvasva azt nem találtam sehol, hogy mikor kezdenének bele. Ugye erre voltak tavasszal ígéretek, hogy szeptemberben. Mármint idén szeptemberben.

De imádkozzunk a templomban az első sorban, hogy nehogy belegezdjenek, mert van egy csepp probléma itt. Mégpedig az, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél munkálatok folynak, és már most is alig lehet arra közlekedni. Ha még erre ráeresztenék a lezárt Lánchíd miatti forgalmat, az katasztrófa lenne.

Úgyhogy bízzunk benne, hogy még egy darabig rágják ezt a Lánchíd felújítást, és csak azután kezdenek bele, amikor már ismét minden sáv járható lesz a Szabad sajtó úton. Mondjuk azon sem csodálkoznék, ha párhuzamosan folynának a munkálatok, hiszen a Budapest Közút és csatolmányaitól bármi kitelik - lásd nyári felújítások...

 0
Tovább

Ha így lenne ötösöm a lottón

Hétvégén gondoltam felteszem a kérdést, hogy vajon a Nagykörúton és környékén fognak-e kint maradni táblák a forgalomkorlátozás után. De aztán elvetettem ezt az ötletet, mert tutira minek fogadjon az ember?

Azt már akkor lehetett sejteni, hogy mellékutcában még pár hétig lesznek kint táblák. De az már meglepett kicsit, hogy az Erzsébet körúton végig ott nézegetnek a sárga táblák, melyek szerint a külső sáv buszsáv. De az Oktogonnál még a "BUSZ" felirat is látható.

Persze lehet, hogy csak lejárt a munkaidejük a román vendégmunkásoknak pénteken, és majd ma befejezik délelőtt, a reggeli elfogyasztása után.

 0
Tovább

M0, Csepel: az állatorvosi paci esete

Szinte mindenhol lehet napok óta olvasni arról, hogy mekkora káosz van az M0-ás autóúton, illetve Csepelen a nem összehangolt felújítások miatt. Az, hogy ez aztán kihat Budapest más részeire is - ahol szintén felújítások miatt vannak korlátozások -, már csak ráadás.

Nem is erről akarok írni, hogy mekkora dugók vannak a Soroksári úttól kezdve egész Csepelen, vagy a Petőfi hídon és környékén.

Az egész össze nem hangolás nagyon jól megmutatja, hogy mekkora szükség lenne egy központi adatbázisra, ahol ezek az országos, illetve helyi felújítások összefutnak, és már időben jönne a figyelmeztetés, hogy vigyázz, ott kezdődik másik felújítás is.

Anno, amikor létrejött a BKK, és összevont mindent, az útfelújítástól kezdve a közmű cégekig, nagyságrendekkel jobb volt a helyzet. Hiszen ők láttak mindent, tudták, hogy hol tervezne valamelyik közműcég mondjuk felújítást. Útfelújítás előtt egyeztettek a közműcégekkel, hogy mi a terv.

Persze annak a rendszernek is megvoltak a hibái, de azért ekkora káoszt nem hoztak össze, mint most, hogy három különböző csoportosulás kezdett bele szinte egyszerre a munkákba. Mondjuk azt sem értem, hogy amikor a csepeli önkormányzat beadta az engedélyeztetési terveket, akkor a Magyar Közútnál vagy feljebb nem volt senki, akinek feltűnt volna, hogy hoppá!, ez nem lesz jó. Pedig lehet, hogy ki rálehelte az engedélyre a pecsétet, az a szomszédos asztalnál ült. Csak mondjuk előfordulhat, hogy a munkaköri leírásban nem szerepel az, hogy a melletted ülővel egyeztess.

Mert visszatérve a BKK-hoz, onnantól kezdve, hogy a főpolgármester elkezdte szétverni a BKK-t, leválasztotta a Budapest Közutat, és ismét létrejöttek a kiskirályságok, lehet látni, hogy “kicsiben” hova vezet az, amikor nincs egyeztetés. Lásd 1-es villamos felújítással egyidőben 4-6-os, Szent István körúti közműcsere, Közraktár utcai közműépítés.

De  kedvencem jelenleg az Üllői út, ahol az Ecseri út és a Pöttyös utca között lassan két hónapja cserélik az aknafedlapokat. Amivel nem lenne gond, mert legalább egy hónapig nem döccennek az autók. A probléma, hogy amikor kiesik a lapát a munkások kezéből, akkor akár 1-2 napig is ott maradnak a terelések, és ember nem jár arra, hogy összeszedje azokat. Mert megtehetik, mert nincs, aki ellenőrizné őket, mert természetesen az a csoport volt az elsők között anno a Budapest Közút kiválásánál, akiket megszüntettek. Ők jártak ki ellenőrizni, hogy minden úgy történik-e, ahogy azt előírták.

Szóval ha úgy vesszük, semmi különös nem történik az M0 és a Csepel-szigeten, csak a szokásos mindenki sütögeti a maga pecsenyéjét, nem egyeztet senkivel, akik meg arra élnek, közlekednek, azok oldják meg, ahogy tudják. Azt a pár hetet, hónapot, évet kibírják!

És hogy mi lehetne a megoldás?

Egy olyan szakmai (édes Istenem ilyet leírni 2018-ban!), akiknél összefutnának ezek a dolgok, és koordinálni tudnának. Na ez egy olyan álom, ami valószínűleg soha nem fog megvalósulni, mert lásd BKK, elég ha egy valakinek csípi a szemét valakinek a személye, és máris szétver bármit.

 1
Tovább

Ismételgesse: nem vagyok gyalogos...

A Nagykörúti pályafelújításnál nem ám csak a friss betonba behajtás divat, hanem a "már pedig én itt átmegyek akkor is" hozzáállás. Az, hogy ez épp a zebra, kit érdekel?

Ez a kabaréjelenet jutott eszembe erről:

 1
Tovább

Betonba hajtott - biztos, hogy csak az autós volt hülye?

Szerdán immár a második autó hajtott a friss betonba a Nagykörúti vágányfelújításnál - ezúttal a Wesselényi utcánál. Az index kapott is fotót, jól fel is rakták. Az internet népe meg jót röhögött a hülye autóson.

De vajon csak az autós volt a hibás?

A Facebookra felkerült egy videó, amit sajnos azóta már töröltek. Azon az egyik jó munkásember épp osztotta az autóst, aki aztán nem állt félre, hanem elhajtott. Ez mondjuk nem volt túl elegáns. Valószínű ezért is törölték a videót, mert gyönyörűen látszott a Volvo rendszáma.

De ha már csak ez az egy kép van a neten az esetről, akkor nézzük meg egy kicsit jobban. Van ott egy terelőtábla, ami hogy, hogy nem, nem épp a frissen betonozott részre van húzva, hanem mellé. 

Aztán a törölt videó alatt egy hozzászóló azt írta, hogy azért nem lehetett átmenni egyenesen a Wesselényi utcából a Körúton, mert egy teherautó állta el az utat. Ennek egyébként a hátulját lehet is látni a képen.

Tehát felvetődik a kérdés.

A bizonyára több diplomával rendelkező brigádvezető mindent megtett-e azért, hogy a forgalom ne tudjon átmenni a Nagykörúton? Vajon minden tábla ki volt téve? Ne adj Isten egy jó munkásember terelte a forgalmat, hogy csak jobbr lehessen kanyarodni a Körútra? 

Persze ez nem menti fel 100%-ig az autóst, aki bele hajtott a betonba, de ha már valaki életében látott egy útfelújítást Budapesten, akkor van tapasztalata arról, hogy mire képesek a felújítást végzők... 

 0
Tovább

Megnyugodhatunk, nem csak Budapesten van káosz az utakon

Az, hogy Budapesten nem lehet közlekedni a sok lezárás, felújítás miatt már lassan nem is hír. Ráadásul jól összehangoltan, hogy még menekülő útvonal se legyen. De az országban sem jobb a helyzet. 

autópálya felújítás torlódás balesetCsak ezen a hétvégén a police.hu összefoglalója szerint 24 helyszínen folyik - csak autópályán - felújítás. 

Mindjárt a főváros mellett az M0-s autóúton. Aminek a felújításába mikor is kezdtek bele? Persze, hogy akkor, amikor a vendégmunkások Németországba elindultak haza. De ott van az M5-ös, és ne feledkezzünk meg a borzalmas állapotban lévő M1-ről sem. 

De nem ússzák meg az M3-as autópályán autózók, ott is több helyen folyik munka.

A Blikk megkérdezte a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetőjét, aki szép hosszan válaszolt. Nekem egy rész "tetszett" nagyon, ahol azt taglalja, hogy a fényviszonyok miatt vannak olyan munkák, amiket éjszaka nem tudnak végezni. Háááát... A hanyatló Nyugaton már évekkel ezelőtt kitalálták a megfelelő reflektorokat, amiknek köszönhetően éjszaka is tudnak dolgozni. Meglepő ugye, így 2018-ban Magyarországon?

És hát arról sem szabad megfeledkezni, hogy ugye ezeket az utakat nem ingyen használjuk, hanem szépen veszünk matricát. Amiért cserébe a felújítások miatt kialakult dugókban hosszan élvezhetjük is az utat. 

Aztán persze ott vannak a rendkívüli események, úgy mint baleset. Az pedig szinte minden nap van valamelyik felújítás alatt lévő úton.

Az M3-on a napokban történt balesetnél aztán meg még elő is jött az agyatlan autós. Idézet a Blikk cikkéből:

"A múlt héten a Magyar Közút adott egy riadóztató közleményt, miután az M3-ason egy útszűkületnél történt tömeges baleset után életveszélyes forgalmi helyzet alakult ki. Az autósok önkényesen visszafordultak, keresve a menekülési lehetőséget."

Na de ez már egy másik történet... 

Fotó: Grnák László

 0
Tovább

Minek a nagy hiszti?

Nem értem minek kell hisztizni a Könyves Kálmán körúti sávlezárások miatt? Teljesen üres, lézengenek csak az autók.

A képek hajnali 4-kor készültek :)

 0
Tovább

Mit lehetne még lezárni?

A jól összehngolt íróasztal mögötti elképzeléseknek megfelelően, idén valhogy sikerült úg megkezdeni a felújításokat Budapesten, hogy lassan nincsenek menekülőútvonalak.

A tömegközlekedők már egy ideje élvezhetik az M3-as metró felújítását. Hétköznap napközben azért a Lehel tér és a KöKi között jár a metró, de aztán ahogy eljön az este, már teljes vonalon kényelmes, klímás buszokkal lehet utazni a teljes vonalon. Ugyanez van az egész hétvégén is. 

Aztán teljes erőbedobással dolgoznak a Nagykörúton. Itt még ajándékként kaptak egy lezárást az autósok a Szent István körúton is.

Hétvégén szétkapták az 1-es villamosvonal felújításába is, itt élvezheti az utzóközönség csak igazán a környezetbarát buszok kényelmét, mivel a Népliget és a Mester utca között a halandó autósokkal együtt araszolhatnak a megmaradt két sávon, itt ugyanis nincs buszsáv. 

Emellett felújítják a BAH-csomóponti felüljárót, itt csak egyik irányban lehet közlekedni.

Tart a Dózsa György úton is a közműcsere, a Bartók Béla úton pedig a Csíky utcánál van villamospályára terelés, szintén közműépítés miatt

Persze emellett itt-ott lehet sávlezárással találkozni. 

Hogy ez mivel jár?

Mivel párhuzamos utakról vn szó általában, így még menekülni sem nagyon lehet. 

Tudom, a szakembernek látszó íróasztal huszároknak nem tűnik fel, illetve gondolom szerintük messze van egymástól, de a Hungária gyűrű menekülő útvonala a Dózsa György út. A Nagykörúton ugye szintén sávlezárás van, a Szent István körúti villamospályára terelés pedig a Margit hídhoz vezető budai utakat halasztja meg. 

Magyarul marad a Kiskörút, de ott meg normál esetben sem lehet közlekedni. 

Úgyhogy a szokásosnál nagyobb dugó van a Könyves Kálmán körúton, a Hungária körúton, és természetesen a keresztező utakon is, mert a kereszteződésbe beragadás magyar specialitás. 

Szintén egy örökkévalóságnak tűnik a Dózsa György úton vergődni, de itt is a keresztező utak is használhatatlanok. A Váci út az M3-as felújítás miatt esett el, de Budán a BH-csomópont zárása miatt napszaktól függően a Budaörsi úton befelé, illetve a Hegyalján kifelé van dugó.

Ma azon tűnődtem, hogy vajon mit lehetne még lezárni, hogy teljesen megbénuljon Budapest forgalma. 

Első körben mondjuk valamit kezdhetnének a Kálvin térrel, de felháborító, hogy a Haller utca - Fiumei út - Orczy út útvonalon sem csinálnak semmit, minden sáv létezik.

De legalább jöhetne egy árvíz, hogy a rakpartokt zárni kelljen. 

Persze lehet erre mondani, hogy nem kell autóba ülni. De itt már a tömegközlekedők is mélytorkoznak, mert mondjuk egy Újpest - Infopark útvonalon először metrópótló, aztán villamos, aztán villamospótló, aztán megint villamos. És már hipp-hopp meg is érkezett  delikvens a céljához. És nincs lternatíva sem ezen a vonalon, mert ott is pótlás van.

Mostanában sokszor eszembe jut, a Demszky korszak, amikor a főpolgármester azzal a felkiáltással nevezett ki valakit közlekedési főfütyinek, hogy "ért hozzá, mert szokott közlekedni Budapesten". Na most kb ilyen hozzáértők döntenek a Budapest Közútnál és csatolmányainál. 

 0
Tovább

Épül, szépül városunk

Milyen jó, hogy a hozzáértés a szervezettséggel párosul azokban az irodákban, ahol arról döntenek, hogy a nyári gyérebb forgalom idején kezdenek felújításokba.

Kezdődött a 4-6-os villamospálya felújítással, de ijesztgetnek az 1-es villamos pótlásával, és hát természetesen ott van a főpolgármester szerint sikeres M3-as felújítás is.

Persze emellett volt már Red Air Race, aminek köszönhetően lezárták a belvárost. Igaz utólag az öreg bácsi - akinek eddig nem tűnt fel, hogy minden évben van ilyen - azt mondta, hogy amíg ő főpolgármester elvtárs lesz, addig ilyen verseny nem lesz. Könnyen beszél, hiszen jövőre önkormányzati választás lesz...

Na de az előbb már említett hozzáértés és szervezettségnek köszönhetően nem a már említett munkák folynak, hanem bizony a lelkes szolgák kiadták az engedélyt a még használható Nagykörút további korlátozására is. Igaz a Szent István körúton nem a villamospályát, hanem közművet újítanak fel, az meg lehet, hogy két asztallal odébb ülő kollégánál engedélyezik, így nem értesülhetett arról, hogy nahát, már van egy embert próbáló munka azon a szakaszon. 

Itt a Nyugati közelében várható lezárás, és bónsuzként még a villamossínekre is terelik a forgalmat. (ez a kép még csak a bemelegítő fázist mutatja)

Arról viszont kevesebb szó esik, hogy a Bartók Béla úton a Csíky utcánál is lezárták a kifelé vezető oldalt, mert ott is közművet építenek. A Bartók Béla út egyébként eddig egész jól nézett ki aszfaltilag. Na de majd most!

Úgyhogy itt is szép dugók tudnak kialakulni.

Remélem azért a főpolgármester nem tesz majd olyan kijelentést, hogy "amíg én vagyok a főpolgármester nem lesznek felújítások!"

 0
Tovább

Felejtsd el a Nagykörutat!!!

A Nagykörúton közlekedők már láthatják, hogy szépen felragasztottak sárga csíkokat itt-ott. Az ok, hogy szombattól felújítják a villamospályát a Podmaniczky utca és az üllői út között. Ezen a szakaszon buszsáv lesz. Parkolást persze felejtse el mindenki, de ami még izgalmasabb, hogy a Népszínház utca és a Blaha Lujza tér között az utat lezárják, és a közúti forgalmat a a villamospályára terelik!

Ez a szakasz eleve neuralgikus pontja a Nagykörútnak lezárás nélkül is, de hogy így mi lesz, az megjósolhatatlan, bár elképzelésem van a dugó mértékéről. JA! És ez a móka kb két hétig tart...

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Címkefelhő

budapest (34),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),parkolás (4),autópálya (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),nagykörút (3),tarifa (3),szabály (3),kerékpár (3),főpolgármester (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),tábla (3),waze (2),megkülönböztető jelzés (2),abszurd (2),ferihegy (2),paraszt (2),kamion (2),sávlezárás (2),hiéna (2),magasságkorlátozó (2),villamospótlás (2),BKK (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),tarlós istván (2),rendőrség (2),facebook (2),büntetés (2),gyalogos (2),piros (1),lámpa (1),Büntetés Végrehajtás (1),m0 (1),tour de hongrie (1),magyar közút (1),csepel (1),gyalogátkelőhely (1),csaló (1),kék (1),csalás (1),bkk (1),engedély (1),liszt ferenc repülőtér (1),zebra (1),szentendre (1),repülőtér (1),MOL Limo (1),újságíró (1),leszarom (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),munkásember (1),autópálya matrica (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),skoda (1),villamos (1),limuzin (1),munkanap (1),megállni tilos (1),soros györgy (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),erdogan (1),e-matrica (1),idiótizmus (1),lánchíd (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),tanulóvezető (1),autópálya-matrica (1),magyarország (1),nyugati szektor (1),csoda (1),locsolás (1),hideg (1),fkf (1),barmok (1),sziget fesztivál (1),káosz (1),dudálás (1),megállapodás (1),index (1),magyar autóklub (1),KRESZ (1),mozgáskorlátozott (1),útbeszakadás (1),tarlós (1),Nagyörút (1),Budapest (1),kátyú (1),I. kerület (1),segway (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),áremelés (1),metrópótlás (1),segítség (1),kerékpáros (1),kizár (1),bezár (1),autó (1),beint (1),piros lámpa (1),Nagykörút (1),M7 (1),hülye autós (1),beton (1),4-6-os felújítás (1),sufni tuning (1),facsavar (1),kommunikációs vezető (1),will smith (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),1-es villamos (1),parkolóház (1),szervita tér (1),hátsó világítás (1),nagyító (1),ködlámpa (1),mentő (1),torlódás (1),jobbra tarts (1)

Utolsó kommentek