Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Na most mi lesz?

Sokan jósolták a "brutális áremelés" (by Klubrádió) után, hogy most aztán majd jó alaposan nem utazik senki, meg dögöljön éhen minden taxis.

Először azért erről a brutális áremelés szövegről. Pont szörföltem hétfőn este a rádiadók között, amikor a Klubrádióban épp a műsorvezető hölgy nem kicsit agresszívan kezdett a szövegbe, mely szerint brutális áremelés volt. Hogy nyomatékosítsa a dolgot, elmondta, hogy az alapdíjat 80%-kal emelték (!!!). Hát nem tudom, én vagyok a tanulatlan bunkó, de a 450-ről 700-ra emelés az nem annyi. Aztán még rátett egy lapáttal, hogy többször is volt áremelés. Most abba ne menjünk bele, hogy ha valaki tájékozatlan, az ne menjen újságírónak, ha meg ostoba is, akkor dolgozzon a Pesti Srácoknál.

Szóval visszatérve a brutális áremelés meghatározásra. Előző posztomban írtam pár példát, hogy kb mennyivel is kell többet fizetni Budapesten a taxizásért. Úgyhogy ebbe most nem mennék bele ismét. 

Az említett műsorvezető vagy riporter aztán még feltette a kérdést Metál Zoltánnak, hogy "és ki fog taxiba ülni ezután?". Én csodáltam Metál türelmét, hogy a sok ostoba kérdésre türelmesen válaszolt, szerintem előtte leszedálta magát, mert én tuti kiharaptam volna egy darabot a kormányból, ha nekem teszi fel a kérdést. 

Ja és aztán jött még a tutifrankó, "interneten terjedt hírek szerint"... Bukarest milyen faszántos hely, mert ott milyen olcsó a taxizás. Hááát... babám menj el Bukarestbe, és ülj be egy taxiba. Hozzájuk képest a budapesti hiénák papi reverendát is felvehetnének. Csak hogy egy példát hozzak. 5000 hivtalos engedéllyel rendelkező taxisra 10 ezer illegális jut. Szóval csak óvatosan az interneten terjedő hírekkel.

De nézzük akkor, hogy július elseje óta mennyit esett vissza a forgalom, beül-e egyáltalán valaki még a taxiba?

Jelentem semmi nem változott. Nagy átlagban az óránként két fuvar megvan ugyanúgy, mint a "brutális áremelés" előtt. És most kapaszkodjon meg mindenki... Szerdán például csak magyar utasaim voltak. Bár lehet, hogy ők nem értesültek a "brutális áremelésről", és azért ültek taxiba. 

 6
Tovább

...amikor a sebességkorlátozás csak tájékoztató jellegű...

... olyankor ez a vége.

Helyszín: reptéri kihajtó

 0
Tovább

ÉLJEN! Mától minden ingyenélő taxis éhen döglik!

Szeretem olvasni a Facebookon a hozzászólásokat, ha taxis cikk jelenik meg mondjuk az indexen. Visszatekerve a vb-vel kapcsolatos hírhez hozzászól 12 felhasználó, egy migránsos cikkhez 50, na de ha taxiról van szó! Na akkor aztán 600-ig is felkúszik a hozzászólások száma. Ott aztán minden a taxis, csak rendes ember nem, még egy szíriai terroristát is előbb ölelgetne pár hozzászóló, mint taxist. 

Természetesen minden taxis ingyenélő, hiéna, lehúzta valahol, valamikor. 

Vannak sztorik is, Budapest melletti városból Budapestre milyen sokért hozta be a taxi. Igaz az nem budapesti taxi volt, de hát ilyen apróság kit érdekel? Le kell írni ami az emberben van, mert aztán bajok lesznek  szívvel, magas lesz a vérnyomás, jön az agyvérzés, és még annyi baromságot se tud majd leírni a kedves hozzászóló, mint eddig.

Természetesen egy ilyen megosztott cikk alatt megjelennek az okosok is. Használj tömegközlekedést, használj MOL limot vagy Green Go-t. És magától értetődő, hogy járj kerékpárral. 

Aztán van a következő halmaz, hogy külföldön sokkal olcsóbb a taxizás. VAn aki Bukarestet hozza fel példaként. Igen. Valóban olcsóbb ott a taxizás, csak meg kell nézni, hogy milyen autókkal szolgáltatnak. 

Az ütőkártya egyébként továbbra is az Uber. Igen. Az Uber egy jó alternatíva volt, csak épp kis probléma volt vele. Senki nem fizetett adót. Sem az egyik, sem a másik oldalon. Akkor kezdett el kapkodni az Uber Budapesten, amikor már veszett fejsze nyele volt a dolog, akkor kezdte a sofőrjeit beiratni tanfolyamra, hol hivatalos személyszállítói engedélyt szerezhettek.

De nézzük, hogy mi is változott július elsejével.

Alapdíj eddig 450 forint volt, ez lett 700

Kilométerdíj 280 volt, 300 lett

Várakozási díj 70-ről 75 forintra emelkedett.

Látszik, hogy az alapdíj valóban durván emelkedett, de nézzünk példát.

Egy Gozsdu udvar - Széchenyi István tér útvonal valamivel több, mint 1 km. Vegyünk mondjuk 2 perc állást a lámpánál.

Eddig ez akkor 450+280+140 = 870 forint.

Ez változott 700+300+150 =1150 forintra.

Kemény 280 forint bukta, hogy az aranyifjak átguruljanak ekkora távra.

De nézzünk hosszabb utat. Gyakoriak a kb 5 km-es utak. Itt számoljunk 5 perc lámpánál, dugóban állással.

Ennyi volt: 450+1400+350 = 2200

Ennyi lett: 700+1500+325= 2525

De nézzünk egy belváros - reptér utat. Ez kb 20 km. Itt számoljunk 8 perc állással. 

Ennyi volt: 450+5600+560= 6610

Ennyi lett: 700+6000+600= 7300

Persze lehet választani bármit, hogy valaki kijusson a reptérre, vagy eljusson A-ból B-be. Szerencsére mindenki szabadon dönthet. És mivel a taxi egy szolgáltatás, így valaki vagy választja vagy nem. Ugyanígy van ez a fodrásszal, borbéllyal, kurvázással. Ha nincs valamire pénze, vagy igénye valakinek, akkor nem veszi igénybe.

De még mielőtt itt bárki azt gondolná, hogy mosdatni akarom ezt a szakmát. Nem. Nem akarom. Mert tény, hogy vannak, akik pörgetik az órát, vannak akik engedély nélkül szállítanak utast, vannak hiénák. Viszont a kérdés jogos, hogy ezekkel miért nem csinálnak valamit? Jó a kérdés. De azt hiszem ezt nem egy taxisnak kell megválaszolni, hogy azoknak, akik döntéshozó helyzetben vannak. És ha az eddigi ellenőrzések, és büntetések nem vezettek semmire, akkor arról szintén nem a taxis tehet, hanem azok, akik itt-ott-amott ülnek egy székben.

 3
Tovább

Kezd szétesni a Nagykörút is

Arra talán még mindenki emlékszik, hogy az M3-as pótlása miatt a Váci út belső szakaszán mekkora kátyúk voltak hetekig a buszsávban. Halkan jegyzem meg, hogy az ok a töketlenkedés miatt azért is volt, mert nem volt aszfalt...

Na de ott nagyjából kitoldozták a lukakat, lett helyette pár helyen az Üllői úton.

De alig két hete kezdődött meg a Nagykörúton a villamospótlás, és máris szép oszlopok nőttek ki a járda mellett. Ugye ott, ahol buszsáv van. Úgyhogy sok helyen a buszok már nem tudják használni a buszsávot, mert kerülgetni kell az oszlopokat. Ami persze mihez vezet? Hát oda, hogy a busz ugyanúgy a dugóban áll, mint a halandó autósok.

 1
Tovább

Ilyet csak fantasy filmben láthatsz...

...meg Budapesten.

Lebegő fa a Szilágyi Erzsébet fasorban.

 1
Tovább

Az I. kerületben is betiltják a segwayt - mi lesz a rendőrökkel?

A belvárosi kerületek után az I. kerület is úgy határozott, hogy (többek között) betiltja a segwayt.

Na de mi lesz a kerületi rendőrökkel, akik ilyen járgánnyal közlekednek a Várban? A rendelet természetesen erre is kitér.

"A rendelet nem vonatkozik a rendvédelmi szervek járműveire, valamint a mozgáskorlátozottak által használt eszközökre."

segway rendőrség budapest I. kerület

 0
Tovább

Két baleset a gyorsforgalmin

Az egyik a D portánál történt. Itt Suzuki és egy szép nagy BMW csattant befelé.

A másik a KÖKI-nél történt. Itt négyen rohantak egymásba. Le is zárták a két kihajtó között az utat. Befelé a Shell kúttól van dugó.

 0
Tovább

Épül, szépül városunk

Milyen jó, hogy a hozzáértés a szervezettséggel párosul azokban az irodákban, ahol arról döntenek, hogy a nyári gyérebb forgalom idején kezdenek felújításokba.

Kezdődött a 4-6-os villamospálya felújítással, de ijesztgetnek az 1-es villamos pótlásával, és hát természetesen ott van a főpolgármester szerint sikeres M3-as felújítás is.

Persze emellett volt már Red Air Race, aminek köszönhetően lezárták a belvárost. Igaz utólag az öreg bácsi - akinek eddig nem tűnt fel, hogy minden évben van ilyen - azt mondta, hogy amíg ő főpolgármester elvtárs lesz, addig ilyen verseny nem lesz. Könnyen beszél, hiszen jövőre önkormányzati választás lesz...

Na de az előbb már említett hozzáértés és szervezettségnek köszönhetően nem a már említett munkák folynak, hanem bizony a lelkes szolgák kiadták az engedélyt a még használható Nagykörút további korlátozására is. Igaz a Szent István körúton nem a villamospályát, hanem közművet újítanak fel, az meg lehet, hogy két asztallal odébb ülő kollégánál engedélyezik, így nem értesülhetett arról, hogy nahát, már van egy embert próbáló munka azon a szakaszon. 

Itt a Nyugati közelében várható lezárás, és bónsuzként még a villamossínekre is terelik a forgalmat. (ez a kép még csak a bemelegítő fázist mutatja)

Arról viszont kevesebb szó esik, hogy a Bartók Béla úton a Csíky utcánál is lezárták a kifelé vezető oldalt, mert ott is közművet építenek. A Bartók Béla út egyébként eddig egész jól nézett ki aszfaltilag. Na de majd most!

Úgyhogy itt is szép dugók tudnak kialakulni.

Remélem azért a főpolgármester nem tesz majd olyan kijelentést, hogy "amíg én vagyok a főpolgármester nem lesznek felújítások!"

 0
Tovább

67.000 néző - 500 parkoló

Épül, szépül az új Népstadion Puskás Ferenc Stadion. 67 ezren léphetnek majd be a szentélybe. Hogy hogyan fognak odajutni az már egy másik, és jogos kérdés.

Ugyanis ehhez a nem csepp stadionhoz nem épül parkoló. Sem mélygarázs, se semmi. A 500 parkoló az ott kint van már most is a Dózsa György úton. Igaz, most épp buszok állnak ott a városligeti munkák miatt. 

Ha valaki volt anno nagy koncerten vagy meccsen, ahol teltjház volt a Puskásban, az tudja, hogy amikor ekkora tömeg érkezik, akkor a Dózsa György útnak ezt a szakaszát a Thököly és a Kerepesi között lezárják. 

Tehát akkor számoljunk. Az 500 ott lévő parkoló máris ugrott. Magyarul nulla parkolási lehetőséggel épülhet egy ilyen műintézmény. Pedig itt földig rombolták a régi stadiont, alápakolhattak volna egy mélygarázst. 

Tudom, tudom. Menjen mindenki a meccsre, akármire gyalog, kerékpárral, tömegközlekedéssel. 

Egy biztos, hogy autóval sehol nem tud majd megállni. A közelben van az Aréna sportcsarnok parkolója, az Aréna bevásárlóközponté. Ez a kettő még tűrhető méretű. De a Baross téren szinte nulla hely van, a Felvonulási téren meg az eddig felszíni parkolót szétkapták, a mélyegarázs meg az átadásig nem fog elkészülni.

 0
Tovább

Legjobb munka

Ha újra kezdhetném az életem, tuti valami útburkolatjel festő lennék, vagy aszfaltozó. Mert ezek minél szarabb munkát végeznek, annál több a munkájuk.

Itt van ez az útbeszakadás a Közraktár utcában a Zsil utcánál. Kb két hónapja javították ki. Most ismét beszakadt.

És következménye van? Nincs. Ezek a vállalkozók a jövő héten is fognak megbízást kapni.

 0
Tovább

kotsoghtaxis

blogavatar

Közel két évtizede rovom a budapesti utakat. Szinte naponta látok abszurdnál abszurdabb dolgokat, baleseteket, szabálytalanul parkoló autókat. Hétvégi sofőröket, céges autót a fenekük alá kapó Mucikákat, és hát természetesen a taxisokat. És mivel én is az vagyok, így belülről látom a dolgokat. Természetesen (?) az átlag autósnak én is csak egy köcsög taxis vagyok, aki ül a sárga autójában.

Legfrissebb bejegyzések

Címkefelhő

budapest (35),lezárás (13),felújítás (9),baleset (7),dugó (5),taxi (5),autópálya (4),parkolás (4),szabálytalan (4),red bull air race (3),videó (3),főpolgármester (3),hiéna (3),szabály (3),kerékpár (3),tarifa (3),nagykörút (3),tábla (3),ferihegyi gyorsforgalmi (3),waze (2),kánikula (2),szabálytalanság (2),paraszt (2),abszurd (2),magasságkorlátozó (2),bkk (2),sávlezárás (2),villamospótlás (2),megkülönböztető jelzés (2),BKK (2),kamion (2),gyalogos (2),liszt ferenc repülőtér (2),ferihegy (2),rendőrség (2),facebook (2),tarlós istván (2),büntetés (2),magyar közút (1),tour de hongrie (1),csalás (1),szentendre (1),káosz (1),autópálya-matrica (1),piros (1),lámpa (1),csepel (1),magyarország (1),kék (1),MOL Limo (1),zebra (1),repülőtér (1),m0 (1),Büntetés Végrehajtás (1),gyalogátkelőhely (1),locsolás (1),villamos (1),sárga figyelmeztető jelzés (1),skoda (1),károly körút (1),jó lesz az úgy (1),leszarom (1),erdogan (1),soros györgy (1),ellenőrzés (1),keleti pályaudvar (1),nav (1),munkanap (1),megállni tilos (1),limuzin (1),munkásember (1),liszt ferenc nemzetközi repülőtér (1),csoda (1),újságíró (1),nyugati szektor (1),M0 (1),ferihegyi gyorsforgalmi út (1),lánchíd (1),barmok (1),fkf (1),e-matrica (1),autópálya matrica (1),idiótizmus (1),hideg (1),csaló (1),tanulóvezető (1),autó (1),index (1),útbeszakadás (1),megállapodás (1),magyar autóklub (1),mozgáskorlátozott (1),KRESZ (1),tarlós (1),segway (1),Budapest (1),áremelés (1),Nagyörút (1),kátyú (1),I. kerület (1),bunkó (1),közlekedő tömeg (1),BKV (1),sebességkorlátozás (1),Közlekedő Tömeg (1),piknik (1),szabadság híd (1),mol limo (1),GreenGo (1),Audi (1),civil rendőrautó (1),Biztonsági öv (1),autómegosztás (1),carsharing (1),metrópótlás (1),1-es villamos (1),beint (1),piros lámpa (1),kerékpáros (1),segítség (1),bezár (1),kizár (1),4-6-os felújítás (1),beton (1),jobbra tarts (1),sziget fesztivál (1),M7 (1),Nagykörút (1),hülye autós (1),dudálás (1),sufni tuning (1),will smith (1),parkolóház (1),kommunikációs vezető (1),budapest közút (1),balesetveszély (1),szervita tér (1),torlódás (1),nagyító (1),facsavar (1),hátsó világítás (1),ködlámpa (1),mentő (1),engedély (1)

Utolsó kommentek